موضوعات داغ

تولید هواپیمای جت به کمک پاگانی و ایرباس!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت پاگانی به عنوان تولید کننده ماشین‌های اسپرت و منحصربه فرد و همچنین شرکت ایرباس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان هواپیما در جهان، در یک همکاری مشترک به طراحی و ساخت یک هواپیمای جت لوکس بر فراز آسمان مشغول شدند.
پروژه مشترک این دو کمپانی بزرگ که منجر به طراحی و ساخت یک هواپیمای بسیار لوکس بر فراز آسمان شده است، با نام ACJ319neo شناخته خواهد شد که باتوجه به تصاویر کانسپت منتشر شده از پروژه این دو شرکت، می‌توان یک فضای کاملا لوکس و منحصر به فرد را در داخل کابین این هواپیما شاهد بود که ویژگی‌های اصلی آن را می‌توان نورپردازی LED، سقفی از جنس شیشه، استفاده از روکش‌های چرمی بر روی صندلی‌ها و همچنین بکارگیری فیبرکربن در ساخت قطعات داخل کابین دانست که در کنار قطعات چوبی کف کابین یک فضای کاملا لوکس و گران قیمت را خلق کرده است. هرچند یک مرکز رسانه قوی با تکنولوژی پیشرفته و همچنین مبلمان فیبرکربنی را هم نباید نادیده گرفت.

ACJ319neo

ACJ319neo

همانطور که در تصاویر هم مشخص است، سالن کنفرانس و سالن استراحت بوسیله شیشه از یکدیگر جدا شده‌اند که طبق گفته پاگانی و ایرباس، این شیشه هم می‌تواند شفاف باشد و هم می‌تواند یک حالت تیره و مات به خود بگیرد که برای جلسات محرمانه کاربردی خواهد بود.

ACJ319neo

ACJ319neo

این برای اولین بار است که ایرباس برای طراحی و ساخت یک جت لوکس وارد همکاری مشترک با یک شرکت خودروسازی می‌شود. اما اگر همکاری ایرباس با شرکت‌های خودروسازی را در ساخت هواپیما محدود نکنیم، می‌توان گفت که سال 2015 میلادی هم ایرباس برای طراحی و ساخت هلیکوپتر H160 وارد یک همکاری مشترک با خودروسازان شده و از شرکت خودروسازی پژو برای طراحی این هلیکوپتر کمک گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد