موضوعات داغ

خودروهای معروف هر کشور اروپایی را بشناسید - بخش اول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تاکنون صحبت‌های زیادی در رابطه با آمار فروش شرکت‌های خودروسازی در کشورهای مهم جهان داشته‌ایم که بیشتر از همه می‌توان به ایالات متحده آمریکا و بریتانیا اشاره داشت که هرچند ماه یکبار آمارهای فروش جدید در این کشورها اعلام می‌شود. اما امروز مقاله‌ای متفاوت بدست گرفته‌ایم تا شما را با محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروها در کشورهای مختلف اروپایی آشنا کنیم، پس در ادامه با خودروبانک همراه باشید.
فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف

- اتریش
اتریش را می‌توان یکی از کشورهای مهم در مرکز اروپا عنوان کرد که از شمال با کشور آلمان، از جنوب با کشور ایتالیا و همچنین از غرب با کشور سوئیس مرز مشترک دارد و هرکدام از آنان دارای صنعت خودروسازی بسیار خوب و قوی هستند، اما بازار کشور سوئیس به کام آلمانی‌ها خوش بوده است تا خودروی فولکس واگن گلف با آمار فروش 4980 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تا کنون، به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌‌ترین خودرو در کشور اتریش به حساب آید. هرچند در جایگاه سوم می‌توان دو خودروی دیگر فولکس واگن یعنی "تیگوان" و "پولو" را مشاهده کرد.
فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف

- بلژیک
کشور بلژیک هم درست همانند اتریش، بازار خود را به دستان فولکس واگن سپرده است تا با فروش 5941 دستگاه خودرو از ابتدای سال 2017 میلادی تا به امروز، خودروی فولکس واگن گلف به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی آلمانی در کشور بلژیک لقب گیرد، هرچند بعد از آن خودروی اوپل کورسا و رنو کلیو با فروش 4736 دستگاه و 4703 دستگاه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
- کرواسی
امسال بازار خودروی کرواسی با یک تغییر بزرگ همراه بوده است، زیرا سال گذشته دو خودروی نیسان قشقایی و تویوتا یاریس به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات عرضه شده در بازار کشور کرواسی شناخته می‌شدند، اما امسال شاهد حضور رنو کلیو با فروش 873 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تا به امروز در جایگاه نخست هستیم و بعد از آن هم به ترتیب فورد فوکوس و اوپل آسترا قرار دارند.
اشکودا اکتاویا

اشکودا اکتاویا

- جمهوری چک
پرفروش‌ترین خودرو در کشور 10 میلیون نفری جمهوری چک را می‌توان یک محصول از خودروساز همین کشور یعنی "اشکودا اکتاویا" عنوان کرد که با فروش 9040 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تا به امروز، موفق شده بالاتر از "اشکودا فابیا" به عنوان دومین خودروی پرفروش و همچنین "اشکودا رپید" به عنوان سومین خودروی پرفروش در کشور جمهوری چک قرار گیرد.
پژو۲۰۸

پژو۲۰۸

- دانمارک
کشوری که یک صنعت خودروسازی قوی نداشته باشد، محکوم به استفاده از محصولات دیگر کشورهای جهان خواهد بود، درست همانند کشور دانمارک که تنها شرکت خودروسازی "زنوو" درون آن قرار دارد و محصولاتی سوپر اسپرت و بسیار گران قیمت تولید می‌کند، اما در مقابل بازار ماشین‌های ارزان قیمت آن در اختیار کمپانی خودروسازی پژو، نیسان و فولکس واگن قرار گرفته است تا به ترتیب 3847 دستگاه خودروی پژو 208، چیزی حدود 2835 دستگاه خودروی نیسان قشقایی و همچنین 2653 دستگاه خودروی فولکس واگن پولو در این کشور فروخته شود.
رنو کلیو

رنو کلیو

- استونی
باوجود جمعیت 1 میلیون و 400 هزار نفری، باز هم کشور استونی مورد توجه خودروسازان بزرگ جهانی قرار گرفته است تا بازار این کشور کوچک اروپایی را به دست بگیرند، اما در این بین کمپانی خودروسازی اشکودا با فروش 393 دستگاه خودروی "اکتاویا" از ابتدای سال 2017 میلادی تا به امروز جلوتر از رقبای خود قرار گرفته و آمار فروش بسیار بهتر از "رنو کلیو" و "تویوتا اونسیس" از خود بجای گذاشته است.
- فنلاند
در کشور فنلاند هم شاهد پیشتازی اشکودا اکتاویا هستیم که موفق شده عدد 2280 دستگاه را به نام خود ثبت کند، اما بعد از آن با یک اختلاف نسبتا زیاد می‌توان به خودروی نیسان قشقایی و بعد از آن هم به خودروی ولوو S90/V90 به عنوان دومین و سومین خودروهای پرفروش ترین در کشور فنلاند اشاره کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/12
فک کنم رنجرور معروف تر باشه تو تصویر اول از همه بیشتره