موضوعات داغ

اسپایدر 570S، ارزان‌ترین روباز مکلارن

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی مکلارن پیش از این با رونمایی از خودروی سوپراسپرت 650S که از لحاظ ظاهری ترکیبی از دو خودروی هایپرکار P1 و سوپرکار MP4-12C به شمار می‌رفت، به نوعی ارزان قیمت‌ترین محصول خود را معرفی کرد، اما گویا این محصول آن قدرها هم که گفته می‌شد ارزان قیمت نیست و از این رو کمپانی مک‌لارن برای تولید یک محصول ارزان‌تر و جذب مشتری بیشتر، سال گذشته دوباره به سراغ تخته طراحی خود رفت تا نتیجه کار این خودروساز تولید خودروی مکلارن 570S به عنوان ارزان‌ترین محصول با قیمت پایه 180 هزار دلار باشد که با استقبال بسیار خوبی نیز همراه شد، اما حالا با گذشت بیش از 1 سال که از معرفی این خودرو می‌گذرد، کمپانی خودروسازی مکلارن به فکر تولید نسخه "اسپایدر" از خودروی ارزان قیمت خود با یک سقف متحرک افتاده است که در این چند روز اخیر به طور رسمی رونمایی شد تا در خودروبانک صحبتی کوتاه پیرامون آن داشته باشیم.

مکلارن 570S اسپایدر

مکلارن 570S اسپایدر

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تغییر مکلارن 570S اسپایدر نسبت به نسخه استاندارد مربوط به سقف متحرک اتومبیل خواهد بود که در عرض تنها 15 ثانیه تا سرعت 40 کیلومتر بر ساعت قابلیت باز و بسته شدن دارد، اما یکسری تغییرات فیزیکی در عقب اتومبیل ایجاد شده، ارتفاع خودرو حدود 12.7 میلی متر افزایش پیدا کرده، براثر تقویت شاسی در نبود سقف ثابت حدود 46 کیلوگرم به وزن اتومبیل اضافه شده و همچنین برای داشتن صدای زیباتر هم یک سیستم اگزوز جدید به پیشرانه متصل شده است تا حمایت بیشتر از سقف متحرک و بهبود آیرودینامیک خودرو هنگام باز بودن سقف اتومبیل صورت گیرد.

مکلارن 570S اسپایدر

مکلارن 570S اسپایدر

در ادامه نیز باید گفت که مکلارن 570S اسپایدر مشخصات فنی مشابه نسبت به همتای سقف ثابت خود دارد و از آن جا که مکلارن هدف اصلی خود را در رقابت با سوپراسپرت آئودی R8 V10 و پورشه 911 توربو می‌بیند، از این رو برای پاسخگویی بهتر به سراغ پیشرانه 3.8 لیتری V8 توئین توربو (برگرفته از هایپرکار P1) رفته است که در دور موتور 7400 می‌تواند 570 اسب بخار قدرت و بین 5000 الی 6500 دور بر دقیقه هم می‌تواند حداکثر 600 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و در اختیار اتومبیل قرار دهد که به لطف بدنه سبک وزن فیبرکربنی و همچنین استفاده از یک جعبه دنده 7 سرعته SSG مجهز به پدال‌های تعویض دنده دستی پشت فرمان، شتاب صفر تا صد آن را به 3.2 ثانیه، شتاب 0 تا 200 را به 9.5 ثانیه و همچنین بیشینه سرعت را هم از مرز 328 کیلومتر بر ساعت عبور داده است.
در آخر با تایید مکلارن، این خودرو در ماه سپتامبر سال جاری با قیمت 208 هزار دلار وارد بازار خواهد شد، اما قبل از آن در جشنواره سرعت گوود وود حضور پیدا خواهد کرد که از 29 ژوئن آغاز شده و تا 2 ژوئیه ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/26
به قول جرمی کلارکسون تو برنامه تخت گاز، “وقتی تو ماشین میشینی امکانات رو داشبورد در حد زیر شلواری پدر بزرگمه!" خداییش راس میگه! اتاق ماشینای بوگاتی یا بنتلی و پورشه و... کوهی از تجمل و زیبایی داره اما داشبورد مک لارن در حد همون زیر شلورای پدر بزرگ جرمی کلارکسون هستش! والا بخدا !