موضوعات داغ

چه خودروهایی وارد خط تولید کرمان موتور می شود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
توافق هسته ای موسوم به برجام تاثیرگذاری زیادی روی صنایع کشورمان و به خصوص صنعت خودرو داشته است و به خصوص باید گفت که این توافق نقطه ی امیدی است که انتظار می رود عواقب آن بتواند بازار خودروی کشورمان را از انحصار چینی ها خارج کرده و دسترسی مشتریان ایرانی را به محصولات روز بازار جهانی آسان تر کند. کرمان موتور نیز یکی از خودروسازانی است که پس از توافق هسته ای اقدام به امضای قرارداد با یکی از برجسته ترین خودروسازان جهان یعنی هیوندای کرد و طبق برنامه ی این شرکت قرار است مدل های مختلفی از هیوندای توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شده و در بازار عرضه شوند. در همین راستا این شرکت خودروسازی خوش سابقه روز گذشته اقدام به تغییر سایت خود کرد و هم اکنون وبسایت کرمان موتور تنها به محصولات هیوندای اختصاص دارد.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

پیش از اینکه به معرفی این مدل ها بپردازیم باید بگوییم که خبر خوب این است که بر خلاف خودروهایی چون تندر و ساندرو که همیشه نسل های قدیمی تر آن ها در بازار ایران عرضه شده اند، مدل های هیوندای که توسط کرمان موتور عرضه می شوند همگی از مدل های روز این خودروساز بوده و با مدل های موجود حال حاضر در بازار جهانی یکسان هستند.
مدل های i10 و i20 در حال حاضر توسط کرمان خودرو در بازار عرضه می شوند اما این خودروساز قصد دارد تا به زودی سه مدل سانتافه، توسان و النترا را نیز وارد بازار کشور کند.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

اولین مدلی که به آن خواهیم پرداخت کراس اوور توسان یا همان ix35 است. این کراس اوور کوچک در حال حاضر به صورت وارداتی در بازار موجود است و کرمان موتور نیز به زودی مدل های مونتاژ داخل آن را وارد بازار خواهد کرد. توسان های کرمان خودرویی همانند توسان های وارد شده توسط آسان موتور مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری هستند که می تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت را در ۶۲۰۰ دور بر دقیقه و ۱۹۶ نیوتون متر گشتاور را در ۴ هزار دور بر دقیقه تولید کند. متاسفانه نه آسان موتور و نه کرمان موتور گویا برنامه ای برای عرضه ی مدل قوی تر ۲.۴ لیتری این خودرو ندارند. اما قسمتی که می تواند ضعف موتوری توسان را جبران کرده و خرید آن را توجیه کند قطعا امکانات رفاهی بالای این خودرو است.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

از امکانات رفاهی توسان های کرمان موتور می توان به محفظه ی نگهداری عینک، سانروف برقی، سرد کن و گرمکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، سقف پانوراما، تهویه ی خودکار دوگانه و سیستم ورود و استارت بدون کلید را نام برد. امکانات ایمنی این مدل نیز شامل مواردی چون ۶ عدد کیسه ی هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم حرکت در سراشیبی، اتوهلد و سنسورهای پارک جلو و عقب را نام برد.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

به گزارش خودروبانک مدل بعدی کراس اوور محبوب سانتافه است که کرمان موتور مدل های ۲.۴ لیتری این خودرو را که مجهز به گیربکس شش دنده ی اتوماتیک و سیستم تریق مستقیم سوخت هستند را به بازار کشور عرضه خواهد کرد. امکانات رفاهی سانتافه های کرمان موتور شامل مواردی چون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم استارت از روی ریموت، تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۲ جهت، سردکن و گرمکن صندلی های جلو و سیستم هوشنند درب صندوق عقب اشاره کرد. موارد ایمنی نیز امکاناتی چون ۶ عدد کیسه ی هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرودر سراشیبی، اتوهلد، کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی و سیستم هشدار نقطه کور را در بر می گیرند.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

مدل بعدی سدان هیوندای النترا است که آخرین نسل آن به همراه یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری از نوع MPI وارد بازار خواهد شد و می تواند قدرت ۱۵۴ اسب بخار را در دور موتور ۶۲۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۹۵ نیوتون متر را در دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش دنده ی اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال میابد.

هیوندای النترا

هیوندای النترا

النترای کرمان موتور به گرمکن فرمان، شیشه ی ضد بخار، سنسور باران، دریچه ی تهویه برای سرنشینان عقب، استارت دکمه ای، تهویه ی صندلی های جلو، تهویه ی مطبوع دوگانه، گرمکن صندلی های جلو و عقب، ۷ عدد کیسه ی هوا، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کمکی پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و کروز کنترل خودکار مجهز است.
قیمت نهایی تمامی این مدل ها پیش از آغاز عرضه ی آن ها در بازار اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/4
چه فایده
وقتی قراره مثل آی بیست با قیمت غیرمنطقی فروخته بشه
1396/3/4
قیمت چی؟
سانتافه رو اگه بخواد بده 230 میلیون همون بهتر که آسان موتور وارد کنه چون حداقل مشکلات عجیب و غریب مونتاژ و کم شدن آپشن نداره
1396/3/4
مونتاژ این خودروها توی داخل اگه با کاهش قیمت همراه نباشه عملاً فایده ای نداره. امیدوارم تجربه ای 10 و ای 20 برای این خودروها تکرار نشه. این خودروها اگه بتونند با اختلاف قیمتی در حدود 10 تا 20 میلیون پایینتر نسبت به نسخه های وارداتی وارد بازار بشن تا حدی توجیه خرید دارند و گرنه همون نسخه های وارداتی مطمئنتر هستند.
1396/3/4
با وارد شدن دست ایرانیها تو خودروهای وارداتی دیگ ارزش خرید ندارند مثل سوزوکی ک اولش ک به صورت مستقیم وارد میشد خوب بود ولی بعد ک ایران خودرو مونتاژ کرد کیفیتش اومد پایین دیگ هیوندام خریدن نداره.
1396/3/4
هیوندا از اولم خریدن نداشت بزرگوار
1396/3/6
امین جون عمو مشکلت با هیوندای چیه؟!راستشو بگو :) فعلی که رکورددار ماشین های وارداتی دست کره ست
1396/3/4
خیلی امیدوار کنندس
اگه قراره ماشینی مونتاژ بشه چه خوبه برند معتبر جهانی باشه مثله هیوندای(کرمان موتور) و فولکس (ماموت) و ... باشه
نه مثله عزیزان کاسب حرفه ای ماشین های چینی و بیکیفیت در سطح جهانی رو با قیمت حدود 25 میلیون ckd وارد میکنن بعد مونتاژ میفروشن 55 میلیون ملت هم 6 ماه منتظر میمونن.
کاش امثال هیوندای زیاد بشه و از لحاظ ایمنی و کیفیت و به روز بودن مردم یه ذره سود کنن... و کارگر ایرانی مشغول باشه!!!
در آخر هم میدانیم مثله قیمت i10 و i20قیمت گذاری کرمانیها فضایی و نزدیک به وارداتیهاست ولی خیلی بهتر از مونتاژ چینی هست
1396/3/4
برند معتبره جهانی؟ هیوندای؟ خخخخ
1396/3/5
از نظر پروفسور بی سوادی چون امین چهارمین خودروساز بزرگ دنیا معتبر نیست!!!!!!!!!!!خخخخخخخخ
1396/3/6
امین خان
گوگولی نمیدونم براچی میخندی؟
ولی سگش شرف داره به چینی ها!
حرف من این بود اگه قراره 140 میلیون تیگو 7 که چینی هست بخرند ملت برن 140 بدن النترا بخرن
وشک نکن هیوندای و کیا تو ایران حرف اول رو میزنه ... اول یه نگاه به واردات در سال بنداز
بعد هم به تو شورلت و فورد و فیات و فراری و... تو ایران نمیدن بوغ بزنی همین هیوندای هم تا مجوزش باطل نشده خداروشکر کنید.
1396/3/6
امین
تو معتبری خخخ ! من نمیدونم ما تا کی میخوایم عقده ای باشیم ؟ تو برو همون برند معتبر ایران خودرو و سایپا سوارشو خخخخخ
1396/3/6
" www.khodrobank.com/Reviews/5955/چه-نوع-خودروهایی-بالاترین-آمار-مرگ-در-تصادف-ها-را-دارند؟"
به قول معروف یا للعجل هیوندا هم معتبر شده بنز و ب امو و تویوتا و نیسان طی تصمیم دسته جمعی کارخونه هاشون و دادن به هیوندا تا نسبت یه اعتبار هیوندا تبرک پیدا کنه هیوندا که ته خلاقیت اش استفاده از اپشن های بقیه اس بدون هزینه تحقیق و توسعه تا قیمت ماشیناش و بیاره پایین
1396/3/4
تو کل دنیا ماشین مونتاژ می کنن که ارزون تر در بیاد ٬ اونوقت اینجا از قیمت وارداتی هم گرون تر تموم میشه . باشد که کرمان موتور رستگار شود. اون دوستی هم که میگه اشتغال ایجاد میشه ٬ خب عزیز دل اشتغالی که با پول من و تو ایجاد بشه به درده لای جرز میخوره.
1396/3/4
پس یعنی همکاریش با جک و لیفان کمتر میشه یا نه؟
1396/3/4
کرمان خودرو سابقه درخشانی در مونتاژ خودرو نداره و چون چیزی به نام حمایت از مصرف کننده تو ایران کاملا بدون معنی هست شاید بنوعی حماقت باشه که خریدار سراغ محصولات این شرکت بره . اتومبیل دوو که اتفاقا ساخت کشور کره جنوبی بود و تقریبا اتومبیل خوبی هم از کار درامده بود ( بخاطره بهره گیری تکنولوژی شورلت امریکایی توسط کشور کره ) و قرار بود که حداقل تا 10سال لوازم یدکی این ماشین در دسترس مشتریان باشد که تقریبا تا 6 سال کشور سازنده خودرو به تعهداتش پای بند بود و در مابقی سالها مشتری مجبور بود و مجبور هست که لوازم یدکی این اتومبیل را با قیمتهای بسیار گزاف از بازار ازاد تهیه کنه و.......
1396/3/4
تجربه ثابت کرده که هر وقت ایران خواست یه ماشین رو مونتاژ کنه ر*ی*د*ه توش
والسلام نامه تمام
1396/3/4
باتمام علاقه ای که به این سایت ومطالب مفیدش دارم نمیدونم چرا گاهی اخبار نادرست رو منتشرمیکنه که برای اعتبار این سایت خوب نیست فقط قراره اکسنت منتاژ بشه وبقیه بصورت cbu (کاملا وارداتی) وارد میشه لطفا اصلاح فرمایید!
1396/3/5
عزیزان توجه داشته باشید اگر قرار باشه این خودرو ها زیر ١٠٠ میلیون وارد بازار بشه دیگه کی میره خودرو چینی بخره پس خیلی از دوستان ورشکست میشن
این سیاست فروشه, هیچ وقت بدون هزینه جنس خوب جایگذین جنس بد نمیشه.
اگر قرار بود کرمان موتور ix35 رو به قیمت لیفان بده دیگه وقت و سرمایه نمیذاشت همون رو ادامه میداد.
به نظر من این خودروها با این قیمتها چه منتاژ داخل چه وارداتی هیچ کمکی به قشر متوسط نمیکنه.
ما هم به جز پایین اومدن کیفیت تو منتاژ داخل منتظر کاهش چیز دیگه ای نباید باشیم.
مرسی از خودرو بانک.
1396/3/6
توی وب سایت کرمان موتور دیگه اثری از جک و لیفان نیست.اونها چی مین یعنی؟!
از طرفی واقعن قصد ندارید فیلم بررسی بگذارید؟!
1396/3/6
اولا توسان فقط موتور ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ داره...ای کاش موتور۲۰۰۰ سی سیgdiوارد میکردن که ۱۶۴ اسبه...یا ۱۶۰۰ سی سی ۱۷۵ اسبی..ای کاش سانتافه ۲۰۰۰ سی سی توربو وارد میکزدن.‌درضمن قدرت اسب بخار الانترا ۱۴۸ اسبه
1396/3/6
به نظرم کرمان موتور همون جک و لیفان تولید کنه موفق تره
1396/3/6
سلام
محصولات هیوندایی دارای کیفیت خوبی هستند من خودم تقریبا 2 سال النترا 2015 داشتم واقعا راضی بودم مصرف پایین، شتاب خوب و زیبایی
در کل وقتی تو کشورت بهترین خودرو دنا هستش نباید از خودروسازی مثل هیوندایی که در اروپا و امریکا فروش خوبی داره خورده بگیری
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه ...
1396/3/6
قیمت سانتافه بدون ارزش واردات 90 تا 100 ملیون میشه . اگه با سودش بده 120 ملیون که هیچ وقت نمیده خیلی خوب میشه چون باید با ایران خودرو رقابت کنه . ولی در عوض فکر میکنم 2008 انتخاب بهتری از نظر قیمتی باشه
1396/3/7
2008 رو با سانتافه مقایسه میکنی !!!! خدایا به تو پناه میبرم
1396/3/9
باید به فال نیک بگیریم
1396/6/15
هر خبر رو در سایت مربوط به خودرو مطالعه میکنی با اعتراضات وسیع هموطنان مواجه میشی.. سوال اینجاست که: چرا این حجم چشمگیر و باورنکردنی از نارضایتی، هیچگاه، نه به گوش تولیدکننده یا واردکننده می رسه و نه به گوش وزارت صنعت کشور و دولت های کریمه ؟؟