موضوعات داغ

معرفی جیلی X3 ، کراس اوور جدید جیلی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی جیلی به طور رسمی، جدیدترین محصول خود را با نام "Yuanjing X3" معرفی کرد که در واقع یک خودروی کراس اوور سایز کوچک به شمار می‌آید و بیشتر با نام کوچک X3 شناخته می‌شود که در ادامه مروری کوتاه بر روی آن خواهیم داشت.
خودروی کراس اوور جیلی X3 قبلا تحت عنوان Yuanjing V3 شناخته می‌شد که حالا به خاطر تغییرات بسیار خوبی که بر روی آن صورت گرفته است، نام آن به X3 تغییر پیدا کرده تا شاید به خاطر معروف بودن اسم X3 به واسطه محصولات BMW، در شرایط فروش این خودرو تاثیر گذار باشد.
در ادامه گفتنی است که خودروی کراس اوور جیلی X3 نه تنها یک فصل جدید از خودروی V3 به نمایش گذاشته است، بلکه برای طراحی و ساخت آن هم از پلتفرم خودروی هاچ بک Englon SC5-RV استفاده شده است که از سال 2011 الی 2014 میلادی توسط شرکت خودروسازی جیلی تولید و به مشتریان عرضه شد، حال پلتفرم این خودرو برای X3 انتخاب شده است تا خودرویی کاملا متفاوت بر روی این پلتفرم نسبت به خودروی Englon SC5-RV شکل بگیرد، اما با مشخصات فنی بهبود یافته که در ادامه پیرامون آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

جیلی X3

جیلی X3

در سال‌های 2011 الی 2014 میلادی که خودروی Englon SC5-RV برمبنای این پلتفرم شکل گرفت، شرکت خودروسازی جیلی از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر 94 اسب بخاری برای تامین انرژی مورد نیاز این خودرو استفاده می‌کرد، حال این پیشرانه بر روی کراس اوور X3 هم مورد استفاده قرار گرفته است، با این تفاوت که حالا قادر به تولید 102 اسب بخار قدرت خواهد بود و نیروی خود را از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌های محرک ارسال می‌کند.
در آخر هم بد نیست بدانید که خودروی Englon SC5-RV در سال 2014 میلادی با قیمت 56 هزار و 300 یوان به مشتریان عرضه می‌شد، اما حالا کراس اوور X3 در مدل‌های پایه به قیمت 60 هزار یوان و همچنین در مدل‌های فول آپشن با قیمت 80 هزار یوان به مشتریان چینی عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/3
با این توان و کشش، مقتشون گرونه. دو زار نمی ارزه.
1396/5/6
خب برای یه خودروی کراس اور بد نیست یسریا احساس میکنن با یه شاسی بلند روبرو هستن که اینطور نیست.در کل زیباست و مدل پایه اگه توی ایران از طرف جلیران عرضه بشه تقریبا 45تومن قیمتش میشه البته اگه منصفانه قیمت بزارن