موضوعات داغ

ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی و برقی جهان کدامند؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در این چند سال اخیر و با مطرح شدن عوامل مضر زیست محیطی، شاهد رشد قابل توجه و پیشرفت سریع ماشین‌های الکتریکی در انواع و اقسام مختلف هستیم که می‌تواند برای مسیرهای داخل شهری بهترین گزینه تلقی شوند، ولی ماشین‌های الکتریکی عموما قیمت بالاتری نسبت به خودروهای استاندارد دارند و از همه مهم‌تر، هزینه نگهداری آنان است که می‌تواند هزینه بسیار بالایی برای مالکان خود به همراه داشته باشد، به همین دلیل خودروبانک لیستی از 5 خودروی کم خرج الکتریکی و هیبریدی در سگمنت‌های مختلف آماده کرده است که در ادامه می‌توانید شاهد آن باشید.
در مقاله‌های گذشته به صورت جداگانه، به گزارش سازمان "Vincentric" در خصوص هزینه نگهداری و استهلاک ماشین‌های "کراس اوور" و همچنین ماشین‌های "پیکاپ" در سایزهای مختلف پرداختیم، حال امروز به موضوع ماشین‌های الکتریکی و هیبریدی خواهیم پرداخت که کمترین هزینه نگهداری و استهلاک در یک دوره 5 ساله دارند.

تویوتا پریوس C

تویوتا پریوس C

1- خودروی هیبریدی: تویوتا پریوس C
سری محصولات پریوس همیشه جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی در جهان هستند، اما در این بین نسخه هاچ بک تویوتا پریوس C به عنوان کم خرج‌ترین ماشین هیبریدی معرفی شده است که هزینه نگهداری و استهلاک آن برای دوره 5 ساله چیزی معادل 30 هزار و 107 دلار عنوان شده است.

میتسوبیشی i-MiEV

میتسوبیشی i-MiEV

2- خودروی پلاگین هیبریدی: میتسوبیشی i-MiEV
با توجه به حداکثر محدوده حرکت 95 کیلومتر در شرایط استاندارد تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، میتسوبیشی i-MiEV به عنوان ارزان‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی شناخته می‌شود که هزینه نگهداری و استهلاک آن برای دوره 5 ساله کمتر از تویوتا پریوس C، یعنی چیزی معادل 29 هزار و 553 دلار برآورد شده است.

لکسوس CT 200h

لکسوس CT 200h

3- خودروی هیبریدی لوکس: لکسوس CT 200h
کوچک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین خودروی هیبریدی لوکس در جهان که یک ظاهر جذاب و اسپرت هم برای شما خواهد داشت، خودروی لکسوس CT 200h معرفی شده است که هزینه نگهداری و استهلاک آن برای دوره 5 ساله، چیزی معادل 40 هزار و 638 دلار اعلام شده است.

آئودی A3 اسپرت بک e-tron

آئودی A3 اسپرت بک e-tron

4- خودروی پلاگین هیبریدی لوکس: آئودی A3 اسپرت بک e-tron
تنها در حالت الکتریکی، خودروی پلاگین هیبریدی آئودی A3 می‌تواند یک مسافت 25 کیلومتری داشته باشد، درحالی که مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی به عدد 3.4 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر می‌رسد. اما از همه مهم‌تر، هزینه پایین نگهداری و استهلاک آئودی A3 پلاگین هیبریدی است که از سوی کارشناسان Vincentric معادل 44 هزار و 781 دلار اعلام شده است.

بی ام و X5 xDrive 40e

بی ام و X5 xDrive 40e

5- خودروی کراس اوور پلاگین هیبریدی لوکس: بی ام و X5 xDrive 40e
تنها خودروی شاسی بلند این لیست هم به نام X5 xDrive 40e ثبت شده است که در حالت الکتریکی می‌تواند تا مسافت 90 کیلومتر کارکرد داشته باشد و در این بین با هزینه نگهداری و استهلاک 65 هزار و 564 دلار، حالا به عنوان ارزان قیمت‌ترین خودروی "شاسی بلند پلاگین هیبریدی لوکس" هم شناخته شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/24
اینا ارزوناشن؟؟؟؟وای به حال گرونا خدا وکیلی هیچوقت نه از ماشین هیبرید خوشم اومده نه برقی ماشین باید صدا بده