موضوعات داغ

چگونه خودرویی که ترمزش کار نمی کند را نگه داریم؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پنج سال پیش، یک زن راننده کیا سورنتو متوجه شد که پدال گاز او گیر کرده و همین موضوع باعث شد تا سرعت آن در اتوبان "میزوری" به مرز 193 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود که حتی ماشین‌های پلیس هم توانایی متوقف کردن آن را نداشتند. این اتفاق از تلویزیون محلی میزوری پخش شد که خوشبختانه پس از مدتی زن توانست پدال گاز را آزاد کند و سرعت خود را کاهش دهد، اما یکسال پس از این قضیه، "نشنال جئوگرافی" یک ویدیو آماده کرد که در آن شرح کامل حادثه را توضیح می‌داد و از بینندگان درخواست کرد که خود را در شرایطی مشابه قرار دهند که پس از آن راهکارهای مناسب ارائه شد.
همانطور که در ویدیو گفته می‌شود، راهکاری‌های پلکانی در زمان گیرکردن گاز ارائه شده است که به ترتیب شامل:
الف) استفاده از ترمز دستی یا به اصطلا ترمز اورژانسی
ب) قرار دادن جعبه دنده در حالت خلاص
پ) خاموش کردن پیشرانه اتومبیل می‌تواند باشد.
در گزینه اول شما اگر یک خودروی دستی داشته باشید، به راحتی می‌توانید با فشردن پدال کلاچ از انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها جلوگیری کنید و سپس با ترمزگیری اتومبیل خود را متوقف کنید، اما اگر ماشین شما اتوماتیک است، شما باید اول از همه اتومبیل خود را در حالت N و یا خلاص قرار دهید تا نیروی پیشرانه که با گیر کردن پدال گاز دور بالایی گرفته است، به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل ارسال نشود. اما با این حال 5 سال پیش این زن ادعا کرده است که جعبه دنده از حالت D خارج نشده است تا آن را خلاص کند.
بنابراین اگر جعبه دنده اتومبیل کار نکند و خلاص نشود، بهترین راه ممکن می‌تواند استفاده از ترمز دستی و سپس خاموش کردن اتومبیل باشد که شاید به قطعات اتومبیل آسیب وارد کند، اما بهتر از آن است که ماشین از کنترل خارج شده و زندگی سرنشینان داخل اتومبیل را به خطر بیاندازد. در انتها دیدن ویدیوی زیر را حتما توصیه می کنیم.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/14
اگر در سرعت بالا ترمز دستی بکشید خودرو دور خودش چرخیده و چپ میکنه بهترین کار خلاص کردن دنده و خاموش کردن موتوره
1396/6/14
سلام ایا با خاموش کردن موتور ماشین فرمان ماشین قفل نمیکند
1396/6/14
اگه استارت خودرو دکمه ای و بدون سوییچ باشه قفل میکنه اگه نه قفل نمیشه
1396/6/14
با سلام
دوست عزیز در مدل های دستی می شه با قطع و وصل کردن ترمز دستی سرعت کم کرد اما بهتره اول ماشین خلاص بشه یا اگه نشد کلاچ بگیرید و اگرنشد ماشین خاموش کنید تا فرمون سفت نشه
1396/6/14
نه قفل نمیکنه.!
1396/6/14
سلام . عزیز حتما نباید ترمز دستی رو تا اخر بکشی ماشین دور خودش بچرخه . میتونی دکمه ترمز دستی رو نگاه داری و پشت هم ترمز دستی رو تا یه حدی ک احساس میکنی مناسبه بکشی بالا و بیاریش پایین بعد چند بار سرعت ماشین کم میشه و اروم اروم میتونید بالاخره با ترمز دستی وایستید .
1396/6/14
متن مقاله با تیترش یکی نیست ، تیتر در مورد کار نکردن ترمزه ، متن راجع به گیر کردن گاز !
1396/6/14
ما نفهميديم ترمز كار نكند يا گاز گير كند؟
1396/6/14
زن ها نمیتونن رانندگی کنند
همیشه حادثه سازند !!!
1396/6/14
بهترین کار همون خلاص کردن دنده هست چون اگه ترمز دستی با اون سرعت کشیده بشه خیلی خطرناکه ، خاموش کردن موتور هم خیلی خطرناکه چون هم فرمون و هم ترمزا از کار میوفتن و عملا هیچ راهی برای توقف نیست ، بجاش هرطور شده ماشین رو باید خلاص کرد و آرام ترمز گرفت تا سرعت ماشین کم بشه
1396/6/14
فکر کنم، اگر اگر کروز کنترل حافظه دار داشته باشیم و مثلا اونو روی ۱۲۰ قبلا ذخیره کرده باشیم، با فعال کردن کروز ماشین بیاد روی ۱۲۰ تا، مگر مگر اینکه پدال گاز بصورت فیزیکی گیر کرده باشه یعنی مثلا به موکت کف یا کفپوش مثلا.! خدا نیاره
1396/6/15
یه تقاضا از دوستانمون در نشنال جئوگرافی دارم: داداش میشه شما نظر ندی!!!!!!!!!!! آخه کی توی سرعت 100 تا به بالا دستی میکشه! دی! میخوای ملت رو به کشتن بدین؟!!!!!! بعدش دادا آخه ماشین رو خاموش کنن که دیگه همه چی سفت میشه و از کار میفته! هم فرمون هم ترمز! کی به اینا ساوات یاد داده!!!!!!!!!!!
1396/6/15
این چه مقاله ای بود!
بازبینی بفرمایید