موضوعات داغ

مروری بر رنو کولیوس، قد بلند جدید رنو در نمایشگاه ارومیه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی رنو در فروردین ماه سال گذشته به طور رسمی از جدیدترین شاسی بلند خود تحت عنوان "کولیوس" رونمایی کرد، اما بهمن ماه سال گذشته شایعاتی پیرامون ورود این شاسی بلند به بازار کشور شنیده می‌شد که بعدها با رونمایی این محصول در داخل کشور، مهر تاییدی بر روی این شایعات زده شد که حالا با حضور خود در نمایشگاه "ارومیه"، عزم خود را جزم کرده است تا بازار رقبای خود را در بازار ایران کساد کند.
در همین ابتدای مطلب گفتنی است که شاسی بلند سایز متوسط رنو براساس اطلاعات ارائه شده، پلتفرمی مشترک با نیسان X-Trial دارد و برخلاف خودروهای هم رده با 5 صندلی، از سه ردیف صندلی و در مجموع از 7 صندلی سود می‌برد که در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی بلند سایز متوسط، امتیازی مثبت برای این خودرو به حساب آید و می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند که در کنار فضای داخل کابین جادار، فن آوری‌های جدید بکار رفته در این اتومبیل، طراحی جذاب، سیستم صوتی قدرتمند آن، سیستم‌های خنک کننده برای صندلی‌ها و یا حتی فضای بار جادار و بزرگ، می‌تواند یک بازار فروش گسترده‌تر به همراه داشته باشد.
از لحاظ فنی، این خودرو دارای طول کلی 4672 میلی متر، عرض 1843 میلی متر و ارتفاع 1678 میلی متر است که برای تامین انرژی حرکتی آن، شرکت سازنده از دو پیشرانه‌ 2 لیتری چهار سیلندر 150 اسب بخاری و یک پیشرانه 2.5 لیتری 186 اسب بخاری استفاده کرده است که به انتخاب مشتری همراه با دو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی عرضه خواهد شد، منتهی در بازار ایران تنها مدل قدرتمندتر 2.5 لیتری به همراه جعبه دنده ی اتوماتیک به فروش خواهد رسید.
در پایان طبق آخرین اعلام نگین خودرو، گفتنی است که این خودروی شاسی بلند رنو با قیمت حدودا 199 میلیون تومان به مشتریان داخلی عرضه خواهد شد که در مقایسه با رقبای اصلی این خودرو در بازار کشور همچون هیوندای سانتافه، نیسان ایکس- تریل و یا حتی خودروی تویوتا RAV4، می‌تواند ارزش خرید و جذابیت بالاتری برای مشتریان داشته باشد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/18
ماشین خیلی خوبیه به نظرم و فقط بخاطر قیمت خوبیه که داره، اگر بره نزدیک 230 دیگه کارش سخت میشه و ترجیحاً راو4 بهتره
1396/4/18
اين ماشين ٥ سرنشينس
1396/4/18
من این ماشین رو 15 اسفند 95 با شرایط 90 رو کاری ثبت نام کردم و طبق وعده نگین خودرو آخر تیر ماه دعوتنامه تکمیل وجه صادر میشه.
از خودروبانک هم تقاضا میکنم این قدر اطلاعات نادرست تحویل بازدیدکننده هاش نده.
3 ردیف صندلی کجابود آخه؟ این ماشین 5 نفره است و قدرت موتور 2.5 لیتری برای منطقه خاور میانه و البته ایران فقط 171 اسب بخاره
درضمن تعصبی هم روی نه این ماشین و نه هیچ برند دیگه ای ندارم شاید اگه نیسان Xtrial با گارانتی مشابه کولیوس (5 سال و 150 هزار کیلومتر) و یک نمایندگی رسمی نه واسطه عرضه میشد نیسان رو انتخاب میکردم . به نظر من همه ماشینهایی که توسط برندهای معتبر ساخته میشوند (تویوتا، نیسان، هوندا، کیا، هیوندای، رنو و میتسوبیشی و .... ) قابل احترام هستند
1396/4/18
کولئوس محصول مشترک رنو نیسان می باشد، از نظر فنی این ماشین با xtrail برابره، موتور و گیربکس و شاسی یکیه
فقط بحث طراحی، که کولئوس یک سرو گردن بالاتره و همین طور خدمات رنو در ایران به مراتب از همه وارد کننده ها بهتر خواهد بود
1396/4/18
همه اطلاعاتتون غلطه
این خودرو 2.5 لیتری 171 اسب بخار
و با قیمت 118 میلیون عرضه میشود
1396/4/18
این خودرو رو از نزدیک دیدم اصلا قابل مقایسه با سانتافه و سورنتو نیست ، صدای موتورش هم چنگی به دل نمیزنه
1396/4/19
با سلام و درود
متأسفانه مدتي است كه خودرو بانك، اطلاعات غلط و غير كارشناسي به خوانندگان ارائه ميده؟؟؟!!!
لطفأ اين رؤيه را إصلاح و هدف شما اين نباشه كه فقط متني ارائه داده باشين و صفحه اي سياه كرده باشين! در نوشته هاي شما بايد كمترين اشتباه باشه نه اينكه پشت سر هم اطلاعات غلط ارائه دهيد.
سپاس