موضوعات داغ

12 خودرو سبز بازار جهان را بشناسید - بخش اول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شورای بهره‌وری انرژی آمریکا موسوم به "ACEEE" هرساله اقدام به ارائه لیستی از 12 خودروی سبز سال می‌کند که کم مصرف‌ترین و پاک‌ترین خودروهای موجود در بازار معرفی می‌شوند که اغلب خودروهای کاملا برقی هستند و یا در بخش مولد قدرتی آنان از یک سیستم محرک هیبریدی استفاده شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری کوتاه بر روی بخش اول 12 خودروی سبز سال در خودروبانک داشته باشیم.

کیا نیرو FE

کیا نیرو FE

12- کیا نیرو FE
امتیاز ACEEE: "58" (امتیاز هرچه بالاتر برود بهتر است)
جایگاه دوازدهم این لیست با کمی ارفاق به خودروی هیبریدی کیا نیرو FE اختصاص داده شده است که در سگمنت خودروهای استیشن جمع و جور قرار گرفته و سیستم محرک هیبریدی آن می‌تواند به صورت جداگانه میزان مصرف سوخت 4.8 لیتر در شهر و همچنین میزان مصرف سوخت 4.5 لیتر در بزرگراه داشته باشد که باعث شده نمره 58 را از سوی شورای بهره وری انرژی آمریکا بدست آورد.

هوندا آکورد هیبریدی

هوندا آکورد هیبریدی

11- هوندا آکورد هیبریدی
امتیاز ACEEE: "58"
در یک نمره مشترک با خودروی کیا نیرو FE، نسخه هیبریدی هوندا آکورد با وجود داشتن مصرف سوخت 5 لیتری در مسیرهای شهری و همچنین مصرف سوخت 4.8 لیتری در بزرگراه، موفق به حضور در جایگاه یازدهم لیست پاک‌ترین خودروهای جهان در سال 2017 میلادی شده است که دلیل اصلی آن استفاده از یک پیشرانه درون سوز گازی در سیستم محرک هیبریدی بوده است که خسارت کمتری به محیط زیست وارد می‌کند.

فورد فوکس الکتریکی

فورد فوکس الکتریکی

10- فورد فوکس الکتریکی
امتیاز ACEEE: "58"
درست همانند سال‌های گذشته، فورد فوکوس الکتریکی بار دیگر در لیست پاک‌ترین خودروهای سال 2017 از نظر شورای بهره‌وری انرژی آمریکا قرار گرفته است و مهم‌تر از آن، حضور مجدد این خودرو در جایگاه دهم این جدول است که تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند مسافتی بیش از 185 کیلومتر را در شرایط استاندارد طی کند.

تویوتا پریوس C

تویوتا پریوس C

9- تویوتا پریوس C
امتیاز ACEEE: "58"
نهمین جایگاه سبزترین خودروهای 2017 هم متعلق به اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان یعنی تویوتا پریوس است، ولی بجای نسخه اصلی شاهد حضور نسخه هاچ بک این برند یعنی تویوتا پریوس C هستیم که با مصرف سوخت 5.4 لیتر در مسیرهای شهری و همچنین 4.8 لیتر در مسیرهای خارج از شهری، موفق به حضور خود در جایگاه نهم شده است. هرچند این خودرو سال گذشته در جایگاه هشتم و سال قبل‌تر از آن هم در جایگاه پنجم قرار گرفته بود که حالا با روی کار آمدن ماشین‌های جدید و بهتر، سال به سال شاهد تنزل جایگاه تویوتا پریوس C در میان پاک‌ترین خودروهای جهان هستیم.

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس پرایم

8- تویوتا پریوس پرایم
امتیاز ACEEE: "59"
بعد از نسخه هاچ بک تویوتا پریوس C، نسخه "پرایم" از تویوتا پریوس با یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی موفق به حضور در این لیست و در جایگاه هشتم شده است که سیستم محرک آن تنها با تکیه بر انرژی الکتریکی می‌تواند مسافتی 40 کیلومتری طی کند، اما با استفاده از تنها 4.3 لیتر سوخت به ازای هر صد کیلومتر در مصرف ترکیبی، می‌توان استفاده بهینه از این سیستم محرک پلاگین هیبریدی کرد.

کیا سول الکتریکی

کیا سول الکتریکی

7- کیا سول الکتریکی (EV)
امتیاز ACEEE: "59"
سال گذشته خودروی کیا سول الکتریکی به عنوان تنها نماینده خودروسازان کره‌ای در جایگاه هفتم لیست پاک‌ترین خودروهای سال قرار گرفته بود و امسال هم شاهد حضور این خودرو در جایگاه هفتم هستیم، اما امسال با دوست و آشنایان بیشتری وارد لیست شده است تا دیگر تنها نماینده کره‌ای‌ها در لیست نباشد، ولی خب شاخصه اصلی این خودرو برای حضور در لیست پاک‌ترین خودروهای جهان را می‌توان کارکرد 150 کیلومتری آن در شرایط استاندارد تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها توصیف کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد