موضوعات داغ

آیا بالاخره تویوتا پیشرانه‌های توربو تولید می‌کند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
روند کلی شرکت‌های خودروسازی به این صورت است که با کاهش حجم پیشرانه‌های درون سوز و همچنین استفاده از توربوشارژر، قدرت بیشتری را از سیلندرهای کمتر بدست می‌آورند، اما در این میان شرکت خودروسازی تویوتا نظر متفاوتی دارد و می‌خواهد که از موتورهای تنفس طبیعی حداکثر بهره وری ممکن را ببرد، پس برای این سوال که آیا شرکت خودروسازی تویوتا تصمیم به تولید یک پیشرانه توربوشارژر دارد یا خیر، باید گفت که اگر یک خودروی توربوشارژر از تویوتا می‌خواهید، می‌توانید یکی از محصولات "لکسوس" را خریداری کنید که به عنوان زیرمجموعه کمپانی خودروسازی تویوتا به شمار آمده و پیشرانه‌های توربوشارژر متعددی برای آن ارائه شده است.
به گفته مدیر کمپانی خودروسازی تویوتا در کشور ایالات متحده آمریکا و به نقل از خودروبانک: این شرکت یک فن آوری جدید را برای پیشرانه‌های 2.5 لیتری چهار سیلندر تویوتا کمری 2018 ارائه کرده است که می‌تواند در بهبود عملکرد این پیشرانه تاثیرگذار باشد. یعنی با حفظ همان حجم 2.5 لیتری پیشرانه، می‌توانند حداکثر 201 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور برای مدل‌های استاندارد این خودرو تولید کنند، درحالی که مدل‌های XSE این خودرو می‌تواند با 206 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور به کار خود ادامه دهد که نسبت به گذشته یک بهبود حدودا 25 اسب بخار برای قدرت اتومبیل و همچنین یک بهبود 19 نیوتن متر برای گشتاور این پیشرانه تجربه کرده است که دلیل اصلی آن می‌تواند استفاده از سیستم پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها باشد.
در پایان گفتنی است که خودروی تویوتا کمری با یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی می‌تواند بی‌نظیر باشد، زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی بر روی محصولات خود از پیشرانه‌های توربوشارژر استفاده کرده‌اند، همچون هوندا آکورد، فورد فیوژن، شورت مالیبو، فولکس واگن پاسات و یا دیگر خودروهای موجود در سگمنت تویوتا کمری که اکثر آنان از پیشرانه‌های توربوشارژر استفاده می‌کنند و یا در این مسیر قرار گرفته‌اند، اما کمپانی خودروسازی تویوتا همچنان بر روی استفاده از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استوار بوده و از دل آنان بهترین عملکرد را بیرون می‌کشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/15
خودروهاي توربو اصالتا براي خودروهاي الماني، انگليسي و ايناليايي هستند و اگر ميبينيد شركت هاي ديگه موتور توربو دار دارند بدانيد انها در اين واه خبره نيستند و اما و اگرهاي زيادي دارند
البته به مرور خودروسازان شرق همانند كره وچين و ژاپن نيز به ان با ازمايش و خطا روي خواهند اورد
1396/5/15
دوسته عزیز فکر کنم یه مقدار بهتره مطالعه کنی تو این زمینه ! اون زمان که خودروهای سدان اسپرت ژاپنی با موتور های 4 سیلندر توربو قاتل سوپر اسپرت های اروپایی شده بودن ,خیلی جلوتر از و پیشرفته تر از سایر خودرو ساز ها تکنولوژی داشتن و صادر می کردن لطفا ژاپن با سایر خودروساز های اسیایی یکی نکن .
1396/5/15
زنده باد تویوتا.
موتور با تنفس طبیعی دوام بیشتر و استهلاک بسیار کمتری از توربو داره. معضلی که بخصوص در ایران با این بنزینهای بی کیفیت وجود داره.
1396/5/15
تویوتا روی لکسوس توربو میزاره جدیدا، تویوتا برند اقتصادی و ارزان هست و براش صرف نداره ولی چاره ای نداره بالاخره یه روز رو اونم میزاره
1396/5/16
تویوتا CHR با موتور توربو تولید نمی شود؟!