موضوعات داغ

B30 خودروی جدید گروه بهمن در نمایشگاه شیراز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشور با حضور مسئولین استان فارس و همچنین مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی داخلی و همچنین نمایندگان شرکت‌های خودروساز خارجی، کار خود را روز سه شنبه مورخ 27 تیرماه 96 در شهر شیراز آغاز کرده است و شاهد حضور پرشور مراجعه کنندگان به این نمایشگاه هستیم، اما مهم‌تر از آن می‌تواند حضور شرکتهای بزرگ خودروساز داخلی و نمایندگان خارجی در این نمایشگاه باشد که اهمیت آن را دوچندان کرده است، حال امروز در این مقاله قصد داریم سری به غرفه گروه خودروسازی "بهمن" بزنیم و مروری کلی بر روی محصولات آن داشته باشیم.
در غرفه گروه بهمن، خودروهای معروف و نام آشنا زیاد دیده می‌شود، همچون وانت‌های مزدا کارا و وانت کاپرامزدا 3 نیوفیس، خودروی ون Maxus و یا حتی مینی بوس‌های ایسوزو دیده می‌شود، اما جدیدترین و مهم‌ترین عضو خانواده گروه بهمن در نمایشگاه خودروی شیراز که در چند ماه گذشته خبر از آمدن آن به بازار کشور شنیده می‌شود، خودروی چینی "بسترن B30" از شرکت خودروسازی FAW خواهد بود که بر روی پلتفرم Bora از شرکت خودروسازی "فولکس واگن" رشد پیدا کرده و از سال 2015 میلادی وارد بازارهای جهانی شده است که حالا بعد از گذشت 2 سال، شاهد حضور آن بواسطه گروه "بهمن" در کشور هستیم که رقیبی جدی برای محصولاتی همچون لیفان X50 (از نظر فنی)، دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس H330 و همچنین زوتی Z300 مدل 2013 به شمار خواهد آمد که هم در طراحی ظاهری و هم در بخش فنی به نظر می‌رسد شانس بهتری نسبت به دیگر رقبای خود داشته باشد.
در بخش مولد قدرتی بسترن B30، شرکت خودروسازی FAW از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر خطی مجهز به جعبه دنده 6 سرعته خودکار استفاده کرده است که در حداکثر کارایی خود قادر به تولید نیروی 107 اسب بخاری و گشتاور 155 نیوتن متری خواهد بود، درحالی که بر روی لیفان X50 شاهد نصب یک پیشرانه 1.5 لیتری 102 اسب بخاری همراه با جعبه دنده اتوماتیک CVT، بر روی دانگ فنگ H30 کراس شاهد نصب یک پیشرانه 1.6 لیتری 105 اسب بخاری با جعبه دنده 4 سرعته خودکار و همچنین بر روی برلیانس H330 هم شاهد بکارگیری پیشرانه 1.5 لیتری 103 اسب بخاری با یک جعبه دنده 4 سرعته خودکار هستیم که عملکرد ضعیف‌تر نسبت به خودروی بسترن B30 دارند، اما در مقابل خودروی زوتی Z300 مدل 2013 با یک پیشرانه 1.6 لیتری 112 اسب بخاری مقابل این خودروی چینی تازه کار ایستاده است که برای تبدیل و انتقال نیروی خود به سمت چرخ‌های محرک، از یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.
علاوه بر ماشین آلات چهار چرخ، شرکت "ایران دوچرخ" به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه خوردوسازی "بهمن" نیز در این نمایشگاه حضور دارد و به نمایش محصولات مختلف خود پرداخته است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/30
خداییش این مزدا کی میخواد بره کنار نسل جدیدش بیاد دیگ خیلی دمده و خز شده لنسر ادم بخره خیلی بهتره تا این حتی النترا اگ نسل جدیدش بود ن اما این دیگ خیلی قدیمی شده
1396/4/30
مزدا 3 از سال 89 داره تولید میشه یعنی بیش از 7 سال! با این قیمت بالا اصلاً ارزش خرید نداره. همین دیروز یک میتسوبیشی لنسر آلبالویی توی خیابون دیدم که محشر بود. قیمتش هم اختلاف چندانی با مزدا 3 قدیمی و مونتاژی گروه بهمن نداره.
1396/4/30
یعنی واقعا خجالت نکشیدید مزدا دو کابین رو آوردید تو نمایشگاه!!!!!
1396/4/30
پیکاپ ایسوزووووووو کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟