موضوعات داغ

رونمایی از کامیون تسلا در ماه‌های آینده

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی تسلا موتورز در جولای ۲۰۰۳ میلادی، با هدف تولید اتومبیل‌های الکتریکی توسط "مارتین ابرهارد" و "مارک تارپنینگ" تاسیس شد و همچنین در فوریه سال ۲۰۰۳ هم "ایلان ماسک" به هیئت مدیره این شرکت خودروسازی پیوست. در یک دوره دشوار قبل از سال 2009 میلادی، کمپانی خودروسازی تسلا رو به تعدیل شدن پیش می‌رفت، تا اینکه در ژوئن ۲۰۰۹ میلادی کمپانی خودروسازی تسلا از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا درخواست یک وام بزرگ کرد تا به طراحی و توسعه تسلا مدل S و همچنین فناوری‌های مربوطه بپردازد.
با معرفی تسلا مدل S، کمپانی خودروسازی تسلا جانی دوباره گرفت و بعد از آن با معرفی تسلا مدل 3 و همچنین خودروی شاسی بلند تسلا مدل X، توانست تبدیل به یکی از خودروسازان بزرگ و قدرتمند جهانی شود که حالا خیلی از خودروسازان صاحب نام در تلاش برای رقابت با محصولات این خودروساز آمریکایی هستند. حال در کنار تولید اتومبیل‌های کوچک و استاندارد، کمپانی خودروسازی تسلا تولید ماشین آلات سنگین وزن الکتریکی را هم در برنامه کاری خود قرار داده است تا در ماه سپتامبر سال جاری به معرفی و ارائه جزییات فنی آن بپردازد.
ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی خودروسازی تسلا در خصوص پروژه جدید این کمپانی چنین می‌گوید: "در ماه سپتامبر از کامیون جدید تسلا رونمایی خواهد شد و متخصصان تسلا برای تولید این کامیون عملکردی بی نظیر از خود به نمایش گذاشته‌اند و کیفیت کار را به سطح جدیدی در فعالیت این کمپانی رسانده‌اند". حال باتوجه به گفته‌های ایلان ماسک، درست همانند محصولات استاندارد این کمپانی می‌توان شاهد یک پروژه خارق العاده در صنعت سنگین وزن‌ها بود که به گفته ایلان ماسک می‌تواند تاثیر بسزایی در هزینه حمل و نقل داشته باشد، ولی در مقابل باید مدت زمان شارژدهی و عملکرد باتری‌ها و همچنین مدت زمان شارژ شدن مجدد باتری‌های این کامیون را مد نظر قرار داد، زیرا کامیون‌های استاندارد دیزلی مدت زمان بالایی در جاده هستند و وقت استراحت کمی برای آنان در نظر گرفته می‌شود که همین مورد شاید کامیون‌های دیزلی را همچنان مقرون به صرفه باقی بگذارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد