موضوعات داغ

فولکس واگن اطلس و دریافت بالاترین امتیاز ایمنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
محصول جدید فولکس واگن یعنی مدل اطلس ۲۰۱۸ موفق شد بالاترین نمره را در تست تصادف موسسه ی IIHS آمریکا دریافت کند.
فولکس واگن خود از کلمه‌ی "خوب" برای توصیف ایمنی این خودرو و محصولاتی کخ موفق به کسب ۵ ستاره‌ ی ایمنی شوند استفاده می کند. عملکرد سیستم های پیشگیری از تصادف این خودرو نیز بسیار عالی ارزیابی شده است. در تست برخورد در سرعت پایین، فولکس واگن اطلس مجهز مجهز به سیستم های پیشگیری از تصادف با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش قرار گرفت و سیستم های خودرو موفق شدند تا به طور کامل از بروز تصادف جلوگیری کنند. در تست بعدی که در سرعت بالاتری یعنی ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز انجام شد هر چند سیستم ها نتوانستند به طور کامل از وقوع تصادف جلوگیری کنند اما توانستند سرعت خودرو را به ۲۷ کیلومتر بر ساعت کاهش دهند تا شدت ضربه ی تصادف کمتر شود.
این خودرو موفق به دریافت نمره ی Safety Pick+ نیز نشد که دلیل آن عملکرد ضعیف سستم چراغ های جلو است. البته برای دریافت نمره در این بخش باید حداقل عملکرد قابل قبول را نیز نشان می داد که موفق به آن نشد.
فولکس واگن اطلس یک شاسی بلند ۷ نفره با ۳ ردیف صندلی است که برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است. این خودرو به موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که می تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت را تولید کند. همچنین امکان سفارش موتور VR6 نیز وجود دارد که با ۳.۶ لیتر حجم می تواند ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید کند.
تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم هشدار برخورد، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی پشت سر، رادار بین خطوط و شنسور های پارک جلو و عقب هستند.
فولکس واگن اطلس به صورت استاندارد مجهز به سیستم ترمز خودکار پیشگری از تصادف نیز است که در صورت تشخیص برخورد، این سیستم با فعال کردن ترمزها سرعت خودرو را کاهش می دهد تا صدمات وارده نیز کاهش پیدا کنند.
فولکس واگن اطلس تنها خودروی شاسی بلندی نیست که توانسته نمره ی بالای ایمنی را از IIHS در یافت کند به طوری که رقبای این خودرو یعنی، هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر نیز همگی حتی رتبه‌ی Top Safety Pick+ را هم دریافت کرده اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد