موضوعات داغ

رنو کولیوس در بازار انگستان از نیسان ایکس تریل گران تر است!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی رنو، هم صدا با سایر شرکت های بزرگ خودروساز جهانی، لیست قیمت انواع و اقسام مدل های 2017 رنو کولیوس که در بازار کشور هم به تازگی عرضه شده را اعلام کرد. در ایران رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل با پیشرانه های 2.5 لیتری عرضه می شوند و قیمت هایی به ترتیب حدود 200 و 250 میلیونی دارند. اما در بازار انگلستان، دومین بازار اروپا، این دو خودرو با پیشرانه هایی مختلف و البته با قیمت گذاری متفاوت عرضه می شود و باعث شده تا رده بندی قیمتی این دو خودرو نسبت به ایران متفاوت باشند.
احتمالا می‌دانید که این شاسی بلند سایز متوسط رنو براساس اطلاعاتی که پیرامون آن ارائه شده، پلتفرمی مشترک با نیسان X-Trial دارد و برخلاف خودروهای هم رده با 5 صندلی سرنشین، از سه ردیف صندلی و جمعاً از 7 صندلی برای نشستن سرنشینان سود می‌برد که در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی بلند سایز متوسط، امتیازی مثبت برای این خودرو به حساب آید. اما امتیاز بزرگ‌تر از آن می‌تواند قیمت گذاری اتومبیل باشد که حالا ارزان قیمت‌ترین مدل آن به قیمت 27 هزار و 500 دلار به مشتریان عرضه می‌شود، در حالی که خودروی نیسان X-Trail با داشتن پلتفرم اصلی و همچنین داشتن پیشرانه‌های مشابه 2 لیتری چهار سیلندر و 2.5 لیتری چهار سیلندر، در مدل پایه خود به قیمت 27 هزار و 990 دلار به مشتریان عرضه می‌شود!
علاوه بر اعلام قیمت‌های جدید برای مدل‌های 2017 شاسی بلند رنو کولیوس که جدول آن در انتها بارگذاری شده است، این خودروساز فرانسوی دو پیشرانه جدید دیزلی DCI هم به مشخصات فنی این اتومبیل اضافه کرده است که اولی با حجم 1.6 لیتری دارای حداکثر قدرتی 130 اسب بخاری بوده و نیروی تولیدی خود را تنها به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند، ولی پیشرانه دوم با حجم 2 لیتری ساخته شده و به یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته X-Tronic متصل شده است که حداکثر نیروی 175 اسب بخاری پیشرانه را به هر چهارچرخ اتومبیل ارسال می‌کند.

مقایسه رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل

مقایسه رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل

از ویژگی‌های جدید این اتومبیل هم می‌توان به صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و آندروید، صفحه نمایشگر 8.7 اینچی لمسی قابل سفارش و همچنین سیستم‌های کمک راننده از جمله سیستم ترمز اضطراری (AEBS)، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم خروج از خطوط جاده، سیستم نشان دهنده تابلوهای راهنمایی و رانندگی و همچنین در آخر هم به سیستم کمک حرکتی در سربالایی‌ها اشاره داشت.
در انتها بد نیست بدانید که این خودرو در طول کلی 4672 میلی متری، عرض 1843 میلی متری و ارتفاع 1678 میلی متری ساخته شده است که پیش از این درون این چهارچوب فلزی از پیشرانه‌ای 2 لیتری چهار سیلندر 150 اسب بخاری و یک پیشرانه 2.5 لیتری 186 اسب بخاری استفاده شده است که به انتخاب مشتری با دو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا دستی در کنار دو سیستم محرک تنها محور جلو یا چهارچرخ محرک بر روی این شاسی بلند انجام وظیفه می‌کنند.
دقت داشته باشید که اطلاعات ارایه شده در این مقاله مخصوص بازار انگلستان بوده و مشخصاً پیشرانه های عرضه شده با بازار ایران متفاوت هستند و طبیعتاً قیمت آنها نیز در انگلستان متفاوت اند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/17
چون رنو کولیوس که در انگلستان به فروش میرسه مونتاژ فرانسه هست اما کولیوس بازار ایران مونتاژ کره هست
1396/2/17
خیلی مقاله و گزارش بدی بود. تیتر بیانگر چیز دیگه هست ولی متن مشخصات وقابلیتهای دو خودرو را بیان کرده.
در کل قیمت رنو کولیوس باید کمتر از 190 میلیون باشه. چون وقتی قیمت این خودرو در دبی را با حقوق گمرکی جمع کنین مبلغ مشخص میشه. مثلآ سانتافه که وارداتش آزاد هست قیمتش از 220 میلیون بالاتره و در قیمت پایه جهانی هم از کلیوس گرونتره.
اگه کلیوس وارداتش انحصاری نباشه میشه زیر قیمت نگین خودرو وارد کرد. اما اینجا ایرانه.
1396/2/18
با درود و سپاس
کاش به این موضوع اشاره می کردید که:
با توجه به اینکه رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل با مشخصات فنی مشخص در ایران عرضه می شوند؛ چنانچه همین ماشین ها با این مشخصات در انگلستان عرضه می شدند؛ کدام یک گرانتر می بود؟
با پاسخ به این سؤال، متوجه می شدیم که نیسان ایکس تریل به چه اندازه به ایرانیان گرانتر از کولئوس فروخته میشه؟!