موضوعات داغ

دردسرهای خرید حواله پژو 2008

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: بازار فروش حواله پژو 2008 در حالی این روزها داغ شده که طبق اعلام ایران خودرو، این شرکت هیچ مسوولیتی بابت جا‌به‌جایی حواله نداشته و عواقب مشکلات احتمالی بر عهده مشتریان خواهد بود. هرچند طبق تصمیم ایران خودرو، امکان صلح در پیش‌فروش پژو 2008 وجود ندارد، با این حال دلال‌ها و واسطه‌ها از حربه اعطای وکالت بلاعزل بابت فروش حواله این محصول استفاده می‌کنند. بر این اساس، واسطه‌ها در قبال واگذاری حواله پژو 2008، وکالت بلاعزل به خریداران می‌دهند تا از این راه ضمن فروش حواله خود، چند میلیون تومان سود به جیب بزنند.
در واقع ازآنجاکه امکان صلح در پیش‌فروش پژو 2008 وجود ندارد، واسطه‌ها وکالت بلاعزل به خریداران می‌دهند تا پس از تحویل خودرو، آنها (خریداران حواله) با مراجعه به مراکز نقل‌و‌انتقال خودروها، سند این محصول را به نام خود کنند. این در حالی است که ایران خودرو اعلام کرده هیچ مسوولیتی بابت جا به جایی حواله‌های پژو 2008 نداشته و حتی در ازای وکالت بلاعزل نیز این محصول را به شخصی غیر از صاحب اصلی حواله تحویل نخواهد داد. به‌عبارت بهتر، ایران خودرو پژو 2008‌ها را تنها به ثبت‌نام‌کنندگان اولیه این محصول تحویل می‌دهد؛ بنابراین خریداران حواله پژو 2008 حتی با داشتن وکالت بلاعزل از مالکان اصلی نیز نمی‌توانند آن را تحویل بگیرند. با این شرایط، عواقب دردسرهای احتمالی خرید حواله پژو 2008 برعهده خریداران حواله این محصول بوده و ایران خودرو هیچ مسوولیتی را در این مورد متوجه خود نمی‌داند. هرچه هست، در حال حاضر بازار خرید و فروش حواله‌های پژو 2008 حسابی داغ شده و خیلی‌ها به هوای خرید این محصول جدید، از سر ناچاری به سراغ دلال‌ها و واسطه‌ها رفته‌اند. اگر نگاهی به آگهی‌های مربوط به پژو 2008 بیندازیم، متوجه می‌شویم شرایط مختلفی برای فروش حواله این محصول ازسوی واسطه‌ها در نظر گرفته شده؛ به‌نحوی‌که برخی حاضر به واگذاری این حواله با دریافت سه تا چهار میلیون تومان هستند و برخی نیز حواله خود را 10 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.
بر این اساس، هرچه تاریخ تحویل پژو 2008 نزدیک‌تر باشد، قیمت حواله آن کمتر است و هرچه تاریخ طولانی‌تر باشد، نرخ پیشنهادی بالاتر می‌رود. دلیل این موضوع به سود مشارکت در نظر گرفته شده برای پژو 2008 مربوط می‌شود؛ به‌نحوی‌که طبعا هرچه این محصول زودتر تحویل شود، سود آن کمتر و هرچه دیرتر به دست مشتریان برسد، سودی بالاتر نصیب آنها خواهد کرد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/10
روز شنبه که برای ثبت نام اقدام کردم تا ساعت 12 تو نمایندگی حتی یک خودرو هم نتونستند ثبت نام کنن
تا ساعت 8 بعد از ظهر هم بی وفقه اینترنتی اقدام میکردم و ممکن نبود
اما
موضوع جالب این بود که ساعت 2 شب که اقدام کردم ارور داد که به علت شلوغی درگاه نمیشه ثبت نام کرد حالا سوال اینه که کسی جز خودشون این حواله ها رو اصلا داره که اینطوری تز میدن ؟
1396/4/10
به خدا هیچ جای دنیا مثل ما نه اینطور ماشین تولید میکنن نه اینطور ماشین میفروشن نه اینطور ماشین میخرن . کلا ملت باحالی هستیم توی دنیا تکیم . واقعا متأسفم .
1396/4/10
سلام خسته نباشید میگم به سایت خودرو بانک
اکثر کسانی که این خبرو خوندن یا این ماشینو اسم نوشتن یا این ماشینو دوست داشتن یا هر دلیلی فقط یه خواهش یه مقاله راجب این ماشین بنویسید که حداقل بیشتر با این ماشین آشنا شیم
ممنون
1396/4/10
سلام وکالت یکی از اسناد رسمی بین المللی است که قانون رسمی کشور است ایرانخودرو چه کاره است که وکالت را قبول نکند چرا به سو مدیریت و سودجویی یک شرکت اینقدر بها داده میشود وکلا و قانون گذاران با مقالات فنی خود این قانون گریزی را تذکر دهند وقتی نام فروش برکالای گذاشته میشود اختیار از فروشنده ساقط میگردد چرا به بهانه سود جویی یا دلالی به قانون گریزی ایرانخودرو بها میدهیم وحق مالکیت خریدار را خدشه دار میکنیم خریدارن سرمایه گذارند باید به انها احترام گذاشت و سرمایه های انها در جهت تولید وسود منصفانه سوق داد نه شرکتی برای سودجویی بازار مکاره ای را بیندازد بعد با رانت دولتی بودن سودجویی و سو مدیریت شان راپنهان کنند کجای دنیا ماشین 16 هزار دلاری را 30هزا دلار میفروشند بعد طلبکار هم میشوند
1396/4/10
برای فروش این آشغالا با قیمت نجومی هم ناز میکنن. واقعا مردم یکم فکر نمیکنن موقع خریدن خودرو؟
1396/6/10
دولتی که به این انحصارگران ایران خودرو و سایپا کمک می کند از ورشکستگی فرار کنند . و امروز با بی لیاقتی حتی در فروش یک محصول عادی بازار سیاه راه انداخته اند.. تا قیمت 86 میلیونی این خودرو را تا 100 میلیون بالا ببرنند.. خلایق هر چه لایق