موضوعات داغ

آیا سوپر اسپرت چینی ارزش قیمت 9 میلیون دلار را دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آیکونا ولکانو ( Icona Vulcano )، سوپر اسپرت چینی‌ها که در سال 2013 میلادی و در جریان نمایشگاه بین المللی اتومبیل شانگهای چین برای اولین بار معرفی شد، حالا برای عرضه به مشتریان آمریکایی وارد بازار این کشور شده است، ولی به تعداد بسیار محدود 1 دستگاهی که باعث شده یک برچسب قیمت سرسام آوری هم بر روی آن زده شود.
براساس اعلام شرکت سازنده، خودروی سوپر اسپرت "ولکانو تیتانیوم" با قیمت 66 میلیون و 800 هزار یوان، یعنی چیزی معادل 9 میلیون و 570 هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شود و این درحالیست که می‌توان با پرداخت 3.26 میلیون دلار صاحب یک دستگاه خودروی فراری لافراری با حداکثر امکانات و تجهیزات شد و یا حتی با پرداخت هزینه‌ای3 میلیون و 630 هزار دلار صاحب یک دستگاه خودروی بوگاتی ویرون شد، اما برای داشتن یکی از خودروهای سوپراسپرت چینی "آیکونا ولکانو تیتانیوم" باید 3 برابر بیشتر از نسخه‌های ویژه فراری لافراری هزینه کنید، ولی مهم اینجاست با پرداخت چنین مبلغ سرسام آوری به شرکت سازنده "ولکانو تیتانیوم" چه چیزی نصیبتان خواهد شد.
در قدم اول برای طراحی این محصول، متخصصان این خودروساز چینی از طراحی کلی هواپیمای SR-71 بلک بِرد آمریکایی الهام گرفته‌اند و همچنین مراحل طراحی اصلی آن هم در فرانسه انجام شده و توسعه و محاسبات آن هم توسط طراحان ایتالیایی به سرانجام رسیده است که نتیجه آن، تولید سوپر اسپرتی خوش قیافه با چاشنی هایپرکارهای مدرن است. علاوه بر این‌ها، مهندسان طراحی و توسعه ولکان به استفاده از تیتانیوم و فیبرکربن در بدنه آن اشاره داشته‌اند که موجب کاهش وزن و در پی آن، عملکرد بالاتر و مطلوب‌تر آیکونا ولکانو شده است.
علاوه بر این‌ها، در زیر کاپوت این خودرو هم یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل برگرفته از شورلت کوروت ZR1 مورد استفاده قرار گرفته است که برای ثبت یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 2.8 ثانیه‌ و همچنین رسیدن به حداکثر سرعت 352 کیلومتر بر ساعت، قادر به تولید حداکثر قدرت 670 اسب بخار و گشتاور 840 نیوتن متر است، هرچند چینی‌ها برای توسعه خطوط انتقال قدرت هایپرکار خود به سراغ رییس سابق فراری یعنی "کلودیو لومباردی" رفته اند و توسعه این بخش را کامل به دستان وی سپرده‌اند تا در واقع این هایپرکار صنعت خودرو یعنی "آیکونا ولکانو تیتانیوم" با قیمت بیش از 9.5 میلیون دلاری یک هایپرکار چینی به نظر برسد، ولی در اصل طراحی آن به صورت مشترک در فرانسه و ایتالیا و بخش موتوری آن هم در آمریکا و قسمت انتقال قدرتی آن هم توسط رییس سابق فراری توسعه یافته است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/20
یک نوع مرض هس خریدنش
1396/2/20
طنز خوبی بود ممنون
1396/2/20
این یکی از نشانه های ظهور است.
1396/2/21
خودروهای چینی همواره در کشور ما مخالفان سرسختی داشته است. متن بالا هرچند در مورد یک هایپر کار هست اما بعید نیست عده ای بیان و از این نوع کامنتا بزارن
1- بازم یه خودروی بی هویت چینی
2- بخری صاحب اول و آخرش خودتی
3- من داشتم با سی ملیون ضرر فروختم
4- اونایی میخرن که عقده سانروف دارن.
5- من با ال نود اینو سوسکش کردم.
6- قدرتش فقط رو کاغذه 70 اسب بیشتر قدرت نداره.
7- کیفیت متریال داشبور از پلاستیک خشک بی کیفیت است.
8- اشیای بنجل چینی فقط میاد تو ایران.
9-اینا رو تو کشورهای اروپایی و آمریکا راه نمیدن

10- بازم سایت داره تبلیغ ماشین چینی میکنه و ....
1396/2/21
ولی خیلی از ماشینای چینی بازار ایران واقعا این مشکلاتی که گفتی رو دارن. این به اصطلاح هایپر کار هم قدرتش از لامبورگینی آونتادور کمتره. آونتادور رو می‌شه با زیر پونصد هزار دلار خرید. این که یدونه ازش میفروشن تنها ویژگی خاصشه.
1396/2/21
بدون شک میلیادرها رو هوا ماشین رو می قاپن چون فقط یک دونه هست تو دنیا و واقعا تک تکه
1396/2/21
بله چشم.
1396/2/21
هه,من ترجیح میدم ۲ تا ویرون و یک شیرون بخرم با پولش