موضوعات داغ

واردات خودرو متوقف نیست!

عکس مطلب اول
ایسنا: در‌حالی‌که برخی واردکنندگان با هدف فشار بر وزارت صنعت، معدن و تجارت از توقف واردات و افزایش قیمت خودروهای وارداتی می‌گویند، قائم‌مقام این وزارتخانه تاکید کرد «واردات خودرو همچنان ادامه دارد و با توجه به افزایش شدید واردات، قیمت خودروهای وارداتی نه افزایش بلکه باید کاهش یابد.» در سه ماه نخست امسال واردات خودرو رشد بیش از ۱۳۰ درصدی داشت. رشد شدید واردات خودرو موجب شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی آن، ثبت‌سفارش جدید برای واردات این محصولات را تا زمان تصویب نهایی طرح «ساماندهی واردات خودرو» در هیات دولت، متوقف کند هرچند که واردات خودرو براساس ثبت‌سفارش‌های پیشین همچنان ادامه دارد. به‌دنبال این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت اما برخی واردکنندگان خودرو به‌دلیل به‌خطر افتادن منافعشان به تکاپو افتاده و تلاش کردند به این وزارتخانه فشار بیاورند تا ثبت‌سفارش جدید برای واردات خودرو را از سر بگیرد. به همین دلیل آنها در گفت‌وگوهایی عنوان کردند که به‌دلیل توقف ثبت‌سفارش، واردات خودرو متوقف شده و این موضوع باعث کاهش عرضه و به‌دنبال آن افزایش قیمت‌ها در بازار شده و خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/26
اگر تعرفه وحشتناک گمرکی که کاملا غیر قانونی و غیر شرعی و غیر هر چیزی که حسابشو بکنید هست رو بردارند و فقط با محاسبه قیمت دلار ماشین وارد کنند هم قیمت ماشین میاد پایین هم مردم ماشین روز دنیا با قیمت مناسب واقعی سوار میشند ! اما چون اینکار موجب میشه که خودروساز یا همون آشغال ساز داخلی ورشکست بشه لذا مافیای عزیز وارد عمل شده و از این کار جلوگیری به عمل میاره تا از این پس بیشتر شاهد مرگ هموطنان عزیزمان بر اثر بی کفایتی مسئولین امر باشیم!
تو پرانتز (کاملا مشخصه که با تشکیل کمیته های پیگیری و شورای رقابت و کمیسون و جلسه و از این دست، عملا مسئولین قادر به درست کردن وضع خودرو در کشور نیستند لذا تنها راه باقی مانده راهی است که باید از اول میرفتیم اونم فقط و فقط نخریدن و تحریم این محصولاته! توی تمام کشور های دنیا که لزوما همشون هم جزو کشور های پیشرفته نیستند خودرو ها به گونه ای تولید و عرضه میشه که مردم کم درآمد هم خودروهای به روز با امکانات و ایمنی مناسب خریداری میکنند و استفاده میکنند! خودرو های کره ای کیا و هیوندای و خودرو های چینی و اغلب تولیدات ژاپنی که توی ایران به دید خودرو لوکس بهشون نگاه میشه توی کشور های دیگه خودرو های در کلاس پراید و پژو و سمند و... هستند لذا جهت فروش رفتن این محصولات من و شما مجبور به خرید میشیم تا کارمون راه بی افته! و الا هیچکس از خورویی که سوار میشه راضی نیست! مردم باید توقعشون رو از خودرو ببرند بالا تا به امید خدا شاهد ورشکستگی قاتلان تشنه به خون مردم باشیم! البته اشتباه گرفته نشه! حمایت از تولید داخلی باید باشه اما وقتی تولید داخلی موجب به خطر افتادن جان و سرمایه مردمی است که به زحمت آن سرمایه را به دست آورده اند و جان خود و عزیزانشون براشون اهمیت داره لذا این نوع حمایت، حمایت نیست، حماقته! پس خواهشا وقتی سایتو باز میکنند لطفا حمله نکنید واسه ثبت نام انگار نذری میدن !!!!!)