موضوعات داغ

داستان پرپیج و خم بسته شدن ثبت سفارش خودرو

عکس مطلب اول
چند هفته ای است که ثبت سفارش خودرو بسته شده و در این مورد مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو اظهار داشت: ثبت سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد.
بر اساس طرحی که از سوی وزارت صنعت آماده و به دولت ارسال شده است، واردات خودرو منوط به استفاده 50 درصدی از ارز صادرکنندگان است.
اما گویا این داستان روی دیگری هم دارد و امروز خبرگزاری تسنیم خبری را منتشر کرد و با فرهاد احتشام‌زاده در رابطه با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو به گفتگو نشست. فرهاد احتشام زاده اظهار داشت: بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو غیرقانونی است و ما این موضوع را به‌صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه "خسارت واردکنندگان در بسته شدن سایت ثبت سفارش را در مراجع قضایی حتماً بررسی می‌کنیم"، گفت: براساس ماده 5 قانون بهبود فضای کسب‌وکار که در انتهای سال گذشته نیز تأکیداتی از سوی معاون اول رئیس جمهور در اجرایی شدن آن مطرح شد، دستگاه‌ها باید حتماً در تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها نظر تشکلهای تخصصی را جویا شوند. با توجه به این موضوع باید بگویم وزارت صنعت اصلاً در ممنوعیت ثبت سفارش خودرو با فعالان این حوزه مشورتی نکرده است.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اقدام وزارت صنعت در بسته شدن سایت ثبت سفارش خودجوش و بدون رعایت قوانین بوده است.
مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت امروز در حاشیه برنامه اتاق بازرگانی تهران که به‌منظور اعلام برنامه‌های وزرای پیشنهادی وزارت صنعت و اقتصاد برگزار شده بود در مورد بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو، اظهار داشت: ثبت سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد.
وی با ابراز اینکه مشکل ثبت سفارش واردات خودرو ربطی به انتقال داده‌ها و به‌روزسانی سایت آن ندارد، افزود: از آنجا که می‌خواستیم طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو و شفافیت واردات حرکت کنیم جلوی ثبت سفارش را گرفتیم و هر زمان آن بخشنامه در دولت تصویب شد اجازه واردات خودرو را خواهیم داد.
خسروتاج تأکید کرد: در دستورالعمل جدید بحث نمایندگی رسمی شرکت‌ها، استفاده از ظرفیت تولید داخل، مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی که واردکنندگان خودرو باید انجام دهند قید شده است.
معاون وزیر صنعت اضافه کرد: ثبت سفارش خودرو برای خودروهای سی‌بی‌یو بسته است و مابقی مجموعه‌های مونتاژکننده می‌توانند قطعات خودرویی را وارد کنند.
براساس طرحی که از سوی وزارت صنعت آماده و به دولت ارسال شده است، واردات خودرو منوط به استفاده 50درصدی از ارز صادرکنندگان است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/22
فقط نگاه کنید توهمین ماجرای بسته شدن سایت ثبت سفارش چقدر سخنان متناقض و دروغ از زبانان مسئولان خارج شده است.بعد همه بهبود شرایط کشور را انتظار دارن!!!!
1396/5/26
دروغ....دروغ....دروغ پشت دروغ.....فریب.....نیرنگ.....کلاهبرداری.....مافیا.....
اینا همش راه های دور زدن قانونه تا این محصولات آشغالسازی فروش بره....
فکر کنم این خودروساز ها با اینکه از جنگ جهانی دوم بیشتر آدم کشتند اما هنوز به خون این مردم تشنه اند هنوز فکر میکنند به اندازه کافی جون مردم هموطن خودشونو نگرفتند، هنوز به اندازه کافی پول های مردمو بالا نکشیده اند !
مردم بیچاره با هزار جون کندن و شب روز کار کردن و از شکم خود و زن و بچشون زدن و قرض و وام میرن ماشین میخرند و به شادی سوار میشن و اگر جونشون برای خدا عزیز باشه و در تصادفات عمرشونو ندن به خودروساز عزیز.... باید سر سال شروع به تعمیر قطعات خودرو خریداری شده بکنند ! خودروساز هم برای دور زدن قانون یه کارت طلایی و نارنجی و کوفت درست کرده که وقتی با اون مراجعه میکنی به نمایندگی محترم میفرمایند "این قطعه شامل گارانتی کارت طلایی نمیشه" لذا مجبور به دست کردن در جیب مبارک میشوند تا قطعه بی کیفیت روی خودرو قرار گرفته و بعد از یک هفته مجبور به تعویض مجدد آن شوند و خودروساز گرامی هم در تمام مدتی که شما جان میکنید برای راه اندازی دوباره خودرو، به ریش شما میخنند و از خنده قش میفرمایند !!!
1396/7/2
در ایران قانون درست وجود نداره بعدم میگن چرا مردم از تولید کننده حمایت نمیکنن المان رو مثال میزنن خوب. ایا اونجا تولید کننده اینهمه هموطنش رو ازار میداد ایا خودرو رو به هموطنانش به چند برابر قیمت میداد ما اعتماد کردیم خریدیم حالا جواب اطمینانمون را داریم میدیم گارانتی که نگو فنی خودرو همینطور .. من برا تعویض تاکسی اقدام کردم حالا سایت بستس چکار کنم چه وضعیه. دزدی دزدی دزدی