موضوعات داغ

معرفی تنها تسلا وارد شده به ایران، تمام برقی آمریکایی در خاک ایران

عکس مطلب اول
چندی پیش بود که خبر ورود یک دستگاه تسلا به کشورمان در صدر اخبار خودرویی قرار گرفت و توجه بسیاری را به خود جلب کرد چون این نخستین باری بود که پای این خودروی معروف و پر سر و صدای بازار جهانی به ایران باز می شد و همین مورد کنجکاوی بسیاری را بر انگیخت. این خودرو متعلق به دو جهانگرد سوییسی بود که در حال سفر با تسلا بودند و ایران نیز در مسیر سفر آنها قرار داشت. حتی شرکت کارمانیا نیز به عنوان تنها شرکتی که برای عرضه ی خودروهای برقی در بازار ایران برنامه دارد مراسمی را ترتیب داد و از این دو جهانگرد به همراه خودرویشان دعوت کرد که اصحاب رسانه نیز در این مراسم حضور داشتند.
اما در ادامه می خواهیم نگاهی به تسلای مدل S و گونه های مختلف این خودرو داشته باشیم. این خودرو به عنوان یک سدان فول سایز لوکس طبقه بندی می شود که رقبایی چون مرسدس بنز کلاس S، بی ام و سری ۷ و پورشه پانامرا را در مقابل خود می بیند. تسلا مدل S برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و تولید آن تا کنون نیز ادامه یافته است. این خودرو از انواع هیبریدی محسوب نمی شود و یک خودروی تمام برقی با آلایندگی صفر است. البته برای خودروهای برقی نمی توان آلایندگی را صد در صد صفر دانست چون برای به دست آمدن برق مورد نیاز این خودروها در برخی کشورها از سوخت های فسیلی استفاده می شود و به همین دلیل یک معیاری وجود دارد که مصرف معادل را به صورت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو ها محاسبه می کند. البته این عدد در برخی کشورها می تواند مختلف باشد برای مثال در کشورهایی که تمامی برق مورد نیاز خود را از راه نیروگاه های بادی تامین می کنند آلایندگی برای خودروهای برقی به صفر می رسد.

تسلا مدل S

تسلا مدل S

به تسلا برگردیم، نخستین مدل این خودرو مدل ۴۰ کیلوواتی بود که با هر بار شارژ می توانست ۲۲۴ کیلومتر مسافت را طی کند. این مدل دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۶.۵ ثانیه ای بود و حداکثر قدرت آن نیز به ۳۸۲ اسب بخار می رسید. بعدها مدل های ۶۰، ۷۰، ۷۵، ۸۵، ۹۰ و ۱۰۰ کیلوواتی تسلا مدل S نیز به تولید رسید که مدل ۱۰۰ کیلوواتی قدرتمندترین آنها به شمار می رود. تسلا ی ۱۰۰ کیلوواتی با هر بار شارژ می تواند ۵۰۷ کیلومتر مسافت را طی کند که عدد قابل توجهی برای یک خودروی برقی به شمار می رود. همچنین این خودرو دارای قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار است و همین مورد سبب می شود تا بتواند در زمانی کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت ان نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

تسلا مدل S

تسلا مدل S

اما در خصوص مدلی که به ایران آمده بود باید گفت که این مدل از نوع ۸۵ کبلوواتی بود که البته بسته به ورژن خودرو می تواند قدرتی بین ۳۸۲ تا 530 اسب بخار را داشه باشد. البته تولید این مدل در حال حاضر متوقف شده است. این مدل با هر بار شارژر باتری ها نیز باز هم بسته به ورژن خود می تواند بردی از 420 تا 530 کیلومتر را داشته باشد.

تسلا مدل S

تسلا مدل S

در بخش ایمنی هم تسلا موفق شده تا 5 ستاره ی ایمنی کامل را از یورو NCAP و NHTSA دریافت کند و حتی در سال 2013 به عنوان ایمن ترین خودروی تست شده توسط NHTSA اعلام شد. همچنین این خودرو به سیستم اتوپایلوت نیز مجهز است که نوعی سیستم رانندگی خودکار به حساب می‌آید، گرچه این سامانه هنوز در مراحل توسعه ی خود است و تا کنون چندین بار پیش آمده است که حادثه آفرین شده باشد اما همچنان در مقایسه با سایر سامانه های رانندگی خودکار موجود در جهان بهترین آنهاست و موفق ترین عملکرد را از خود نشان داده است.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/5
فوق العادست تسلا،مخصوصا مدل اس،يكي ازماشين هايي هست كه واقعا دوسش دارم
1396/5/5
توی جاده زنجان من باهاش هم مسیر شدم
از عقب که نزدیکش می شدم اتومات فاصله رو ازم زیاد می کرد از جلوش هم تست کردم همین طور بود
ولی انصافا ماشینه توپیه.
1397/7/5
چی؟؟؟؟؟
تو خوده آمریکا حق ندارن از اتوپایلوت استفاده کنند هنوز
شما میگی اتوماتیک فاصله رو زیاد میکرده تو جاده زنجان 😐
1399/1/17
بنده ی خدا مگه گفت، اتوپایلوت؟ این سیستمی که گفتند کروز پیرامونی هست و که بر روی سپرهای عقب و جلو نصب میشه، اتوپایلوت چیه برادر دینی من؟! اشتباه گرفتی
1399/10/27
سلام خوبین ببخشین من میخوام بدونم الان این ماشین در تبریز موجود میشه یا در تهران
1396/5/5
این ماشین واقعا خدای تکنولوژی هستش کاپوت جلو این خودرو بزنید بالا به جز لاستیک زاپاس هیچ چیز دیگه ایی نمیبینید به قول راننده سوییسی از موقعی که اینو خریده فقط آب شیشه شور برای برف پاک کنش رو عوض کرده در آینده نه چندان دور با توجه به اینکه خودرو ها رو به برقی شدن و هیبریدی میرن میتونه کل بازار جهان رو تصاحب کنه اگه یه سرچی تو آپارات بزنید میتونید کلیپ تست و بررسی این خودرو ببینید که تو ایران انجام دادن...))))
1396/5/8
و البته در آینده نه چندان دور و چندان دور ما همچنان در حال ساخت پراید هستیم....
1396/11/19
سلام؛ ما به تسلّا نیازمندتریم تا تسلا!
1397/3/14
تسلی منظورته دیگه حاجی
1398/2/18
ب تسلی خاطرت بایدعرض کنم ب تسلا نمیرسیم
1398/1/24
صنعت گران ایرانی با همکاری حوزه علمیه دارند خودرویی طراحی میکنند که تسلا به گردش هم نمیرسه ، طی دو یا سه ماه آینده میاد بازار و جهانیان کف خواهند کرد و استکبار جهانی توی کوره خواهد رفت .
1398/6/19
هنوز که کسی کف نکرده
1399/12/10
داش اخر این ماه یه قرن میگذره کوش ؟
1400/11/14
۲ سال گذشته چی شد پس
1402/3/20
چهار سال گذشته که
1398/6/26
ما هنوز سر قیمت پراید حرص می خوریم. تازشم اون موقع که این بیاد ایران همون قصه پراید سرش میاد انقد تولید میشه که....
1399/10/27
سلام خوبین ببخشین این ماشین در تبریز موجود است یا نه
1399/10/27
سلام ببخشین این ماشین در تهران موجوده یا در تبریز موجود هستش
1401/2/19
خاک بر سر ایران خودرو و سایپا واقعا خاک بر سرتون
صد سال دیگه هم بگذره این کثافت ها دارن خودرو پراید میزنن یا خودرو دیگه با موتور پراید و موتور 206 و خون مردم کردن تو شیشه و دارن به مردم بدبخت میفروشن لعنت به اول و اخر همتون و باعث و بانی این وضعیت
1401/11/29
ایا تسلا در ایران هست و قیمتش چقدر هست من از امریکا پیغام میدم.ممنون