موضوعات داغ

پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۹۵ فقط نیم میلیون دلار!

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید اگر یک طرفدار پروپاقرص پورشه باشید و از تمکن مالی مناسب نیز برخوردار باشید یکراست به سراغ مدل ۹۱۱ GT3 بروید اما این تنها گزینه ی موجود نیست. به طور دقیق تر باید گفت که این خودرو تا پیش از سال ۱۹۹۹ وجود خارجی نداشت و تا پیش از آن قوی ترین مدلی از ۹۱۱ که در بازار وجود داشت مدل کاررا RS بود که تصویر آن را نیز در این مقاله می توانید مشاهده کنید.
پورشه ۹۱۱ کاررا RS مدل ۱۹۹۵ با موتور ۳.۸ لیتری خود یک مدل تنفس طبیعی بسیار قدرتمند و سریع از مدل ۹۹۳ محسوب می شد که طرفداران زیادی داشت و بعد ها نسخه ی توربوشارژر دار از این خودرو با نام GT2 نیز به بازار عرضه شد.

پورشه ۹۱۱ کاررا RS

پورشه ۹۱۱ کاررا RS

همانند GT2، این مدل نیز در حقیقت خودرویی مسابقه ای است که برای استفاده در خیابان طراحی شده و سازگاری یافته است. موتور ۳.۸ لیتری این خودرو به سیستم ورودی هوای متغیر، پیستون های فورجکاری شده، خنک کننده ی روغن دوبل و بسیاری فناوری های دیگری مجهز بود که همه ی این عوامل دست به دست یکدیگر دادند تا قدرت خروجی پیشرانه را به ۳۰۰ اسب بخار برسانند که این قدرت در آن زمان برای یک پیشرانه ی تنفس طبیعی خیابانی عددی بسیار عالی محسوب می شد.

پورشه ۹۱۱ کاررا RS

پورشه ۹۱۱ کاررا RS

البته نوآوری های این خودرو تنها مربوط به بخش متور آن نیست بلکه در سایر بخش ها همانند شیشه ها، صندلی ها، آینه ها، دیفیوزر، ایربگ، مواد عایق صدا و غیره نیز کمپانی اقدام به سبک سازی کرده بود. بخش هایی از بدنه ی این خودرو برای دستیابی به وزن کمتر از آلومینیوم ساخته شده اند و ضخامت شیشه ها نیز در مقایسه با مدل معمولی ۹۱۱ کمتر است. با چنین اقداماتی وزن کلی این خودرو به ۱۲۸۰ کیلوگرم رسید که حتی از مدل GT2 نیز سبک تر است.

پورشه ۹۱۱ کاررا RS

پورشه ۹۱۱ کاررا RS

سیستم تعلیق این خودرو نیز بهینه سازی شده است و سیستم ترمز ضد قفل ان نیز از مدل توربو به عاریت گرفته شده است. مدلی که تصویر آن را مشاهده می کنید یکی از ۱۱۱۴ مدلی است که در بازار امریکا عرضه شدند و با گذشت این همه سال کارکردی تنها معادل ۲۵ هزار کیلومتر دارد. این خودرو در حراجی سانتا مونیکا به قیمتی حدود ۵۰۰ هزار دلار برای فروش گذاشته خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد