موضوعات داغ

نسخه رودستر از لامبورگینی اونتادور S رونمایی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی لامبورگینی برای تایید حضور خود در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، از نسخه "رودستر" لامبورگینی اونتادور S رونمایی کرد تا در نمایشگاه اتومبیل آلمان تنها به ارائه اطلاعات بیشتر و همچنین نمایش عمومی آن بپردازد که در ادامه سعی داریم مروری کلی بر روی این خودرو و مشخصات آن در خودروبانک داشته باشیم.
برای ثبت نام و عرضه این محصول به مشتریان، کمپای خودروسازی لامبورگینی تایید کرده است که نسخه بدون سقف اونتادور S با قیمت 460 هزار و 247 دلار یا به قیمت 313 هزار و 666 یورو و یا حتی به قیمت 251 هزار و 462 پوند در بازار انگلستان عرضه خواهد که اگر هفته آینده در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان اقدام به ثبت سفارش کنید، در ماه فوریه سال 2018 میلادی ماشین رودستر خود را دریافت خواهید کرد.

لامبورگینی اونتادور S رودستر

لامبورگینی اونتادور S رودستر

درست همانند نسخه کوپه اونتادور S، به لطف تغییرات انجام شده در قسمت طراحی بخصوص قسمت‌های آیرودینامیکی ماشین، حالا شاهد افزایش 130 درصدی نیروی چسبندگی در قسمت جلو به خاطر طراحی سپر جدید و همچنین 50 درصد نیروی چسبندگی بیشتر به خاطر بامپر جدید زیر سپر جلو هستیم که در مجموع با در نظر گرفتن دیفیوزر و باله عقب ماشین، نیروی چسبندگی ماشین در هر دو قسمت جلو و عقب چیزی حدود 400 درصد نسبت به نسخه‌های استاندارد اونتادور افزایش پیدا کرده است که به نظر می‌رسد در نسخه "رودستر" به دلیل حذف سقف ثابت، این نیرو تاحدودی تحت الشعاع قرار گرفته و درصدی از نیروی آن کاهش پیدا کرده باشد.

لامبورگینی اونتادور S رودستر

لامبورگینی اونتادور S رودستر

در زیر کاپوت نسخه کوپه از اونتادور S، یکسری تغییرات نرم افزاری بر روی پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی اونتادور اعمال شده است تا با حفظ همان گشتاور 690 نیوتن متری در دور موتور 5500 دور بر دقیقه، شاهد افزایش 40 اسب بخاری قدرت و رسیدن به مرز 740 اسب بخار باشیم که در عمل باعث شده مقدار زمان شتاب گیری صفر تا صد این ماشین به 2.9 ثانیه برسد. حال دقیقا با استفاده از همین پیشرانه در بخش مولد قدرتی نسخه رودستر از لامبورگینی اونتادور S، شاهد ثبت شتاب صفر تا صد نزدیک به 3 ثانیه و حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت هستیم که دلیل اصلی آن می‌تواند افزایش وزن 50 کیلوگرمی اتومبیل به دلیل تقویت قسمت میانی شاسی در نبود سقف ثابت باشد.

لامبورگینی اونتادور S رودستر

لامبورگینی اونتادور S رودستر

این تمام ماجرا نیست، چون لامبورگینی چه بر روی نسخه کوپه و حالا بر روی نسخه رودستر، از یک سیستم نوین در صنعت خودروسازی استفاده کرده است که نمونه آن را پیش‌تر بر روی محصولات پورشه و یا بر روی محصولات رنو دیده بودیم و حالا برای اولین بار است که بر روی محصولات لامبورگینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند نوید بخش استفاده از آن بر روی محصولات آینده لامبورگینی هم باشد. در این خصوص می‌توان گفت که شرکت خودروسازی لامبورگینی برای اولین بار از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب، درست همانند پورشه 911 نسل جدید استفاده کرده است تا لامبورگینی اونتادور S چه در نسخه کوپه و چه در نسخه رودستر چابکی و فرمان پذیری بهتری در سرعت‌های پایین داشته باشد. هرچند با افزایش سرعت اتومبیل زاویه گردش چرخ‌های عقب نیز کمتر می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد