موضوعات داغ

هوندا از اسکوتر تمام برقی خود برای سال 2018 رونمایی کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی هوندا یک شرکت ژاپنی الاصل چند ملیتی است که بر پایه تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می‌شود. این کمپانی برای اولین بار توسط سوییشیرو هوندا در سال 1959 میلادی تاسیس شده و تاکنون توانسته لقب بزرگ‌ترین تولید کننده موتورسیکلت نه تنها در ژاپن، بلکه در کل دنیا را به خود اختصاص دهد. علاوه بر صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن، کمپانی هوندا در حوزه‌های مختلف از جمله تولید موتورهای هواگرد (توربین ها)، هواپیماهای جت و موتورهای جت، قایق‌های موتوری، پمپ آب، تجهیزات الکترونیکی، ژنراتورها و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده دارد که موضوع بحث ما نیستند، اما امروز با بخش موتورسیکلت سازی هوندا کار داریم که اخیرا یک محصول کاملا جدید با شکل و شمایل نوستالژیک، اما ظاهر پیشرفته رونمایی کرده است.

اسکوتر برقی هوندا

اسکوتر برقی هوندا

یکی از محصولات معروف و پرفروش هوندا در بازارهای بین المللی که هیچ وقت در ایران فراموش نخواهد شد، موتورسیکلت معروف هوندا 70 است که در بازار کشور برای سالیان سال رتبه اول محبوبیت را داشت و هم اکنون نیز تقاضای بالایی برای داشتن یکی از مدل‌های تمیز و سالم آن وجود دارد که یا بسیار گران قیمت هستند یا بسیار کمیاب. اما حالا کمپانی هوندا با یک الگوبرداری کوچک از موتورسیلکت معروف "هوندا 70" همراه با چاشنی مدرن که این الگوبرداری تایید نشده و صرفا به خاطر شباهت ظاهری آن با موتورسیکلت 70 گفته شد، از یک اسکوتر برقی یا موتورسیکلت شهری برقی رونمایی کرده است که تحت عنوان EV-Cub شناخته خواهد شد.

اسکوتر برقی هوندا

اسکوتر برقی هوندا

مدیرعامل کمپانی هوندا یعنی "هاچیکو" در خصوص این موتورسیکلت اضافه کرد: ما در حال تلاش برای ترویج رفت و آمدهای شهری با وسایل نقلیه الکتریکی هستیم که در برنامه ریزی ما اتومبیل‌های کاملا برقی ، وابسته به برق (پلاگین هیبریدی) و یا حتی موتورسیکلت‌های کاملا برقی دیده می‌شود که موتورسیکلت EV-Cub یکی از آنان بوده و انتظار می‌رود که در سال 2018 میلادی شاهد تولید و عرضه آن به مشتریان خود باشیم. هرچند تا سال 2030 میلادی پیش بینی می‌شود حدود دو سوم از ماشین‌های تولید شده توسط هوندا مجهز به یک سیستم محرک تمام الکتریکی و یا سیستم محرک پلاگین هیبریدی باشند.
در ادامه صحبت‌های "هاچیکو" به عنوان مدیرعامل کمپانی هوندا، هیچ‌گونه اشاره‌ای به عملکرد فنی این موتورسیکلت نشد و فعلا در قالب یک پروژه کانسپت معرفی شده است، اما گفته شد که در حال تحقیق و توسعه یک سیستم محرک بسیار مناسب هستند تا یک محدوده حرکتی نسبتا خوب برای مشتریان خود داشته باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/21
sherkat mohtaram hoonda
ba salam
khasteh nabashid man nashnava hastam mikhaham motor hoonda
scooter barghi 2018 jadid mikham ham behem takhfif midahid barghi model