موضوعات داغ

وقتی زمین، هوا را به چالش می‌کشد + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
چه چیزی هیجان انگیز‌تر از رقابت دو ماشین با یکدیگر. اما وقتی یک ماشین با هواپیما مسابقه می‌دهد سطح جذابیتش را چطور می‌سنجید؟. معمولا اینجور موارد ماشین‌های سوپراسپرت و یا هایپرکارهای چند میلیون دلاری با هواپیماهای جنگنده به رقابت می‌پردازند، مثل بوگاتی ویرون و لامبورگینی رونتون و... که هرکدام با جت‌های جنگنده به رقابت زمینی پرداخته‌اند. اما در این مقاله می‌خواهیم شما را دعوت به تماشای رقابت یک ماشین اسپرت دست ساز با یک هواپیمای ملخی در خودروبانک کنیم که فیلم آن در انتهای مقاله بارگذاری شده است.

مورگان یعنی آئرو 8

مورگان یعنی آئرو 8

در فرودگاه Bruntingthorpe واقع در میندلز انگلستان، یک دستگاه خودروی اسپرت مورگان "آیرو 8" خود را آماده کرده است تا در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هواپیمای ملخی Pitts S2S برود که نیروی خود را از یک موتور شش سیلندر 8.5 لیتری رادیال یا شعاعی با حداکثر نیروی 300 اسب بخار تامین می‌کند.
در مقابل هم خودروی اسپرت و اسپیدستر مورگان یعنی آئرو 8 ( Aero 8 ) قرار گرفته است و در واقع نسل پنجم از سری محصولات آئرو به شمار می‌رود که نیروی مورد نیاز خود را از موتور 4.8 لیتری هشت سیلندر محصولات BMW با حداکثر قدرت 367 اسب بخار تامین می‌کند که این نیرو به طور دلخواه و به درخواست مشتری از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی یا جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

مورگان یعنی آئرو 8

مورگان یعنی آئرو 8

جهت آگاهی بیشتر هم می‌توان گفت که شرکت سازنده در بخش‌های مختلف فنی این خودرو از تجهیزاتی نظیر شاسی تمام آلومینیمی برای به حداقل رساندن وزن خودرو، سیستم تعلیق اسپرت، دیفرانسیل لغزش محدود محصولات BMW، سیستم ترمز ABS، فرمان برقی، کروز کنترل و حتی کیسه‌های هوای ایمنی استفاده کرده است که معمولا بر روی خودروهای اسپیدستر شاهد چنین تجهیزاتی نیستیم.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد