موضوعات داغ

تاریخچه پژو سری ۴

عکس مطلب اول
پژو ۴۰۵ از خودروهای معروف در ایران است، خودرویی که ابتدا به کشور وارد و سپس از سال ۷۳ در داخل تولید و مونتاژ شد. پژو پرشیا نیز که تولیدش از سال ۷۸ آغاز شد بر روی پلتفرم ۴۰۵ طراحی شد.
۴۰۵ یکی از خودروهای سری ۴ پژو است. پژو سری ۴ اولین بار در سال ۱۹۶۰ با مدل ۴۰۳ و سپس در سال ۱۹۶۲ با مدل ۴۰۴ به بازار خودرو معرفی شد. پس از توقف تولید مدل ۴۰۴ در سال ۱۹۷۰، پژو این مدل را با مدل ۵۰۴ جایگزین کرد و سری ۴ تا سال ۱۹۸۹ در بازار عرضه نشد. در این سال پژو مدل ۴۰۵ معرفی شد. مانند مدلهای پیشین، ۴۰۵ هم در سدان چهار درب کلاس خودرو خانواده بزرگ و هم استیشن واگن موجود بود. در سال ۱۹۹۶ مدل ۴۰۶، به عنوان پرچم‌دار ماشین‌های خانواده پژو، جایگزین مدل ۴۰۵ شد اما مدل ۴۰۵ تا حدود یک سال پس از عرضه مدل ۴۰۶ هنوز در بازار موجود بود. طراحی بدنه مدل ۴۰۶ بسیار تحت تاثیر خطوط زیبا و صاف پژو ۴۰۵ بود البته با ظاهری گردتر و آیرودینامیک‌تر. ابتدائا مدل ۴۰۶ تنها در قالب سدان چهار درب موجود بود اما یک نوع کوپه آن در سال ۱۹۹۷ و به دنبال آن یک نوع واگن در سال ۱۹۹۸ روانه بازار شد. این مدل، کیت استاندارد بزرگتر، امکانات ایمنی بیشتر و موتور بزرگتری داشت. تولید مدل ۴۰۶ در سال ۲۰۰۳ توقیف شد و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۴ مدل ۴۰۷ عرضه گردید. این مدل تغییراتی هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ قدرت موتور نسبت به مدلهای پیشین داشت. می توان گفت که پژو ۴۰۵ کیفیت ساخت پایین‌تری دارد اگرچه کاستی‌های آن تا حد زیادی تا سال ۱۹۹۳ برطرف شد. هردو مدل ۴۰۵ و ۴۰۶ با ویژگی هایی مانند نرمی، هندلینگ بالا، جادار بودن و راحتی کلی شناخته می‌شوند. مدل ۴۰۷ هندلینگ بالای مدلهای پیشین را دارد اما یکی از مشکلات آن این است که فضای جلوی پا برای مسافرین بزرگتر ناکافیست و راحتی کمتری دارد. تولید مدل ۴۰۷ در سال ۲۰۱۱ متوقف شد و مدل ۵۰۸ جایگزین آن شد. در حال حاضر برنامه‌ای برای معرفی دوباره سری ۴ به بازار داخلی در دست شرکت سازنده نیست اما هم اکنون تحت لیسانس در کشورهای خارجی تولید و عرضه می‌شود.
در ایران پژو ۴۰۵ یکی از پرطرفدارترین مدلهای خودرو است. خودرویی که در بنگاه‌های اتومبیل و پایگاه‌های خرید و فروش آنلاین مثل دیوار به آسانی یافت می‌شود. شرکت ایران خودرو در حال حاضر مدعی است که ۹۸ درصد قطعات سازنده‌ی سدان در داخل ایران تهیه می‌شود. پژو پارس، فیس لیفت پژو ۴۰۵ است که در طراحی جلوی آن تغییراتی صورت گرفته است. سمند که در ایران به عنوان «خودرو ملی» معرفی شد، بر اساس پلت فرم ۴۰۵ ساخته شده است. تاکنون ایران خودرو، مدلهای پژو ۴۰۵ زیر را تولید و عرضه کرده است:
-پژو ۴۰۵ جی‌ال/جی‌ال‌ایکس با موتور ۸ سوپاپ و موتور ۲۰۰۰ سی‌سی که تولید آن در سال ۲۰۰۲ متوقف شد.
-پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس با موتور ۸ سوپاپ و امکانات اصلاح شده
-پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس با موتور ۱۶ سوپاپ PSA TU5، داشبورد با طراحی جدید، دو کیسه هوا، ترمز ABS و رینگ سایز ۱۶.
-پژو پارس: فیس لیفت مدل ۴۰۵ در چهار مدل با موتورهای ۸ سوپاپ و ۱۶ سوپاپ
-پژو آر دی و پژو روآ: مدل های ارزانتر با بدنه ۴۰۵ و موتور پیکان ۸ سوپاپ. تولید این مدلها در سال ۲۰۱۱ متوقف شد.
برای دیدن نمونه‌های مختلف پژو ۴۰۵ ، پژو روا/آردی، پژو پارس می‌توانید سری به دیوار بزنید. از مزایای دیوار تنوع زیاد آن است که باعث می‌شود شما به راحتی با قیمت‌های حدودیِ نمونه‌های مختلف آشنا شوید و راحت‌تر اقدام به خرید کنید. برای فروش خودرو نیز دیوار مرجع مطمئنی است. دیوار که پر بازدیدترین و پرمخاطب‌ترین پایگاه خرید و فروش بی‌واسطه است به فروشندگان این اطمینان را می‌دهد که با بیشترین میزان مراجعه کننده و خریدار احتمالی روبرو باشند. به قول اهل فن: دیوار زنگ‌خورش خوب است! این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/3
Salam.agha mage gharar nabood pishfroosh 2008 shroo beshe?????