موضوعات داغ

خودروهای معروف هر کشور اروپایی را بشناسید – بخش سوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در روزهای گذشته به آمار فروش کشورهای مختلف اروپایی اشاره کردیم و گفتیم که چه محصولاتی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در کشورهای مختلف اروپایی بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص داده‌اند که بخش اول و بخش دوم آن در اختیار شما قرار گرفت، حال امروز می‌خواهیم لیستمان را گشترش دهیم و چند کشور دیگر اروپایی را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
- لیتوانی
بعد از ایتالیا که در بخش قبل به آن اشاره داشتیم، کشور لیتوانی با جمعیت حدودا 3 میلیون نفر به عنوان دومین قطب فروش محصولات فیات شناخته خواهد شد که از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون موفق به فروش 785 دستگاه خودروی فیات 500 در این کشور شده است و بعد از آن هم به ترتیب نیسان قشقایی و اشکودا اکتاویا با آمار فروش 305 دستگاه و 298 دستگاه قرار گرفته‌اند.

فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف

- لوکزامبورگ
لوکزامبورگ، کشوری کوچک در شمال اروپا که با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد و مهم‌تر از همه اینکه باتوجه به جمعیت بیش از 500 هزار نفری آن به عنوان یک کشور ثروتمند شناخته می‌شود، بازار اتومبیل خود را به دست آلمان‌ها با دو خودروی فولکس واگن "گلف" و "تیگوان" و سپس فرانسوی‌ها با خودروی "رنو کلیو" سپرده است تا در این میان فولکس واگن گلف با آمار فروش 616 دستگاه در جایگاه نخست پرفروش‌ترین اتومبیل در این کشور شناخته شود.

فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف

- هلند
صنعت خودروسازی هلند که بیشتر با خودروهای اسپرت دونکروورت شناخته می‌شود، بازار داخل خود را در اختیار خارجی‌ها قرار داده است تا هم اکنون شاهد صدرنشینی رنو کلیو در آمار فروش این کشور با عدد 4140 دستگاه باشیم که سال گذشته در اختیار فولکس واگن گلف بوده است، اما امسال نه تنها جایگاه نخست به نام رنو کلیو ثبت شده، بلکه در جایگاه دوم و سوم فروش هم شاهد "فولکس واگن آپ" با فروش 3743 دستگاه و همچنین خودروی "کیا پیکانتو" با فروش 3714 دستگاه هستیم.
- نروژ
در بازار 5 میلیونی نروژ هم شاهد حکمفرمایی شرکت خودروسازی فولکس واگن با هاچ بک "گلف" هستیم که موفق شده از ابتدای سال 2017 میلادی تا کنون آمار فروش خود را به عدد 2764 دستگاه برساند و بعد از آن هم شاهد حضور BMW i3 با آمار فروش 1939 دستگاه و سپس فولکس واگن پاسات با آمار فروش 1716 دستگاه هستیم.

اشکودا اکتاویا

اشکودا اکتاویا

- لهستان
کشور لهستان هم با یک بازار پرجمعیت 38 میلیون نفری، علاقه خود را به محصولات اشکودا نشان داده است که در این رابطه خودروی "فابیا" موفق به فروش 6359 دستگاه و همچنین خودروی "اکتاویا" هم موفق به فروش 6272 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون شده است تا در جایگاه اول و دوم این لیست قرار گیرند، هرچند در جایگاه سوم "اوپل آسترا" با آمار فروش 5648 دستگاه قرار گرفته است.

رنو کلیو

رنو کلیو

- پرتغال
خودروی سوپرمینی فرانسوی‌ها یعنی "رنو کلیو" هم بازار خود را به خوبی در کشور پرتغال پیدا کرده است تا با فروش 4542 دستگاه از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون، به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در بازار پرتغال شناخته شود و بعد از آن هم دیگر خودروهای فرانسوی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند که می‌توان به پژو 208 با فروش 2717 دستگاه و رنو مگان با فروش 2445 دستگاه اشاره کرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/14
اینها خودرو می سازند و ایرانخودرو و سایپا هم خیرسرشون پراید و سمند و....!!!
1396/3/16
تازه هر سال هم ی چهره جدید و طراحی بروز دارند .
و نهایت ذوق ایران در طراحی ماشین :
* چراغ های سمند رو تغییر دادیم و با مدل های مختلف فروختیم
* پراید که طراحیش مال 20 سال پیشه تبدیل به 111 ، 132 ، 131 ، 151 ، 141 کردیم
* پیکان وانت که مال 50 سال پیشه فقط سپر عقب جلو رو تغییر دادیم و با مدل سال میفروشیم.
* خود پیکان هم که پیرغلام ایران خودروئه هنوز سالار جاده ها هست و بنظرم خواهد بود .
1399/11/12
والا شق القمر نکردن، خیلی راحت بهشون میرسیم