موضوعات داغ

تست درایو محصولات مختلف دی اس در پیست آزادی + فیلم

عکس مطلب اول
دی اس به عنوان برند لوکس شرکت سیتروئن از سال 2009 به طور کامل از برند سیتروئن مستقل شد و به این ترتیب با نام و نشان خود اقدام به تولید خودروهای لوکس کرد. بارزترین مشخصه محصولات این شرکت را باید کیفیت بالای ساخت، ایمنی بالا، فناوری‌های به کار رفته و مخصوصاً طراحی بروز و خاص آن‌ها دانست.
پنج شنبه گذشته شرکت آرین موتور، نماینده رسمی دی اس در ایران، تست درایو تمامی محصولات خود را در پیست کارتینگ آزادی تهران برگزار کرد و در آن علاوه بر خبرنگاران خودرویی، علاقه مندان به این برند نیز فرصتی یافتند تا این خودروهای فرانسوی را تست کنند.

تست درایو محصولات دی اس

تست درایو محصولات دی اس

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 4 محصول این خودروساز که در بازار داخلی ایران نیز عرضه می‌شوند.

DS3 دلربای کوچک
این خودرو کوچک‌ترین ولی یکی از جذاب‌ترین محصولات دی اس است که در ابتدا با نام سیتروئن دی اس 3 در بازارهای جهانی به فروش می‌رفت و توانست در بازارهای اروپایی فروش چشمگیری را داشته باشد اما از سال 2016 تصمیم گرفته شد تا این خودرو با برند مستقل دی اس به فروش برسد.
این هاچ‌بک کوچک اسپرت به موتورهای مختلفی از 1.2 لیتری تا 1.6 لیتری مجهز است. ضعیف‌ترین موتور آن 81 اسب بخار قدرت و 118 نیوتون متر گشتاور دارد و قوی‌ترین موتور آن نیز که 1.6 لیتری توربو است 207 اسب بخار قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور را می تواند تولید کند. این خودرو در ایران با موتور 1.2 لیتری توربوشارژ عرضه می شود که توانایی تولید 110 اسب بخار و 205 نیوتن متر گشتاور را دارد.

دی اس 3

دی اس 3

شتاب صفر تا صد این هاچ‌بک کوچک فرانسوی در نسخه‌ای که به ایران آمده 9.2 ثانیه است اما در پیشرانه‌های قدرتمندتر به 6.5 ثانیه نیز می‌رسد. برای این خودرو امکان سفارش گیربکس 6 دنده دستی و یا 6 دنده اتوماتیک وجود دارد که تنها مدل اتوماتیک آن در بازار ایران عرضه می‌شود. تنها رقیب این خودرو در بازار ایران آلفارومئو میتو است.

DS5 خاص خوش‌استیل
این مدل را باید یک هاچ‌بک بزرگ و لوکس به حساب آورد و اولین محصولی است که تحت برند دی اس تولید شد و در بازار ایران نیز این خودرو نخستین محصول دی اس به شمار می‌رود.
این هاچ‌بک خوش تراش حالتی بیشتر شبیه به خودروهای شوتینگ‌بریک دارد و در خیابان بسیار خاص است. طول این خودرو 4.5 متر است که برای یک هاچ‌بک ابعاد بزرگی به حساب می‌آید. موتور 1.6 لیتری توربو DS5 می‌تواند 165 اسب بخار نیرو را به همراه گشتاور 260 نیوتن‌متری تولید کند و آن را از طریق گیربکس شش دنده خودکار ساخت آیسن به چرخ‌های جلو انتقال دهد که نتیجه آن دستیابی به شتاب صفر تا صدی در حدود 8.5 ثانیه است.

دی اس 5

دی اس 5

در نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز دی اس 5 یک محصول کامل است و امکاناتی چون سیستم هشدار نقطه کور، سیستم HUD، ماساژور راننده، گرمکن صندلی های جلو، مونروف، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و چراغ های جلوی LED در آن موجود هستند. این خودرو در بازار ایران رقبایی چون بی ام و سری 1 جدید، ولوو C70 و آلفارومئو جولیتا را در مقابل خود می‌بیند که همگی رقبای قدری هستند اما دی اس نیز به خوبی برای رقابت در این سگمنت آماده و مجهز است.

DS6 کراس‌اوور مغرور
این خودرو اولین تجربه دی اس در ساخت خودروهای شاسی بلند است و در سال 2014 به بازار معرفی شد و تا کنون در بازار حضور دارد. البته دی اس 6 را نمی‌توان یک آفرودر تمام عیار به حساب آورد چون فاقد سیستم چهارچرخ محرک است. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.5، 1.8و 1.6 متر است که تقریباً شبیه به کیا اسپورتیج البته کمی بزرگتر است. این کراس‌اوور لوکس و با کیفیت در بخش فنی خود با مدل دی اس 5 مشابه است و از همان موتور و گیربکس در این مدل نیز استفاده شده است.

دی اس 6

دی اس 6

در بازار ایران نیز این خودرو باید در بازه قیمتی خود با محصولاتی چون میتسوبیشی اوتلندر، تویوتا راو4 و نیسان ایکس‌تریل رقابت کند که البته در خصوص امکانات رفاهی جز سیستم چهارچرخ متحرک چیزی از رقبای خود کم ندارد. ظاهر آن نیز شکیل و مشتری پسند است.

DS 5LS سدان محافظه کار
دی اس 5LS یک سدان جدید این کمپانی است که با چهره ای ساده اما شکیل و محافظه کار به بازار آمده است. این خودرو از نظر پیشرانه شباهت زیادی با دی اس 5 دارد و از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می برد. دی اس 5LS در نمای داخلی نیز مشابه خودروی دی اس 6 است و باید گفت ترجمه سدان این شرکت فرانسوی است.

دی اس 5LS

دی اس 5LS

در نهایت این برنامه تست درایو را باید روند مفید و موثر شرکت آرین موتور در کسب تجربه علاقمندان و مشتریان بالقوه این برند بدانیم و امیدواریم که این برنامه‌ها در آینده هر چه بیشتر و گسترده‌تر انجام شوند.
همچنین جای خالی دیگر شرکت‌هایی که تنها ادعای عرضه‌کننده محصولات لوکس را دارند در ارایه چنین برنامه‌های خوبی بسیار خالی احساس می‌شود!

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/21
ds با این قیمت گذاری ها اصلا نمیتونه پیشرفت کنه حالا هرچی میخاد تست بزاره برا خبرنگارا. قیمت این محصولت باید حداقل 30 میلیون پایین بیاد
1396/5/21
اساتيد محترم لطفا راهنمايي بفرماييد...ds5 يا جوليتا؟؟؟ دل خودم به الفاس!!!
1396/5/22
دی اس رو می پسندم طراحی همه مدل هاش خوبه
ولی با کیفیت پایین بنزین ایران خرید خودرو توربوشارژر صرفه اقتصادی نداره چون همه جا بنزین سوپر پیدا نمیشه و دردسرهای نگهداری توربو هم خیلی زیاده
ولی از دی اس 3 خوشم اومد با توجه به اینکه تنها 110 اسب بخار تولید گشتاور بالایی داره
1396/5/22
چرا اینقدر این دی اس به خودش میگه "لوکس ساز" ؟...فقط بلده از این طرف ماشین تا اون طرف رو نوار کرومی بکشه، بعدش بگه لوکس ! البته تا جایی که خودرو ملی فرانسوی ها داستر و لوگان و مگان و سفران باشه خوب دی اس واقعا هم لوکسه !
آدم یاد این خانومایی میفته که توی مراسم عروسی برای خودنمایی 4 تا سرویس طلا رو همزمان باهم می پوشن مثلا ما خیلی با کلاسیم...آخه برادر من استفاده از نوار و روکش کروم و چراغ led و بزک کردن هم حدی داره%
این همه پول و بدی به این کوچولوهای فرانسوی بعد اسمشو بذاری لوکس ! خوب بریم یه تویوتا کمری مدل 2018 بخریم که خیییییییلی لوکس تر از این تخم مرغای زشته! کلا ماشینای ژاپنی مثل تویوتا و هوندا ظاهر ساز نیستن و طراحی های عامه پسندی ندارن ولی خداییش یکی بره سدان های متوسط تویوتا و هوندا مثل کمری و آکورد 2018 رو ببینه بعد به ما بگه چجوری به DS میگن لوکس ؟
ولی اون چیزی که دی اس بهش میگه "لوکس" از خیلی قدیم ترها توی ماشین های کره ای هم دیده میشد ! یه " کیا اپیروس" مدل 2009 خیلی لوکس تر از همه این دی اس هاست، حالا کاری به برند لوکس جنسیس حتی در سال 2009 هم ندارم....به نظر من در حال حاضر غیر از آلمانی ها، برند تویوتا بشدت در لوکس سازی خودش موفق بوده...چون محصولات لکسوس هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفی و دوام واقعا در حد خودروهای لوکس "عمل" می کنن نه اینکه ادای لوکس بودن رو در بیارن...لوکس بودن فقط ظاهرسازی نیست%
1396/5/23
شما چرا بیخودی عصبانی می شی؟
کسی مجبورت نکرد دی اس بخری هر خودرویی دوستداری بخر
طراحی خودرو کاملا سلیقه‌ای هست ممکنه شما طراحی دی اس رو نپسندی اما خیلی ها دوستدارند بهتره به نظر همه احترام بگذارید
1396/5/23
دوست عزیز بحث سر کیفیته.هیچ جای دنیا کسی نمیتونه ماشینا کره و ژاپن رو با اروپاییا مقایسه کنه.ماشینا چینی هم اپشن زیاد دارن ولی هیشکی نمیاد با چیزی مقایسشون کنه.لطفا با علم حرف بزنید و الکی واس خالی نبودن عریضه نظر ندید
1396/5/23
اسپورت عزیز امیدوارم شما یکی یاد بگیری به نظر همه احترام بذاری...لازم نیست هرچی می بینی جواب بدی، من نظرم رو در مورد دی اس گفتم، یادم نمیاد به نظرات شما و سایرین بی احترامی کرده باشم
علی جان اصلا تابلو نیست که شما از اون فرانسوی سوارهایی هستی که دوست داری کلا ماشینتو بچسبونی به صنعت اروپا ! ماشین لوکس اروپایی ینی جگوار xj، چطور صنعت درجا زن فرانسه رو با اروپا و ژاپن مقایسه می کنی ؟
یه بار ماشین فراسوی تو با ماشین های آلمانی و انگلیسی و ایتالیا و سوید مقایسه کن تا متوجه بشی فرق خودرو اروپایی و فرانسوی در چیه...متاسفم که فرانسه رو با ژاپن مقایسه می کنی
1396/5/22
سلام
من تو اين تست درايو شركت كردم.
واقعاً از نماينده يه برند لوكس توقع خيلي بيشتري بود.
مراسم كاملاً بي نظم با پذيرايي بسيار بد و نيروهاي فوق العاده بي انگيزه!!
بسيار بسيار با استاندارهاي ارائه و فروش يك خودرو لوكس فاصله داشتن.
با وجود تصميم براي خريد دي اس ٦كاملاً نظر من در خصوص اين برند تغيير كرد و بجاي دي اس ٦ خودرو ديگري خريدم.
1396/5/23
صبح شده دیگه از خواب بیدار شو ک خیال زیاد میبینی
اصلا هم معلوم نیس منظورت از خودرو دیگر پرایده
1396/5/22
خیلی وقته دیگه فیلم بررسی خودرو نمیزارینا :|
نزدیک 7 ماهه :|
1396/5/22
شرکت آـرین موتور اطلاع رسانی خوبی ندارد جهت تست درایو خودروهاش ، کلا تست رو برای ذوستانش برگزار می کنه که بتونه فقط یک رپورتاژ آگهی بده ، خوب برادر من از طریق سایت های خودرویی اطلاع رسانی کن دوستان علاقمند بخ خودرو و خریدار بتونه بیاد تست کنه مثل شرکت نیسان
1396/5/22
DS اینم شد برند
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ