موضوعات داغ

پمپ سوخت خودروهای هیدروژنی آینده چگونه خواهند بود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چند سالی می‌شود که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به توسعه فن آوری پیشرانه‌های سلول سوختی (هیدروژنی) مشغول هستند که در این میان شرکت‌های مختلفی همچون بی ام و، تویوتا، هوندا، هیوندای و... اقدام به طراحی و ساخت سیستم‌های محرک هیدروژنی کرده‌اند تا هم محدودیت سیستم‌های محرک الکتریکی جبران شود و همچنین گازهای آلاینده تولید شده در ماشین‌های بنزینی و دیزلی هم از بین برود یا به کمترین حد ممکن برسد. حال در کنار اهمیت فن آوری سلول سوختی برای اتومبیل‌ها، فکر کردن به شکل و شمایل پمپ‌های سوخت هیدروژن هم می‌تواند جالب باشد، به همین منظور طراحان BMW با چاشنی آینده نگری دست بکار شده‌اند و یکسری پمپ کانسپت برای ماشین‌های سلول سوختی (هیدروژنی) طراحی کرده‌اند که می‌توانید در گالری تصویر شاهد آنان باشید.

سوخت گیری کانسپت BMW،

سوخت گیری کانسپت BMW،

در این پروژه BMW، می‌توان نازل‌های سوخت هیدروژن را درست همانند شارژر اتومبیل‌های الکتریکی توصیف کرد که بعد از قرارگیری بر روی درب باک مخزن سوخت، بوسیله یک دکمه کار تزریق سوخت به مخزن‌های هیدروژن آغاز می‌شود و بعد از پر شدن مخزن سوخت، به صورت خودکار عمل سوخت گیری را متوقف می‌کند، هرچند یک صفحه نمایشگر کوچک بر روی نازل سوخت قرار دارد که میزان سوخت هدایت شده به سمت باک را نشان می‌دهد.

سوخت گیری کانسپت BMW،

سوخت گیری کانسپت BMW،

در آخر سیستم سوخت گیری کانسپت BMW، میتواند یک تلاش قابل تقدیر به سوی آیندهای درخشان باشد. هرچند کمپانی خودروسازی BMW در حال حاضر مشغول به نصب بیش از 100 ایستگاه شارژ اتومبیلهای الکتریکی در ایالات متحده آمریکا است و انتظار میرود که از سال 2021 میلادی به بعد، کار ساخت ایستگاه سوخت گیری ماشینهای هیدروژنی آغاز شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد