موضوعات داغ

قدرتمندترین شاسی بلند جهان ایرباس 285 تنی را کشید! + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای پورشه شاید هیچگاه به خاطر قابلیت یدک کشی بالایشان معروف نبوده اند اما اینبار پورشه کاین تصمیم گرفته است تا با یدک کشی یک جسم سنگین وزن نشان دهد که توانایی های خودروهای پورشه تنها محدود به پیست مسابقه نیست.
این کمپانی خودروسازی آلمانی با همکاری خطوط هوایی ایرفرانس اقدام به برگزاری یک رکوردشکنی در فرودگاه شارل دو گل پاریس کرد که در این حرکت یک دستگاه پورشه کاین اقدام به کشیدن یک فروند ایرباس A380 کرد تا رکوردی جهانی را از خود بر جای بگذارد.
برای آن هایی که با ایرباس A380 آشنا نیستند باید گفت که این هواپیما بزرگ ترین هواپیمای مسافربری است که تا کنون ساخته شده است و وزنی معادل 285 تن دارد و آن را در کنار آنتونوف 225 و بوئینگ 747 تبدیل به سنگین وزن ترین پرنده های جهان کرده است. حال پورشه کاین موفق شد تا این هواپیما را به میزان 42 متر با خود یدک کشی کند.

كشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه كاین

كشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه كاین

پورشه در ابتدا این رکورد شکنی را با خودروی کاین دیزلی انجام داد که مجهز به موتور ۴.۱ لیتری هشت سیلندر وی شکل است که می تواند 380 اسب بخار قدرت و 854 نیوتون متر گشتاور دارد. سپس تیم پورشه یدک کشی را برای بار دوم و اینبار با یک دستگاه کاین بنزینی از نوع توربو S انجام دادند که این مدل مجهز به موتور هشت سیلندر 4.8 لیتری است که می تواند 560 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

كشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه كاین

كشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه كاین

خودروهایی که برای این کار انتخاب شدند کاملا استاندارد بودند و با نمونه هایی که پورشه آن ها را به مشتریان می فروشد یکسان هستند و تنها تغییری که در آن ها داده شد نصب یک قلاب مخصوص برای یدک کشی هواپیما بود. خودروها پس از رکورد شکنی نیز دوباره به لندن بازگشتند.

كشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه كاین

كشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه كاین

یک دهه ی پیش نیز فولکس واگن اقدام مشابهی را برای رکورد شکنی انجام داده بود و با یک دستگاه خودروی فولکس واگن توارگ اقدام به کشیدن یک بوئینگ 747 کرده بودند. توارگ در آن زمان مجهز به موتور دیزلی V10 به حجم 5 لیتر بود که می توانست 309 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این خودرو در آن زمان موفق شد 747 صد و پنجاه تنی را تا مسافت 150 متر با خود یدک کشی کند.
سال گذشته نیز یک دستگاه تویوتا تاندرا اقدام به کشیدن شاتل فضایی کرد بنابراین اینطور که به نظر می رسد رقبا برای شکستن رکورد پورشه به زودی دست به کار خواهند شد. در ادامه تمامشای ویدیوی زیر از این رکورد شکنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/12
سلام
قدرتمند ترین شاسی دنیا بنتلی هستش :|
1396/2/12
واقعا دمش گرم.پورشه کاین واقعا ثابت کرد یک اسطوره کامل است در تمام زمینه ها.وحشتناک عاشقشم.بعد همش میگن حضرت لندکروزر.هر وقت لندکروزر تونست یک ایر باس 150 تنی رو بکشه بعد تعریفش رو بکنین.چه برسه به 285 تن. .بعدشم لندکروزر در مدل 2017 فقط حدود 380 اسب بخار قدرت داره و در نسل قبلش 284 اسب بخار. ولی پورشه 560 اسب بخار.البته لندکروزرماشین خیلی خوبیه
1396/2/12
چرندترين كار ممكن همين كشيدن هاست، وزن رو ميگن ٣٠٠ تن بعد يكي با ماشين ميكشه يكي با دست هل ميده يكي با دندون ميكشه
هيج ربطي بين وزن هواپيما و نيروي جانبي براي كشيدنش روي چرخ نيست
1396/2/13
جالب بود , مرسی .
1396/2/13
این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربریه؟؟؟؟؟؟
امکان نداره. خودتون اندازه این هواپیما رو ببینید.
بزرگتربن هواپیمایی که تا بحال ساخته شده هواپیملی کنکورد روسیه هست
1396/2/13
آقا چرا وقتی نمیدونید الکی میگید؟ A380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهانه
1396/2/14
هواپیمای مسافربری منظورشون بود.
1396/2/17
هواپيماي كنكورد ساخت فرانسه هست نه روسيه
1397/6/18
شما یه چیزی شنیدی...😄😃😐😐
هواپیمای کنکورد روسیه است.
یک دقیقه به این جمله فکر کنید...😂😂😂
بزرگترین هواپیمای دنیا مال اوکراین و روسیه هست، ولی کنکورد نیست. ضمنا، کنکورد ساخت شرکت آئروسپشیال هست که یه شرکت انگلیسی/فرانسویه نه روسی.
ضمنا کنکورد هواپیمای مافوق صوته پس بدنه کوچکتری داره.
بزرگترین هواپیمای جهان آنتونوف AN-225 هست که کارگو عه بعدش ایرباس A380 و سپس بویینگ 747-8.
مکدانل داگلاس MD-12 هم میتونست باشه که هیچگاه به تولید نرسید.
از هواپیماهای نظامی هم هواپیمای کارگو C5-M Super Galaxy هم جزء بزرگترینهاست.
1396/2/16
من میخوام بدونم وقتی Mercedes Benz g65amg هست اینا چی میگن؟؟؟!؟!؟!!!؟؟؟؟؟