موضوعات داغ

دهگانه بهترین خودروهای دهه 70 میلادی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
دهه 70 میلادی یک دوره بسیار جالب برای صنعت خودروسازی بود، از یک طرف بحران انرژی در جهان شروع شد و قیمت نفت به شدت از سوی کشورهای تولید کننده بالا رفت و از طرفی دیگر هم شرکت‌های بزرگ خودروسازی به تولید ماشین‌های سریع و قدرتمند عضلانی مشغول شدند که حالا بسیاری از آنان به عنوان بهترین خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی شناخته می‌شود. حال در این رابطه لیستی کوتاه از برترین و قوی‌ترین خودروهای جهان برای شما آماده کرده‌ایم که تمامی آنان در دهه 70 میلادی ساخته شده‌اند.

- فورد موستانگ "Boss 302" مدل 1970:
این خودروی موستانگ در سال 1970 میلادی مخصوص برای سری مسابقات Trans Am ساخته شده است که سرعت بالایی در مسیرهای مستقیم ندارد، اما مانوردهی و فرمان پذیری آن در سر پیچ‌ها مثال زدنی است.

- دوج چلنجر مدل 1970:
تاکنون انواع مختلی از خودروی دوج چلنجر تولید شده است، اما نسخه R/T در سال 1970 میلادی به یک پیشرانه شش سیلندر قدرتمند و جعبه دنده 4 سرعته دستی مجهز شده است.

- شورلت Chevelle SS مدل 1970:
معمولا شورلت چول به عنوان یک خودروی سدان با یک پیشرانه شش سیلندر شناخته می‌شود، اما نسخه SS این خودرو به صورت کوپه ساخته شده و یک بدنه شبیه به کامارو دارد که نیروی مورد نیاز آن توسط یک پیشرانه هشت سیلندر قدرتمند تامین می‌شود.

- AMC Rebel مدل 1970:
برند AMC را می‌توان یکی از شرکت‌های خودروساز ورشکسته در ایالات متحده آمریکا توصیف کرد، اما این شرکت در سال 1970 میلادی یک خودروی کاملا جدید با پیشرانه هشت سیلندر 340 اسب بخاری تولید کرد که به عنوان قدرتمندترین محصول AMC در آن زمان و یا حتی بعد از آن به شمار می‌رود.

- داتسون 240Z مدل 1971:
این خودرو شاید الان زیبا به نظر نرسد، اما در زمان خود یکی از اولین ماشین‌های ژاپنی با ظاهری زیبا به شمار می‌رفت که بسیاری از شخصیت‌های هالیوودی را به سمت خود جذب می‌کرد.

- پلیموس Road Runner مدل 1972:
پلیموس هم یکی دیگر از شرکت‌های خودروساز آمریکایی به شمار می‌رود که در سال 1928 میلادی تاسیس شد و در سال 2001 میلادی به کار خود پایان داد و به طور کامل بسته شد، اما یکی از قوی‌ترین محصولات این شرکت خودروسازی می‌تواند خودروی "Road Runner" باشد که به عنوان یکی از مشهورترین خودروهای عضلانی در آن زمان به شمار می‌رفت.

- بی.ام.و 2002Tii مدل 1974:
شاید الان کمپانی خودروسازی بی.ام.و به عنوان یکی از شرکت‌های دوست دار محیط زیست با پیشرانه‌های کم مصرف و قدرتمند به شمار آید، اما در دهه 70 میلادی هم این خودروساز آلمانی استفاده از تکنولوژی‌های بهینه‌ساز را فراموش نکرد و بر روی محصول جدید خود که حالا پدر بزرگ M3 به شمار می‌رود، از یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر استفاده کرد تا حداکثر 140 اسب بخار قدرت از آن استخراج کند.

- کادیلاک کوپه DeVille مدل 1977:
در دهه 70 میلادی و با مطرح شدن بحران انرژی، کمتر کسی از محصولات شرکت خودروسازی کادیلاک استفاده می‌کرد، اما این خودروساز آمریکایی دست از فعالیت خود نکشید و یک خودروی باشکوه تحت عنوان DeVille رونمایی کرد تا تداوم خود را در صنعت خودروسازی تضمین کند.

- پورشه 911 توربو:
این خودرو هرگز یک ماشین آرام و راحت برای رانندگی نبوده است و به لطف موتورش که در عقب نصب می‌شد، یک رانندگی سریع و خشن در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد، هرچند تاخیر توربوشارژر اندکی راننده را اذیت می‌کند که باعث نشده این خودرو در بین برترین خودروهای دهه 70 میلادی قرار نگیرد.

- شورلت کامارو Z28: این خودرو در اواخر دهه 70 میلادی رونمایی شد و کار خود را به طور رسمی در اوایل دهه 80 میلادی آغاز کرد، اما خطوط بدنه و همچنین جنب و جوش بسیار زیاد آن در کنار زمان معرفی در اواخر دهه 70 میلادی، می‌تواند مهم‌ترین دلایل قرارگیری این خودرو در بین بهترین و قدرتمندترین خودروهای دهه 70 میلادی باشد که تا به امروز صحبت از آنان در رسانه‌های خودرو و یا حتی در بین دوستان شنیده می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد