موضوعات داغ

بوگاتی شیرون به تایرهای بهتری نیاز دارد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بوگاتی شیرون همراه با محدود کننده الکترونیکی می‌تواند به سرعت 380 کیلومتر بر ساعت برسد، اما اگر کلید "تاپ اسپید" را فعال کنید و اثرگذاری محدودیت سرعت را کمتر کنید، نیروی بیشتری از موتور به سمت چرخ‌های اتومبیل هدایت می‌شود تا سرعت آن به مرز 420 کیلومتر بر ساعت هم برسد، اما باتوجه به ادعای "اندی والاس" راننده تست شرکت خودروسازی بوگاتی، لاستیک‌های این خودرو کشش سرعتی بیش از 450 کیلومتر بر ساعت را هم خواهد داشت که فراتر از نیروی ارسالی موتور به سمت چرخ‌های اتومبیل است.
اندی والاس ادعا می‌کند که مهندسان میشلین در حال تلاش برای ساخت لاستیک‌های بهتر و قوی‌تر بر روی بوگاتی شیرون هستند تا زمینه لازم برای ثبت یک رکورد جدید سرعت در آینده مهیا شود. گفتنی است که برای ثبت این رکورد همانند بوگاتی ویرون سوپر اسپرت با حداکثر سرعت 431 کیلومتر بر ساعت، مهندسان بوگاتی در مسیر 13 کیلومتری Ehra-Lessien متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن کار خود را انجام خواهند داد.
همانطور که گفتیم، اندی والاس معتقد است که لاستیک‌های فعلی بوگاتی توانایی رسیدن به سرعت 450 کیلومتر بر ساعت را خواهند داشت، اما برای ثبت یک رکورد جدید نیاز به رینگ‌های جدید و پیشرفته‌تر و همچنین نیاز به لاستیک‌های قوی‌تر خواهد بود، زیرا در صورت بکارگیری تمامی نیروی 1479 اسب بخاری بوگاتی شیرون در خروجی، حداکثر سرعت این اتومبیل با کمک مهندسین بوگاتی و ایجاد یکسری تغییرات به مرز 480 کیلومتر بر ساعت هم خواهد رسید که برای ثبت یک رکورد جدید سرعت بسیار مناسب است، اما در مقابل خودروی هایپرکار "ونوم F5" حضور دارد که اواخر سال جاری رونمایی خواهد شد و با تایید هنسی، قابلیت رسیدن به سرعت 480 کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت، اما در پایان باید دید که کدامیک می‌توانند نام بوگاتی ویرون SS را از کتاب رکوردهای گینس خط زده و نام خود را جایگزین آن کنند.
فارغ از بحث رکورد شکنی، در ادامه جهت یادآوری بد نیست بدانید که بوگاتی شیرون در مقایسه با بوگاتی ویرون در سایزبندی بدنه، حدود 82 میلی متر طولانی‌تر، 40 میلی متر عریض‌تر و 53 میلی متر هم بلند‌تر از ویرون است که موجب افزایش 155 کیلوگرمی وزن آن نسبت به ویرون هم شده و حالا به عددی 1995 کیلوگرمی دست یافته است. در فضای داخل کابین هم شرکت سازنده ادعای ارتفاع سقف 12 میلی متری را کرده که از افزایش 53 میلی متری ارتفاع کلی خودرو نسبت به بوگاتی ویرون بدست آمده است.
در زیر کاپوت این خودرو هم یک پیشرانه 16 سیلندر قدرتمند‌ با حجم 8 لیتری مجهز به چهار توربوشارژر قرار گرفته که با قدرت 1479 اسب بخاری و گشتاور 1600 نیوتن متری خود می‌تواند شتاب صفر تا صد کمتر از 2.5 ثانیه و حداکثر سرعتی بیش از 420 کیلومتر بر ساعت را به کمک جعبه دنده‌ای دو کلاچه اتوماتیک دو محوری به ثبت رساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد