موضوعات داغ

مدل های هیبریدی AMG در راه اند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس AMG در تلاش است تا با استفاده از پیشرانه‌های جدید شش سیلندر خطی مرسدس بنز که با کد M256 شناخته می‌شوند، یک نسخه هیبریدی در محدود "53" تولید کند.
همانند بسیاری از مدل‌های AMG و یا محصولات مختلف مرسدس بنز، پسوند عددی آنان هیچ ربطی به حجم موتور نخواهد داشت، اما در عوض هرچه این عدد بالاتر برود، نشان از یک مدل قوی‌تر با پرستیژ بالاتر خواهد بود که در رابطه با محصولات AMG نیز صادق است.
حال باتوجه به موضوع بالا، بر روی سری محصولات 63 مرسدس AMG معمولا از یک پیشرانه 4 لیتری توربوشارژر هشت سیلندر استفاده می‌شود که بالاترین سطح در بین محصولات AMG خواهد بود و پس از آن هم مدل‌های 43 قرار خواهند گرفت، اما بخش AMG از شرکت خودروسازی مرسدس بنز در تلاش است تا با استفاده از موتورهای جدید شش سیلندر خطی M256 ، محدود 53 را هم به خانواده خود اضافه کند که به نظر می‌رسد اولین مدل آن بر روی نسل جدید مرسدس بنز CLS آماده شود که علاوه بر یک پیشرانه شش سیلندر خطی جدید، از یک موتور الکتریکی هم در کنار این پیشرانه درون سوز استفاده خواهد کرد که در قالب یک خودروی هیبریدی، انتظار می‌رود حداکثر نیروی خروجی آن به بیش از 430 اسب بخار برسد.
اگر این موضوع درست باشد، دقیقا شاهد بکارگیری سیستم محرک S500 بر روی مرسدس بنز CLS 53 خواهیم بود که بخش مولد قدرت آن متشکل از پیشرانه 430 اسب بخاری شش سیلندر خطی M256 در کنار یک موتور الکتریکی 21 اسب بخاری خواهد بود که این موتور الکتریکی می‌تواند حداکثر گشتاور خارق العاده 250 نیوتن متر باتوجه به قدرت پایین 21 اسب بخاری تولید کند!!.
در پایان انتظار می‌رود که نسل جدید مرسدس بنز CLS در سال آینده میلادی رونمایی شود، اما باتوجه به ورود AMG برای تولید یک خودروی قدرتمند از این برند، انتظار می‌رود که دیگر شاهد یک پیشرانه هشت سیلندر بزرگ بر روی CLS نباشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد