موضوعات داغ

تست و بررسی گریت وال هاوال H8 توسط خبرنگاران چینی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی "گریت وال" پس از راه اندازی مرکز تست و بررسی خود در پکن، جمعی از خبرنگاران چینی را دعوت کرد تا خودروی جدید "هاوال H8" را مورد تست و بررسی قرار دهند و دیدگاه خود را نسبت به عملکرد این خودرو اعلام کنند که امروز پای صحبت‌های یکی از خبرنگاران چینی خواهیم نشت که سر صحبت را با عنوان "هاوال H8 با قدرت بالا، عملکرد خوب، تجهیزات ایمنی کافی، فن آوری جدید و امکانات لوکس" آغاز کرده است. پس در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا گزارشات این خبرنگار چینی را زیر ذره بین قرار دهیم.
قبل از پرداختن به اصل موضوع، گفته می‌شود که برند لوکس گریت وال تحت عنوان "هاوال H8" قرار است توسط عظیم خودرو مهمان جاده‌های کشور شود که با رنج قیمت حدودا 160 میلیون تومان در مقابل شاسی بلندهای ژاپنی و کره‌ای موجود در بازار قرار خواهد گرفت، اما بدون شک بازار داخل کشور پذیرای ماشین‌های چینی زیر 100 میلیون تومان خواهد بود و اگر هم قرار است از بین ماشین‌های چینی و کره‌ای و یا ماشین‌های چینی و ژاپنی یکی را انتخاب کنند، قطعا اولویت اول مشتریان برندهای ژاپنی و کره‌ای خواهد بود که پیشاپیش کار را برای "هاوال H8" سخت خواهد کرد.

هاوال H8

هاوال H8

پیشرانه هاوال H8، بخش اول گزارش این خبرنگار چینی خواهد بود که با تعریف و تمجید آغاز شده است، زیرا متشکل از یک موتور 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر است که حداکثر نیروی تولیدی آن به 250 اسب بخار و همچنین گشتاور آن هم در دور موتور 1800 به حداکثر 355 نیوتن متر می‌رسد، اما ویژگی مهم‌تر بخش فنی هاوال H8 بکارگیری یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک واکنش سریع هنگام تعویض دنده است که با ارسال نیروی تولیدی موتور به سمت چرخ‌های اتومبیل، باعث شده تا حداقل شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه برای شاسی بلند لوکس گریت وال بدست آید. هرچند یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل هم برای هاوال H8 در نظر گرفته شده است که میزان نیروی تولیدی آن به 187 اسب بخار و همچنین گشتاور آن هم به عدد 420 نیوتن متر می‌رسد.

هاوال H8

هاوال H8

اگر چه "هاوال H8" به عنوان یک خودروی شاسی بلند شهری تعریف شده است، اما قابلیت‌های آفرودی آن بسیار رضایت بخش خواهد بود. چرا؟ به این خاطر که شاسی بلند "هاوال H8" به سیستم بازخورد همه جانبه مجهز شده است که نمونه آن را تنها در محصولات لندروور شاهد هستیم و باعث شده تا خودروی "هاوال H8" عملکرد بسیار خوبی در حالت‌های مختلف رانندگی و سطوح مختلف جاده داشته باشد. بخصوص سیستم چهار چرخ محرک هوشمند این خودرو که نیروی تولیدی موتور را برحسب تقاضا بین چرخ‌های اتومبیل تقسیم می‌کند که در کشش اتومبیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
ایمنی، یکی دیگر از بخش‌های مهم "هاوال H8" خواهد بود که موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از سازمان C-NCAP چین شده است که دلیل اصلی آن می‌تواند بکارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی صنعت خودروسازی از جمله "سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم TPMS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم HAC، سیستم کمک حرکتی در سربالایی ها، باز شدن اتوماتیک درب های اتومبیل در مواقع ضروری، سیستم قطع سوخت پس از وقوع حادثه و... باشد.

هاوال H8

هاوال H8

در آخر به لطف طول کلی 4806 میلی متر، عرض 1975 میلی متر و همچنین ارتفاع 1794 میلی متر، یک فضای بسیار خوب از داخل کابین هاوال H8 بدست آمده است که در کنار فراوانی تجهیزات رفاهی و ایمنی، می‌توان به عنوان یک مزیت از آنان یاد کرد، در حالی که کیفیت رانندگی ضعیف و همچنین کیفیت نسبتا پایین ساخت قطعات از سوی این خبرنگار چینی به عنوان نقاط ضعف هاوال H8 عنوان شده است. بویژه اینکه از طرف خودمان می توانیم قیمت حدودا 160 میلیون تومانی را یکی از نقاط ضعف این خودرو در بازار کشور دانست که به خاطر وجود خودروهای ژاپنی و کره ای یک بازار فروش محدود خواهد داشت.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/12
گريت وال خوبه صحيح ولي نه اخه ١٦٠ تومان اين خودرو زير ١٥٠ ميليون موفق مي شد با اين موتور و كمپاني گريت وال كه حداقل تو زمينه شاسي بلندا و كراس اووراش سر شناس هست و به نظر من بخوايم بهترين برند هاي چيني رو نام ببريم اول ام جي و دوم همين خودروساز هست
1396/4/12
اشتباه نکن اگه عرضه و خدمات خوبی داشته باشه مطمعن باش میتترکونه
1396/4/12
وارد کننده هاوال مردم چی فرض کرده؟؟
خب واضح و بدیهی است که با این قیمت کسی نمی خره