موضوعات داغ

مروری بر فیلم "سریع و خشن 8"، ناامیدکننده برای ماشین بازها!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سری فیلم‌های "سریع و خشن" دیگر کاملاً شناخته شده اند و علاوه بر فعالان دنیای سینما، ماشین بازها نیز با مجموعه فیلم‌های "سریع و خشن (Fast & Furious)" آشنایی کامل دارند که دلیل اصلی آن می‌تواند به خاطر مسابقات رانندگی و ماشین‌های بکار رفته در آن باشد که در کنار صحنه‌های اکشن و هیجانی، توجه بسیاری از اقشار مختلف را به سمت خود جلب کرده است و بر همین اساس هم رشد قابل توجهی پیدا کرده و تا سری هفتم و اخیراً سری هشتم ادامه پیدا کرده است، ولی در قسمت هشتم این مجموعه اصل کار به حاشیه کشیده شده و بجای اینکه یک فیلم پر از ماشین به همراه مسابقات رانندگی شاهد باشیم، بیشتر شاهد صحنه‌های اکشن هالیوودی در کنار ماشین بازی‌های محدود شخصیت‌های اصلی داستان هستیم که همچنان هیجانات همیشگی را به مخاطب منتقل می‌کند.
سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious) که با نام‌های دیگر نیز شناخته می‌شود، یک فیلم اکشن آمریکایی به نویسندگی "کریس مورگن" و کارگردانی "اف. گری گری" است که هشتمین قسمت در مجموعه فیلم‌های "سریع و خشمگین" به شمار می‌رود و شامل بازیگرانی همچون "وین دیزل"، "دواین جانسون"، "میشل رودریگز"، "ترسی گیبسون"، "لوداکریس"، "اوا مندس"، "لوکاس بلک"، "کرت راسل"، "شارلیز ترون" و همچنین "جیسون استاتهام" می‌شود. در حالی که می‌توان غایب بزرگ قسمت هشتم را "پول واکر" دانست که سال گذشته بر اثر برخورد با تیر چراغ برق و درخت در والنسیا سانتا کلاریتا واقع در کالیفرنیا، خودروی وی منفجر شده و در آتش می‌سوزد. اما با این وجود سرنوشت خشمگین توانست در هفته اول اکران خود با فروش ۵۳۲ میلیون دلار، رکورد فروش آغازین تاریخ سینما را از چنگال فیلم "جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد با فروش ۵۲۹ میلیون دلار" خارج کند و به نام خود ثبت کند.
داستان قسمت هشتم سری فیلم‌های "سریع و خشن" نیز چنین روایت می‌شود که پس از همکاری و دوستی بین شخصیت "لوک هابز" با "دومنیک تورتو" در سریع و خشن ۷، در فیلم سرنوشت خشمگین بار دیگر شاهد تضاد و تقابل این دو نفر با یکدیگر هستیم که تا حدودی می‌توان این موضوع را هسته‌ی اصلی فیلم دانست که به قسمت بعد هم سرایت خواهد کرد، اگر چه "جانسون " به عنوان قهرمان دوم فیلم در نقش خود بسیار خوب ظاهر شده است تا تقابل این دو نفر میان خوب و بد دیده نشود! اما تنها جانسون در نقش "لوک هابز" و یا ون دیزل در نقش "دومنیک تورتو" نیستند که در فیلم جلب توجه می‌کنند، بلکه دیگر ستاره این فیلم یعنی "جیسون استاتهام" نیز همانند قسمت هفتم این سری عملکرد بسیار قابل توجهی از خود به نمایش گذاشته است. اما نکته مهم این فیلم در تقابل ستارگان دنیای سینما می‌تواند به حاشیه کشیده شدن مسابقات خیابانی و عنصر "خودرو" باشد که در قسمت‌های قبل توجه بیشتری به آنان می‌شد و همین موضوع باعث شده تا انتقادات زیادی از سوی بعضی ماشین بازها به آخرین نسخه این فیلم جاری شود و همانند گذشته این علاقمندان به دنبال فیلمی پر از هیجان و خودروهای جذاب و درگ های فوق العاده باشند ولی گویا این آخرین نسخه کمی ناامیدکننده بوده و علیرغم فروش خوب، آنچنان به دل ماشین بازها نچسبیده است!
آیا شما این فیلم را دیده اید؟ نظر شما در مورد آخرین نسخه این فیلم چیست؟

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/19
خیلی ضعیف نسبت به قبلی ها و خیلی با جذابییت پایین و یک سری افکت های کاملا مجازی که از این گروه فیلم بعید بود.
1396/3/19
شما بیا درباره ماشین چینی یا ام جی نظر خواهی کن 100 تا کامنت گیرت میاد
این بچه ها چی از ماشین سرشون میشه اخه که درباره سریع و خشن نظر بدن
1396/3/19
دقیقا درسته همینطور که گفتید بود. داستان اصلیش هم غیر معقول شده و به حاشیه رفته بود.
بعلاوه یه هارد ساب مزخرف کره ای هم داشت که باعث شد سه ساعت دیدنش طول بکشه😐😒
1396/3/20
من خودم کلی منتظر این فیلم بودم و بلافاصله بعد از بیرون اومدن نسخه اولیه دیدمش.
درسته که از صحنه های ماشین بازیه فیلم یکم کم شده ولی از نظر من خیلی عالی بود
اگر درست دقت کنید در کنار ماشین بازی و مسابقات یکی از بخش هایی که مجموعه سریع و خشن خیلی روش مانور میکنه خانوادست که تو این قسمت یه جورایی به اوج خودش میرسه
1396/3/20
من فیلم رو همین دیشب دیدم
در کل
-از نظر داستانی بهتر از قسمت های قبل بود (برای اولین بار یه نیمچه پیچش داستانی ایی داشت و خاص تر بود. ).
-مثل قسمت های قبل هیجان انگیز و خفن بود.
-به بزرگی قسمت ۷ اش نبود.
-...
اما از نظری که شما بهش پرداختین، درسته، به این بخش در هر قسمت کمتر از قسمت قبل میپردازند (حد اقل یکبار اون هم اول فیلم)، اما راستش رو بخواین، اگه قرار باشه بیشتر از هرچیز به این مورد بپردازن، F4F شبیه فیلم needforspeed میشه که نه فروش خوبی میکنه نه مردم به این اندازه از فیلم خوششون میاد پس مجبورن که فیلم رو به این سمت بکشونند.
اما نکته مثبت که میتونیم با توجه بهش کمی این ایراد رو بپوشانیم اینه که ما در هر قسمت شاهد بهترین ماشین ها به همراه بهترین تغییرات در آن ها هستیم (مثلاً در این قسمت ما شاهد Dodge Demon قبل از معرفی هستیم یا شاهد ماشین دام هستیم که تا جایی تغییر و اپگریدش کردن که واقعاً شده ته ماشین و نمونه های دیگه).
در کل همان طور که در گیم نمیشه برای سبک ریسینگ داستان خاصی تعریف کرد پس به ناچار بر روی پرده سینما که مهمترین بخشش داستان هست هم نمیشه فیلمی بیشتر متمرکز بر ریسینگ درست کرد، پس مجبورا که در فیلم به این موضوعات هم بپردازن.
،
حتی تو گیم هم بازی need-for-speed-payback رو برای اینکه داستان بهتری براش تعریف کنند و متفاوت ترش بکنند (با توجه به تریلر) شبیه F&F کردند.
1396/3/20
کاملا نا امید کننده!
کلا مبحث ریس خیابونی و ماشین سواری به حاشیه فیلم رفته و تمامی فیلم هم پر از اغراق (خالی بندی) شده حتی همون اندک صحنه های ماشین سواری و ریسی هم که داره انقدر به اغراق آلوده شده که دیگه به هیچ عنوان جذابیت های قسمت های اولیه رو نداره!
1396/3/21
با این فیلمی که اینا ساختن ما داریم به قههههقراااا میریم .😀
1396/5/5
فیلم خوبی بود،ولی به نظر من سریع و خشن 7 از همشون قشنگ تر بود،ولی ایکاش پل واکر هم زنده بود و میتونست توی سریع و خشن 8 هم باشه،روحش شاد
1397/7/20
سلام،به معنیه واقعیه کلمه مزخرف بود، این دو تا برادر نقش منفی و آدمکش به جای اعدام شدن چرا در نقش مثبت بودن؟!!!! چرند ترین قسمتش بود واقعا. اونا اونقدر پلید و جانی بودن اما یکدفعه فرشته شدن. فیلم پر بود از اینجور کلیشه ها