موضوعات داغ

بی ام و M550i xDrive، سریع‌ترین سری ۵ جدید + فیلم

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و هنوز برای اتاق جدید سری ۵ مدل M Power را معرفی نکرده است اما تا زمان معرفی شدن M5 جدید برای اینکه دوستداران خودروهای اسپرت بی ام و یک خودروی سریع را در اختیار داشته باشنتد این کمپانی صاحب نام اقدام به معرفی مدلی تحت عنوان M550i xDrive کرد که از ان به عنوان سریع‌ترین بی ام و غیر M Power نام برده می شود. رونمایی از این خودرو البته با تازگی انجام نشده است و به چند ماه پیش بر می گردد که در خودروبانک نیز آن را پوشش دادیم، اما هم اکنون در حال نزدیک شدن به زمان عرضه ی رسمی این مدل در بازار جهانی هستیم.
بی ام و M5 اتاق قبلی یعنی F10 خودروی بسیار فوق العاده ای بود اما عایق بندی موتور و کابین آن چنان خوب انجام شده بود که صدای موتور هشت سیلندر ۴.۴ لیتری آن به خوبی به داخل کابین نفوذ نمی کرد و همین مورد سبب شده بود تا کاربران این خودرو دلشان برای صدای بلند و غرش موتور V10 اتاق E60 تنگ شود، گرچه بی ام و اقدام به کار گذاشتن یک میکروفون در سیستم اگزوز کرد تا صدای موتور را در داخل کابین پخش کند اما این نیز برای بی ام و دوستان کافی نبود. به همین خاطر بی ام و بر آن شده است تا در اتاق جدید این ضعف را جبران کند و صدایی گیراتر از قبل را از موتور خودرو بیرون بکشد.

بی ام و M550i xDrive

بی ام و M550i xDrive

اما به M550i می رسیم. خودرویی که از نسخه ی تقویت شده ی موتور N63 بهره مند است. گرچه این موتور بر خلاف موتور S63 که مخصوص خودروهای M Power است از انواع معمولی است اما بخش M Performance بی ام و تغییراتی را در ان اعمال کرده است تا صدای گوشنوازی از سیستم اگزوز این خودرو بیرون بیاید.
موتور این خودرو از نوع هشت سیلندر وی شکل است که ۴.۴ لیتر حجم دارد و به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت و دو عدد توربوشارژر توانایی تولید ۴۵۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۸ دنده ی اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود و تا با شتاب صفر تا صد کیلومتر ۴ ثانیه ای، این خودرو را تبدیل به سریع ترین خودروی غیر M بی ام و کند. البته برخی منابع همچون کار اند درایور پس از تست این خودرو اعلام کرده اند که شتاب صفر تا صد کیلومتر واقعی آن ۳.۸ ثانیه است. در ادامه اما فیلمی را آماده کردیم که تماشای آن را به علاقه مندان بی ام و حتما توصیه می کنیم چون می توانید صدای اگزوز دلنشین این خودرو را گوش دهید. پیشنهاد می کنیم صدای اسپیکر را زیاد کرده و یا از هدفون استفاده کنید تا از غرش این موتور V8 بیشتر لذت ببرید.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد