موضوعات داغ

روند تغییر شورلت کوروت در طول 30 سال اخیر را ببینید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شورلت کوروت همیشه با یک لوگوی متفاوت نسبت به لوگوی اصلی کمپانی خودروسازی شورلت کار خود را در بازارهای جهانی دنبال کرده است، و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پرچم داران این خودروساز آمریکایی به شمار می‌رود که با قیمت و مشخصات فنی بسیار خوب خود در بازار، توانسته سهم قابل توجهی را در این چندین سال فعالیت مداوم از آن خود کند. حال امروز قصد داریم مقایسه‌ای کوتاه میان شورلت کوروت 2017 با مدل‌های اولیه آن در 30 سال پیش داشته باشیم که نتایج جالبی در انتها بدست آمده است.
اگر بحث ظاهر که هرکدام در زمان خود بسیار جذاب و مخاطب پسند هستند را کنار بگذاریم، به مشخصات فنی این دو خودرو دسترسی پیدا خواهیم کرد تا بهتر با تفاوت‌های 30 ساله شورلت کوروت آشنا شویم.
اگر 30 سال پیش یک دستگاه خودروی شورلت کوروت خریداری می‌کردید، کمپانی خودروسازی شورلت یک خودروی اسپرت با پیشرانه‌ای 5.7 لیتری هشت سیلندر با کد L98 OHV به شما تحویل می‌داد که حداکثر نیروی آن در دور موتور 4000 به چیزی معادل 240 اسب بخار و گشتاور آن هم در دور موتور 3200 به عدد 467 نیوتن متر می‌رسید که به آن جعبه دنده‌ای 4 سرعته اتوماتیک یا دستی متصل می‌شد تا شتاب صفر تا صد ماشین را به عدد 5.8 ثانیه برساند.

شورلت کوروت

شورلت کوروت

حال اگر 30 سال بعد، یعنی در سال 2017 میلادی قصد خرید یک دستگاه خودروی شورلت کوروت را داشته باشید، یک ماشین سوپر اسپرت خشن‌تر با پیشرانه‌ای 6.2 لیتری هشت سیلندر با کد LT1 نصیبتان خواهد شد که می‌تواند نیرویی 455 اسب بخاری در دور موتور 6000 و همچنین بیشینه گشتاور 623 نیوتن متری به جعبه دنده 7 سرعته دستی این خودرو تحویل دهد تا آن را در عمل تبدیل به شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای کند.
و اما می‌رسیم به مبحث قیمت گذاری اتومبیل که نتایج جالبی از آن بدست آمده است. همانطور که انتظار می‌رفت، شورلت کوروت در سال 1987 میلادی به قیمت 27 هزار و 999 دلار به مشتریان عرضه می‌شد و مدل‌های فعلی شورلت کوروت هم برچسب قیمت 55 هزار و 450 دلار بر روی آن خورده است، حال باتوجه به تجزیه و تحلیل‌های منابع خارجی، اگر تورم آمریکا در این 30 سال اخیر را در نظر بگیریم، ارزش 27 هزار و 999 دلار شورلت کوروت 30 سال پیش هم اکنون به عدد 60 هزار و 41 دلار می‌رسد که نشان از گران‌تر بودن مدل‌های نسل قبل شورلت کوروت با مدل‌های فعلی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد