موضوعات داغ

گران قیمت ترین خودروی جهان ساخته شد!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در هفته جاری، کمپانی خودروسازی رولزرویس محصولی جدید و به شدت لوکس با نام " Sweptail" در باغ بزرگ Villa d'Este رونمایی کرد که شاید لقب گران قیمت‌ترین خودروی عصر جدید را به خود نسبت دهد.
امارت و باغ بسیار بزرگ Villa d'Este که در شهر 52 هزار نفری "تیولی" واقع در نزدیکی رم قرار دارد و مربوط به قرن 16 میلادی و دوره رنسانس می‌شود، چند روز پیش میزبان شرکت‌های بزرگ خودروسازی بوده است تا گران قیمت‌ترین و خاص‌ترین محصولات خود را در این مکان معرفی کنند. اما الماس درخشان حضور یافته در Villa d'Este را می‌توان جدیدترین و لوکس‌ترین محصول رولزرویس یعنی "سویپتیل (Sweptail )" معرفی کرد که با ظاهر همیشگی محصولات رولزرویس در این باغ بزرگ حضور پیدا کرده است، ولی قسمت عقب آن کاملا هوشمندانه و مدرن طراحی شده است که ویژگی‌های بسیار لوکس این اتومبیل را به خوبی نمایان کرده است. هرچند شالوده اصلی آن مربوط به "فانتوم کوپه" می‌شود و طراحی ظاهری آن هم از محصولات دهه 1920 این خودروساز الگوبرداری شده است.

رولزرویس سویپتیل

رولزرویس سویپتیل

مهم‌ترین بخش از رونمایی می‌تواند پیشنهادهای چندین میلیون دلاری برای خرید این اتومبیل باشد که منابع خبری به عدد 10 میلیون پوند هم اشاره کرده‌اند که با یک تبدیل ساده به دلار، این عدد به مرز 12.8 میلیون دلار هم می‌رسد که در صورت واقعی بودن این مبلغ، می‌توان رولزرویس "سویپتیل" را به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی تاریخ در عصر خود معرفی کرد. هرچند مسئولان رولزرویس این مبلغ را تایید نکرده‌اند، اما در یک جمله به "ارزان نبودن" این محصول اشاره شده است.

رولزرویس سویپتیل

رولزرویس سویپتیل

در حال حاضر هایپرکارهای موجود در بازار همچون پاگانی هوایرا، بوگاتی شیرون و یا حتی محصولات سفارشی کونیگ‌زگ با قیمت ‌های تقریبا 3 میلیون دلار به عنوان گران قیمت‌ترین خودروهای عصر نوین شناخته می‌شوند که حالا شاید رولزرویس " Sweptail" جایگاه آنان را تصاحب کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/9
خداوكيلي هر چقدر طراحي عقبش فضايي شده و پيشرفت كرده جلوش عين عروسكاي دلقك مي مونه جلوش در حد ماشين 200 ميليوني مثل تاليسمانم نيست.
1396/3/9
ننه ! تنها جمله ای که میتوان در وصف قیمت این ماشین گفت !