موضوعات داغ

چه خودرویی در آمریکا بیشترین میزان رضایت را نزد مشتریان دارد؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید برای خیلی‌ها رضایت بخش‌ترین خودروهای بازار، ماشین‌های لوکس و گران قیمت باشد که بسیاری از مردم جهان از داشتن آنان بی بهره هستند که همین موضوع ممکن است باعث نارضایتی مردم از ماشین‌های ارزان قیمتی باشد که سوار هستند، اما گزارش‌های اخیرAmerican Customer Satisfaction Index یا به اختضار ACSI نشان می‌دهد که صاحبان اتومبیل‌های تولید انبوه و استاندارد جهان نظری متفاوت دارند و آنان را رضایت بخش می دانند که در خودروبانک شما را با جزییات این گزارش همراه می‌کنیم.
به طور خاص، بسیاری از شرکت‌های خودروساز آمریکایی نسبت به سال گذشته نمره منفی دریافت کرده‌اند، درحالی که کمپانی خودروسازی جنرال موتور و همچنین اغلب برندهای زیرمجموعه آن موفق به حفظ نمرات خود و یا ارتقا آن در میان شرکت‌های خودروساز آمریکایی شده است که در مجموع نمره آن به عدد 82 می‌رسد، در حالی که فیات کرایسلر موفق به دریافت نمره 77 و همچنین کمپانی خودروسازی فورد موفق به دریافت نمره 81 شده است.
در میان خودروسازان خارجی و یا داخلی که در بازار ایالات متحده آمریکا به صورت انبوه فعالیت می‌کنند، کمپانی خودروسازی تویوتا با 1 درصد رشد نسب به سال گذشته، با نمره 86 در جایگاه نخست قرار گرفته است و پس از آن شاهد حضور سوبارو با رشد 1 درصد و نمره 85 در جایگاه دوم، شرکت خودروسازی GMC با دریافت نمره 84 در رده سوم، شرکت خودروسازی هیوندای با رشد 2 درصد و دریافت نمره 83 در جایگاه چهارم و همچنین در جایگاه پنجم شاهد حضور "کیا" با رشد 4 درصد و دریافت نمره 82 هستیم.
البته بازار آمریکا در سال جاری برای بسیاری از خودروسازان خوب نبوده است، زیرا کمپانی خودروسازی هوندا با 6 درصد کاهش رضایت مندی و رسیدن به نمراه 81، گویا بدترین عملکرد را نسبت به سال گذشته خود داشته است.
در میان برندهای لوکس بازار هم اول از همه شرکت خودروسازی لکسوس با نمره 86، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز با نمره 84، کادیلاک با نمره 83 و همچنین کمپانی خودروسازی آکورا با نمره 80 دیده می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته‌اند.
با مروری کوتاه بر روی گزارش ACSI، در ادامه توجه شما به جداول ارائه شده از سوی این سازمان جلب می‌کنیم که آمار و ارقام دقیق‌تری از عملکرد امسال و سال گذشته شرکت‌های مختلف خودروسازی در بازار ایالات متحده آمریکا ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/9
عشق است تویوتا و صد البته چشمگیر است پیشرفت کره با هیوندا و کیا
افسوس به حال ما
بعد از سالها در سن پنجاه سالگی از پراید و سمند و دویست و شش و ال نود و زانتیا، یه سوناتا هیبرید گرفتم و تازه فهمیدم ماشین چیه
نمیدونم آرزوی پیشرفت کشورم در همه زمینه ها از جمله خودرو را داشته باشم یا یک خیال محاله
1396/6/9
خب معلومه نیسان تالیسمان
1396/6/10
کو بزرگوارانی که موقع مقایسه النترا اسپورت با سیویک اسپورت میگفتن چشم بسته سیویک
گذشت دوره برند حرف اول میزنه فعلا تویوتا با گارانتی بی قید وشرط حرف اول میزنه اگر هیوندای می خواهد جای تویوتا بگیره باید گارانتی بلندمدت مثلا 7 ساله یا 200000 کیلومتر و بدون قید وشرط بگذاره
چند سال دیگر برند جنسیس تو این گزارش میاد و هیچ بعید نیست جای اکورا را بگیره
1396/6/14
بهتره به ۱۲ خودرو قابل اعتماد جهانی نگاه کنی و اسم سیویک رو اونجا ببینی و سکوت کنی