موضوعات داغ

قوانین عجیب ترافیکی در بعضی کشورها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
قوانین راهنمایی و رانندگی بهترین راه برای اصلاح، بازدارندگی هدفمند سازی فرهنگ رانندگی در جوامع مختلف است که در کشورهای مختلف جهان تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند، اما گاهی اوقات شاهد قوانینی عجیب و غریب در کشورهای مختلف جهان هستیم که امروز در خودروبانک چند نمونه از آنان را برای شما آماده کرده‌ایم.
- کشورهای اسکاندیناوی
در منطقه اسکاندیناوی با جزنیات خاص تاریخی و فرهنگی در شمال اروپا که دربرگیرنده سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک است. قانونی وجود دارد که شما باید در طول 24 ساعت شبانه روز از چراغ‌های اتومبیل خود استفاده کنید که در زمستان کمک بسیاری به تشخیص اتومبیل‌های دیگر می‌کند، اما این قانون برای تمامی فصول لازم الاجرا خواهد بود.
- لوکزامبورگ
در کشور کوچک حدودا 600 هزار نفری لوکزامبورگ، قانونی وجود دارد که باید تمامی خودروها دارای برف پاکن شیشه جلو باشند. شاید این قانون چیز عجیبی نباشد و در تمامی کشورهای جهان دیده شود، ولی اگر شما بر اثر حادثه حتی شیشه جلو اتومبیل نداشته باشد و شکسته شده باشد، نبود برف پاکن برای شما جریمه خواهد داشت.
- آلمان
قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور آلمان به گونه‌ای تعریف شده است که شما هر بار که به سرعت خود نگاه می‌کنید، در کنار آن میزان سوخت باقی مانده را هم بررسی خواهید کرد، زیرا اگر بنزین اتومبیلتان در بزرگراه‌های کشور آلمان به اتمام برسد، پلیس این کشور شما را جریمه نقدی بسیار سنگین خواهد کرد تا همیشه به فکر سوخت اتومبیلتان باشید.
- دنور آمریکا
در شهر "دنور" ایالت کلورادو، این قانون وجود دارد که اگر شما یک خودروی مشکی داشته باشید، حق رانندگی در روزهای یکشنبه را نخواهید داشت. البته مدت زمان زیادی از این قانون می‌گذرد و دیگر کمتر کسی به آن عمل می‌کند، ولی همچنان این قانون در شهر دنور وجود دارد.
- فلیپین
برای کم کردن ترافیک در مانیلا پایتخت فیلیپین، تردد اتومبیل‌ها در شهر محدود شده است و اگر شما روز شنبه و یکشنبه در این شهر رانندگی کنید، روز دوشنبه حتی اگر ماشینتان در شهر پارک شده باشد، دیگر اجازه رانندگی نخواهید داشت و اگر مامورین پلیس متوجه تخلف شما شوند، قطعا جریمه نقدی در انتظار متخلفان خواهد بود.
- اسپانیا
یکی دیگر از قوانین عجیب راهنمایی و رانندگی که در کشور اسپانیا دیده می‌شود و بیشتر کاربردی است، طرح زوج و فرد برای پارک کردن اتومبیل‌ها در شهر خواهد بود، به این صورت که اگر شماره پلاک شما فرد است، می‌بایست مقابل خانه‌ای پارک کنید که پلاک فرد دارد و به همین ترتیب اگر پلاک شما زوج باشد، باید مقابل خانه‌ای پارک کنید که پلاک آن زوج باشد.
- روسیه
در کشور روسیه تردد ماشین‌های کثیف و گل آلود جریمه خواهد داشت، بخصوص اینکه قابلیت کشیدن تصویر با انگشت بر روی آن وجود داشته باشد. علاوه بر این، شستن ماشین‌های کثیف در ملاعام تخلف محسوب شده و حتما باید دور از چشم مردم و یا در کارواش تمیز شوند.
- دانمارک
در کشور دانمارک قانونی وجود دارد که قبل از روشن کردن پیشرانه خودرو، باید حتما زیر ماشین خود را نگاه کنید تا کسی در حال کار کردن، حیوانی در حال استراحت کردن و یا بچه‌ای در حال بازی کردن نباشد که یک فرهنگ سازی بسیار خوب برای بالا بردن ایمنی رانندگی است. زیرا در این نشتی روغن و یا خرابی‌های احتمالی ماشین دیده می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد