موضوعات داغ

هزینه‌های واردات خودرو

عکس مطلب اول
گمرک ایران: گمرک ایران هزینه‌هایی که واردکننده باید برای واردات خودرو بپردازد و نحوه محاسبه آنها را اعلام کرد. براساس اعلام گمرک ایران در حال حاضر خودروهای سال ساخت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ به شرط نو بودن قابل‌ترخیص هستند و واردکنندگان باید برای ترخیص خودروی مورد نظر هزینه‌های زیر را بپردازند: ارزش خودرو شامل قیمت خرید در بندر کشور مبدا (FOB) + بیمه + کرایه حمل است که اصطلاحا سیف (Cif) گفته می‌شود. حقوق ورودی خودرو تا سقف ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۵۵ درصد ارزش سیف محاسبه خواهد شد.

از سویی حقوق ورودی خودرو تا سقف ۲۰۰۰ سی‌سی معادل ۴۰ درصد ارزش Cif محاسبه می‌شود. عوارض هلال‌احمر معادل یک درصد حقوق ورودی، مالیات ارزش افزوده معادل ۹ درصد از جمع حقوق ورودی و ارزش خودرو و پنج درصد از ارزش فوب به‌عنوان عوارض خاص واردات خودرو باید به‌عنوان عوارض واردات پرداخت شود. هزینه استاندارد معادل هشت در هزار ارزش Cif است که توسط واردکنندگان پرداخت می‌شود. برای پلاک هر خودروی ترخیص شده بنزینی معادل چهار دستگاه خودرو اسقاطی باید از رده خارج شود که هزینه هر دستگاه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. برای خودروهای هیبریدی فقط یک دستگاه معادل کافی است. براساس هزینه‌های اعلامی، ۱۰ درصد از ارزش کالا برای پلاک‌گذاری مراکز شماره‌گذاری به‌عنوان عوارض راهنمایی و رانندگی پرداخت می‌شود. همچنین به هنگام شماره‌گذاری هزینه نقل و انتقال دارایی معادل سه درصد از ارزش محاسبه و پرداخت خواهد شد. عوارض شهرداری نیز هنگام پلاک، بسته به نوع خودرو از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/11
به این میگن خفت گیری و زورگیری قانونمند
1396/2/11
من که اخرش نفهمیدم چی به چی شد این هزینه ها ولی اینو فهمیدم که بدجوری دارن فشار می دن به من و شما ...
1396/2/11
فقط اینو فهمیدم میخوان پدر مردم رو در بیارن
1396/2/11
با سلام به دوستان خودروبانک.نظر به سایت تخصصی شما و سابقه خوبتون در اطلاع رسانی انتظار میره که فراتر از اطلاع رسانی روزنامه های یا سایر سایت ها عمل کنید چیزی فرای کلیات... جوری که به اطلاعات مردم اضافه بشه... مثلا در مورد فوق یک خودرو مشخص رو از هزینه اولیه تا قیمت دست مشتری طبق فورمولی که خودتون نوشتین جز به جز توضیح بدین تا مثلا من بدونم چرا تویوتا یاریس هیبرید تیپ b باید بشه ۱۵۰ میلیون یا سانتفه و ... وگرنه ۱۰۰ تا سایت این مطلب رو گذاشتن آخرهم اغلب کسی نمیتونه حساب کنه چی به چیه
1396/2/11
آفرین دوست عزیز.
این دقیقا سوال من و هزاران هزار نفر دیگست.
1396/2/11
فقط یه سوال
چرا؟
1396/2/11
اقا من هر چي عدد توي متن بود رو در هم ضرب كردم ولي هنوز نمي فهمم چرا قيمت خودرو با هزينه وارداتش اين قدر فاصله داره
مثلا مرسدس بنز e200 الان 800 ميليونِ هم قيمت يه ماشين 200هزار دلاري
1396/2/12
ممنون میشم اگه کسی میتونه یک خودرو پرفروش رو مثال عددی رو توضیح بده