موضوعات داغ

جدیدترین اتوبوس مدرن 2 هزار نیوتن‌متری مرسدس بنز را ببینید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با اختصاص سرمایه 400 میلیون یورویی (447 میلیون دلار)، کمپانی دایملر و بخش ماشین آلات سنگین وزن مرسدس بنز از یک مدل کاملا جدید از اتوبوس‌های معروف Tourismo RHD رونمایی کردند که به تعبیر مرسدس بنز، بهترین گزینه ممکن در میان تمامی اتوبوس‌های موجود در جهان خواهد بود که دلایل اصلی آن می‌تواند کاهش قابل توجه 4.5 درصد مصرف سوخت، طراحی بدنه سبک‌تر و آیرودینامیکی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید صنعت خودروسازی در این اتوبوس، استفاده از تجهیزات رفاهی گسترده و همچنین می‌تواند استفاده از سیستم پیش بینی انتقال قدرت با اسکن پست و بلندی‌های جاده و بازخوردهای بسیار خوب آن باشد که علاوه بر کاهش 4.5 درصد مصرف سوخت به خاطر بهینه سازی پیشرانه، سیستم پیش بینی انتقال قدرت آن هم باعث شده تا حدود 7 درصد در مصرف سوخت این اتوبوس صرفه جویی شود.

Tourismo RHD

Tourismo RHD

پیرامون سیستم پیش بینی انتقال قدرت موتور، گفتنی است که این سیستم در اصل یک کروز کنترل پیشرفته خواهد بود که برای اسکن پستی و بلندی‌های جاده اطلاعات خود را از ماهواره‌های GPS به صورت سه بعدی دریافت می‌کند تا سیستم تعلیق، مقدار باز بودن دریچه گاز و همچنین میزان نیروی ارسالی به سمت چرخ‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد تا بدون ارسال نیروی اضافی و یا جلوگیری از کم آوردن اتوبوس در سربالایی‌ها، بهترین نیروی ممکن با مدیریت مصرف سوخت را در اختیار اتوبوس قرار دهد.

Tourismo RHD

Tourismo RHD

علاوه بر تجهیزات پیشرفته و بروز صنعت خودروسازی که بخشی از آن مورد بررسی قرار گرفت، این اتوبوس جدید مرسدس بنز به پیشرانه جدید هم مجهز شده است که پیشرانه 10.7 لیتری شش سیلندر آن می‌تواند سه خروجی قدرت 360 اسب بخار، 394 اسب بخار و 428 اسب بخار در کنار گشتاور مشترک 2200 نیوتن متری داشته باشد که با استفاده از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک جدید یک کشش بسیار خوب و منحصر به فرد برای اتوبوس Tourismo RHD خواهد داشت، هرچند کمپانی مرسدس بنز برای مشتریان اقتصادی خود یک پیشرانه 7.7 لیتری توربوشارژر در نظر گرفته است که می‌تواند 354 اسب بخار قدرت و گشتاور 1400 نیوتن متر داشته باشد که باز هم در مقایسه با دیگر اتوبوس‌های موجود در بازار حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر اینکه سیستم انتقال قدرت این اتوبوس دارای گزینه‌های شخصی سازی بیشتری از جمله جعبه دنده 6 سرعته دستی، 8 سرعته اتوماتیک و همچنین یک گیربکس 6 سرعته ZF Ecolife است تا راننده بسته به نیاز و همچنین سرمایه گذاری خود برای تهیه این اتوبوس اقدام به انتخاب یکی از گزینه‌های موجود کند.





نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/8
اگه این اتوبوسه پس اینایی که توی مسیر خاوران کار می کنن چیه ؟؟؟؟؟
1397/4/4
باسلام .لطفا راهنمایی بفرمایید درحال حاضر خریدوسرمایه گذاری برای اتوبوس های بین شهری و یا کشنده ها منطقی است یا خیر ؟ ویا بقولی مقرون به صرفه هست یاخیر . ممنون میشم . ودرصورت مثبت بودن روی کدام خودرو وبه شکلی میشه سرمایه گذاری کرد