موضوعات داغ

تیونینگ زیبایی از تویوتا CH-R، خوش استیل کم ارتفاع ژاپنی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت‌های تیونینگ فعال در صنعت خودروسازی، معمولا ماشین‌های اسپرت و سوپر اسپرت و یا حتی ماشین‌های اسپرتی که در سگمنت‌های مختلف وجود دارند را به عنوان سوژه‌های کاری خود انتخاب می‌کنند، همچون فولکس واگن گلف R، شاسی بلند بنتلی بنتایگا، پورشه کاین و ماکان، مازراتی لوانته و... که از همان ابتدا ریشه‌های اسپرت زیر درخت آنان رشد کرده است و شرکت‌های تیونینگ تنها به رشد بهتر آنان کمک می‌‌کنند تا حداکثر ظرفیت آنان بکار گرفته شود. ولی در نقطه مقابل، ماشین‌های استاندارد و تولید انبوه بازار وجود دارند که کمتر تیونری به سراغ تقویت آنان می‌رود، ولی هر از چندگاهی که تیونرها به سراغ تقویت ماشین‌های استاندارد و تولید انبوه بازار می‌روند، مثل یک بمب خبری عمل می‌کنند، درست همانند یک دستگاه تویوتا C-HR که توسط یکی از شرکتهای تیونینگ ژاپنی تحت عنوان "لکسون (Lexon)" انتخاب شده است تا ظاهر این ماشین آرام را کمی جذاب‌تر کند.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

عمده فعالیت این تیونر بر روی کراس اوور تویوتا C-HR مربوط به بخش طراحی آن می‌شود که حالا با استفاده از یک سیستم تعلیق اسپرت تنظیم شوده، ارتفاع کابین نسبت به سطح زمین را بسیار کاهش داده است تا خود به خود روح ماشین‌های اسپرت به این خودروی کراس اوور تویوتا تزریق شده باشد. اما دیگر قسمت‌های اتومبیل تقریبا دست نخورده باقی مانده است تا تنها شاهد یک پروژه سبک تیونینگ بر روی تویوتا C-HR باشیم، هرچند رینگ و لاستیک‌های اسپرت این ماشین هم می‌تواند جزو گزینه‌های تغییر یافته در این پروژه سبک تیونینگ باشد.
برخلاف طراحی ظاهری، تیونر مذکور هیچ برنامه‌ای برای بخش مولد قدرتی تویوتا C-HR و تقویت آن در نظر نگرفته است و این یعنی در زیر کاپوت از همان پیشرانه‌های سابق استفاده خواهد شد که نسخه هیبریدی آن متشکل از یک پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی چهار سیلندر با بازده حرارتی 40 درصدی و حداکثر قدرت تولیدی 122 اسب بخاری در کنار موتوری الکتریکی است.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

علاوه بر گزینه بالا، تویوتا یک موتور درون سوز 1.2 لیتری را هم مورد استفاده قرار داده است که به لطف استفاده از توربوشارژر بر سر راه ورودی هوای موتور، می‌تواند قدرتی نزدیک به پیشرانه 1.8 لیتری، یعنی 115 اسب بخار قدرت تولید کند که با جعبه دنده‌ای شش سرعته انتقال نیروی آن به چرخ‌ها صورت می‌گیرد. هرچند از سوی تویوتا پیشرانه‌ای 2 لیتری چهار سیلندر 144 اسب بخاری هم مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند برازنده این کراس اوور به اصطلاح تقویت شده باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/14
این حجم موتور 1200 برای این ماشین /منو یاد این انداخت که جامعه پرفسور مجازی میهنی ما از موتور 1600 ولستر انتقاد میکنن(حاالا ننشسته پشت ماشین و فقط شنیدن حرف چند تا دلال). از جمله نویسنده مقاله تخم مرغ کره ای همین سایت
برام جالبه چرا در تمامی زمینه ها چند دهه ای عقب فکر میکنیم ؟
1396/2/14
به نظرم فوق العاده شده همین و بس!