موضوعات داغ

چند توصیه برای بهتر استفاده کردن از کولر خودرو + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بیشتر ما وقتی می‌خواهیم سوار بر ماشین شخصیمان شویم که برای ساعت‌ها زیر آفتاب بوده و کاملا داغ شده است، سعی داریم آن را سریع‌تر خنک کنیم که یکی از روش‌های معمول می‌تواند روشن کردن کولر اتومبیل باشد، اما آیا این راه درست است و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن حرارت موجود در فضای داخل کابین را از بین ببرد یا خیر؟!
پاسخ به این سوال می‌تواند متفاوت باشد، اما موسسه " Consumer Reports" یک ویدیو در این رابطه منتشر کرده است که به شما روش صحیح خنک کردن کابین و از بین بردن حرارت موجود در داخل کابین را آموزش می‌دهد که نه تنها به سریع‌تر خنک شدن کابین کمک می‌کند، بلکه احتمال خرابی را در سیستم کاهش داده و طول عمر آن را بیشتر می‌کنند.
یکی از مواردی که در گزارش " Consumer Reports" به آن اشاره شده است، خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع کابین یا همان "کولر" است که وقتی اتومبیل ثابت باشد، چندان کمک زیادی به خنک شدن فضای داخل کابین نمی‌کند. پس برای خنک کردن بهتر فضای داخل کابین وقتی برای چندین ساعت زیر آفتاب بوده است، اول از همه باید سیستم تهویه مطبوع کابین را خاموش کرد و سپس پنجره‌های اتومبیل و دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع را در حال حرکت باز کنید تا هوای آزاد وارد کابین شود.
هنگامی که هوای طبیعی و خنک از دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع وارد کابین شد، لازم است که پنجره‌های جلو را کامل ببندید و سپس پنجره‌های عقب را اندکی باز نگه دارید و کولر خود را روشن کنید تا هوای گرم باقی مانده از داخل کابین بیرون برود.
در ادامه می‌توانید فیلم منتشر شده توسط " Consumer Reports" را در خودروبانک تماشا کنید که راه حل مناسب را به شما آموزش می‌دهد، اما قبل از تماشای این ویدیو می‌توانید در بخش نظرات خودروبانک اعلام کنید که شما برای خنک شدن سریع‌تر فضای داخل کابین ماشین خود چه اقدامی انجام می‌دهید؟


نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/16
احتمالا شما با هوای 64 درجه خوزستان مواجه نشدید
1396/5/17
من یه مشکلی دارم با این قضیه
اونم اینه که تیبا من پنجره عقبش دستیه
حالا اگه بخوام پنجره عقبو باز کنم باید دوباره ماشینو متوقف کنم خودم پیاده شم بره پنجره رو باز کنم و بیام
1396/5/18
عرض ادب دوست عزیز ..من روزی 6 کیلومتر پیاده روی میکنم بعد شما واست سخته از ماشین پیاده شی شیشه رو کمی پایین بیاری؟؟!!! همین تنبلی و زندگی ماشینی یاعث بروز سکته ها وبیماریهاست
1396/5/18
سلام با تشکر از مطلب خوبتون.عرض کنم بنده بیشتر اوقات به دلیل محل کارم باید ماشین رو زیر آفتاب پارک کنم و بعد از سرویس اداری 2.30 ظهر که بسیار بسیار گرم هست مجبور به استفاده هستم تنها کاری که رای من جواب داده اینه که سریع ماشین رو زیر یک سایه میگزارم و درها رو باز کرده به مدت 5 دقیقه صبر میکنم قبل از حرکت هم کولر رو روشن میکنم و درها رو میبندم چند دقیقه بعد وارد ماشین میشم و کاملا" خنکه.امیدوارم کمکی کرده باشم .با تشکر
1396/5/19
دور فن کولر رو hiمیزاریم
1396/5/22
دودی کردن شیشه
استفاده از سایه بون جلو برای داغ نشدن کانال کولر داخل داشبورد
باز گذاشتن پنج سانتی پنجره هایی که رو به دیوار هستند
باز گذاشتن یک سانتی کل پنجره ها در محیط های نسبتن امن
باز کردن سانروف به صورت بادشکن در صورت وجود