موضوعات داغ

مرسدس بنز E کلاس W211، سدان محبوب آلمانی

عکس مطلب اول
مرسدس بنز کلاس E امروز با نسل پنجم خود و با آخرین فناوری ها وارد بازار رقابت شده است اما امروز نه به نسل جدید این خودرو بلکه به یکی از موفق ترین نسل های بنز E کلاس یعنی نسل سوم این خودرو خواهیم پرداخت که با کد اتاق W211 شناخته می شود و از سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ بر روی خط تولید قرار داشت و در دو نوع بدنه ی سدان و استیشن واگن به تولید رسید. این خودرو در بازار فروش نیز بسیار موفق عمل کرد و توانست به فروش ۱.۵ میلیون دستگاه برسد.
اولین مدلی از این خودرو که به بازار معرفی شد مدل بنزینی E240 بود. سپس پس از آن مدل های E 270 CDI، E 320 و E 500 نیز به بازار معرفی شدند. در سال ۲۰۰۴ نیز مدل E 200 کمپرسور نیز به عنوان مدل پایه ی این خودرو معرفی شد که در بازار کشورمان نیز موجود است. در سال ۲۰۰۵ مرسدس بنز E کلاس مورد یک بهینه سازی کوچک قرار گرفت و کد E 270 CDI نیز با E 280 و کد E 320 نیز با کد E 350 جایگزین شدند.

مرسدس بنز E کلاس W211

مرسدس بنز E کلاس W211

در بحث ابعاد خارجی، اتاق W211 دارای طول ۴۸۱۸ میلیمتر، عرض ۱۸۲۲ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۵۲ میلیمتر است که در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی اتاق W210 دارای طول یکسان اما پهنای بیشتر و ارتفاع بیشتری است ضمن اینکه فاصله ی محوری این خودرو نیز ۱۸ درصد نسبت به قبل افزایش یافته و به عدد ۲۸۵۴ میلیمتر رسید. اما در بخش بدنه و شاسی، اعلام شد که مقاومت شاسی خودرو به لطف استفاده از آلیاژ آلومینیوم و فولاد مقاومت بالا به میزان ۱۸ درصد نسبت به نسل قبلی خود افزایش پیدا کرده است.
سیستم تعلیق W211 نیز از نوع چهار اتصالی در جلو و چند اتصالی (مولتی لینک) مستقل در عقب است.

پیشرانه
مرسدس بنز E کلا سW211 دارای لیست بلند بالایی از پیشرانه های مختلف بنزینی، دیزلی و یک پیشرانه ی گازسوز بود که ما در اینجا تنها به مرور مشخصات مدل هایی که در بازار ایران موجود هستند خواهیم پرداخت. اولین مدل، مدل E 200 کمپرسور است که مجهز به موتور چهارسیلندر ۱.۸ لیتری سوپر شارژر دار شده است. این موتور می تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و آن را از طریق گیربکس ۵ دنده ی خودکار به چرخ های عقبی انتقال دهد. شتاب صفر تا صد این مدل عددی در حدود ۹.۴ ثانیه است. مدل بعدی که به صورت گسترده ای توسط نیروهای پلیس نیز مورد استفاده قرار گرفت و هنوز نیز در ناوگان پلیس کشور دیده می شود مدل E 240 است. این مدل به موتور V6به حجم ۲.۶ لیتر مجهز است و توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت در ۴۲۰۰ دور بر دقیقه و ۲۴5 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۹۰۰ دور بر دقیقه دارد. موتور این مدل نیز به جعبه دنده ی ۵ دنده ی خودکار و یا شش سرعته ی دستی کوپل شده است که می تواند شتاب صفر تا صد ۸ الی ۹.۳ ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

مرسدس بنز E کلاس W211

مرسدس بنز E کلاس W211

مدل بعدی که در بازار ایران موجود است E 280 است که به موتور شش سیلندر وی شکل تنفس طبیعی به حجم ۳ لیتر تجهیز شده که می تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور را در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این مدل نیز به یک گیربکس ۵ دنده ی اتوماتیک مجهز است و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۷.۳ ثانیه است. البته تعداد محدودی از این مدل با گیربکس دستی نیز در بازار وجود دارند.
قدرتمندترین مدل E کلاس W211 در بازار ایران را باید مدل E 350 با موتور شش سیلندر وی شکل ۳.۵ لیتری خود دانست که می تواند ۲۷۲ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۴۰۰ تا ۵ هزار دور بر دقیقه تولید کند. این مدل به گیربکس جدیدتر مرسدس بنز یعنی 7G-Tronic مجهز است و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن تنها ۶.۹ ثانیه است.

تجهیزات ایمنی
تجهیزات ایمنی استاندارد اتاق W211 شامل ۲ عدد ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ های جانبی جلو و عقب، ایربگ پرده ای سرتاسری، سیستم ترمز ضد بلوکه، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستنکنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، کمربندهای ایمنی پیش کشنده ی جلو و عقب، سیستم خشک کن (رطوبت زدا) ترمز و سیستم ترمز سنسوترونیک مرسدس بنز بودند.

مرسدس بنز E کلاس W211

مرسدس بنز E کلاس W211

با چنین لیستی از امکانات ایمنی در زمان عرضه سرآمد بازار به حساب می‌آمد این خودرو هنگامی که در سال ۲۰۰۲ مورد تست ایمنی سازمان یورو NCAP قرار گرفت توانست ۵ ستاره ی ایمنی را در کنار نمره ی ۳۲.۹۵ از ۳۷ دریافت کند. اما سازمان امریکایی NHTSA که در سال ۲۰۰۷ این خودرو را مورد آزمایش قرار داد تنها ۴ ستاره ی ایمنی را به آن اختصاص داد.

امکانات رفاهی و تیپ بندی
مدل های E 200 و E 240 دارای تجهیزات استانداردی همچون رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی، پخش سی دی پلیر ۶ عددی، سیستم تهویه ی مطبوع خودکار، تودوزی چرم، تنظیم برقی صندلی های جلو، کروز کنترل، محدود کننده ی سرعت، چراغ های جلوی خودکار، برف پاک کن خودکار، فرمان چند منظوره، قفل مرکزی، پاور ویندوز، آینه ای جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، قابلیت تنظیم ارتفاع و عمق غربیلک فرمان، شیشه های دودی و کامپیوتر سفری هستند.

مرسدس بنز E کلاس W211

مرسدس بنز E کلاس W211

تجهیزات مدل های E 280 و E 350 نیز شامل تهویه ی خودکار دوگانه، سیستم رهیاب ماهواره ای به همراه نمایشگر رنگی ۶.۵ اینچی، پخش دی وی دی، تودوزی چرم طبیعی برای مدل E 350، تنظیمات اضافه تر برای صندلی های جلو، حافظه ی صندلی، آینه و فرمان و در انتها سیستم فرمان حساس به سرعت هستند.
مرسدس بنز W211 در سه تیپ کلاسیک، الگانس و آوانتگارد در بازار عرضه شد که برخی به اشتباه این خودرو را با نام بنز الگانس می شناسند در حالی که الگانس یکی از تیپ های این خودرو است. مدل های کلاسیک به عنوان گونه ی پایه ی این خودرو دارای رینگ های ۱۶ اینچی، طرح چون داخل کابین، شیشه ی دودی، آبنه های فتوکرومیک، فرمان و دسته دنده ی چرمی، دستگیره ی در همرنگ بدنه و زه های جانبی همرنگ بدنه هستند.
یک تیپ بالاتر به تیپ الگانس می رسیم که دارای طراح متفاوت رینگ، چوبکاری داخل کابین به رنگ متفاوت، حاشیه ی کرومی پشت آمپرها، زه های کرومی بر روی سپر و حاشیه ی کرومی برای جلو پنجره است.

مرسدس بنز E کلاس W211

مرسدس بنز E کلاس W211

فول ترین مدل های بنز E کلاس نیز مدل های آوانتگارد هستند که ارتفاع از سطح زمین آن ها ۱۵ میلیمتر پایین تر از سایر مدل ها است و تجهیزات آن نیز شامل تودوزی چرم طبیعی، چراغ شوی، چوبکاری داخل کابین به رنگ تیره، پشت آمپرها با حاشیه ی کرومی و پس زمینه ی سفید، چراغ های عقب LED، جلوپنجره ی مشکی براق، رکاب های جانبی و دسته دنده ی کرومی مات هستند.
در سال ۲۰۰۵ مرسدس بنز اقدام به یک بروزرسانی بر روی اتاق W211 نمود که تغییرات آن شامل استفاده از رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، تعلیق اسپرت تر، دیسک ترمز سوراخ دار جلو، فرمان با ضریب تیز تر، فرمان چهار شاخه ی جدید برگرفته از مدل CLS به همراه شیفترهای تعویض دنده و پدال های اسپرت هستند.
تجهیزات ایمنی مدل بروزرسانی شده نیز افزایش پیدا کرده بودند و گزینه هایی همانند سیستم Pre-Safe (این سیستم در صورت تشخیص تصادف اقدام به تنظیم صندلی ها کرده، سانروف و شیشه ها را می بندد و کمربندها را سفت می کند.)، پشت سری های فعال جلو و اتوهلد نیز شدند. ضمن اینکه سیستم ترمز سنسوترونیک نیز از این خودرو حذف شد و سیستم Adaptive Brake جایگزین آن شد. در پایان دیدن گالری تصاویر این سدان محبوب آلمانی را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/29
خیلی جالب ممنون
ولی کاش بررسی دقیق تر و چیزای بیشتری رو مقایسه میکردین...
1396/2/30
بابا این که بررسی نبود واسه پورشه کاین هم همین کارو کردید تجربه رانندگی چی
1396/2/30
بازم زیر پایی لاستیکی؟یعنی این زیرپایی ها رو نشون طراح بنز بدی بغض میکنه,خودش زیر پایی موکتی نرم و هماهنگ داره,مگه نیسان وانته بابا
1396/2/31
دوست عزیز شک نکن صاحب ماشین خودش میدونه زیرپایی موکتی وجود داره برای ماشینش تنها دلیل اصلیش برای استفاده از زیر پایی پلاستیکی کثیف شدن خیلی کمتر در فصل های بارندگیه، شما اگه در فصل بارندگی با کفش گلی وارد ماشین با زیر پایی موکتی بشی، به گند کشیده میشه زیرپاییت
1396/2/30
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
جا داره تشکر کنم از سایت بسیار خوبتون و یه خواهش برای تست بی ام و ایکس شش
ممنون و موفق باشید
1396/2/30
سلام.
بهتر بود از لحاظ هزینه های نگه داری و دسترسی به قطعات یدکی هم یک توضیحی میدادید.
1396/2/30
داخلش ساده و شکیله منکه خوشم اومد
1396/2/30
سلام
آقا قیمت قیمتش چی همه چی رو گفتی ای کاش قیمت مدل های موجود توی بازار رو هم اشاره میکردی ....
1396/2/30
مرسی از مقالتون
و لایک ویژه برای عکسها
1397/8/25
قیمتش چی؟