موضوعات داغ

سریع ترین خودروی لوتوس با موتور تویوتا در راه است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
درست زمانی که همه منتظر ساخت و رونمایی از یک محصول کاملا جدید هستند، کمپانی خودروسازی لوتوس برمبنای نسخه‌های استاندارد لوتوس اوورا GT430 که ماه ژوئیه از آن رونمایی کرده بود، یک نسخه ویژه و قوی‌تر با لقب جدید "اسپرت" آماده کرده است که به عنوان سریع‌ترین خودروی لوتوس تا به امروز شناخته می‌شود.
خودروی لوتوس GT430 اسپرت به صورت دستی و اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، این درحالیست که نسخه‌های استاندارد از لوتوس GT430 تنها به همراه جعبه دنده دستی به مشتریان عرضه می‌شود. به غیر این، ویژگی‌های منحصربه فرد دیگر این خودرو می‌تواند شامل سیستم ترمز اسپرت AP Racing با کالیپر قرمز رنگ، باله بزرگ فیبرکربنی در عقب، بامپر کوچک فیبرکربنی زیر سپر جلو، کمک فنرهای Ohlins و همچنین شامل دیفرانسیل لغزش محدود "تورسن" خواهد شد.

لوتوس اوورا GT430

لوتوس اوورا GT430

در بخش فنی هم این خودرو به یک پیشرانه قدرتمند 3.5 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر مجهز شده است که دارای حداکثر قدرت 430 اسب بخاری در کنار گشتاور 440 نیوتن متری بوده و می‌تواند حداقل شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه داشته باشد که سریع‌تر از نسخه استاندارد خود با شتاب 3.7 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است، به ویژه اینکه جعبه دنده اتوماتیک GT430 اسپرت به شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان مجهز شده است که می‌تواند یک عملکرد سریع و بهینه سازی شده مطابق میل راننده داشته باشد.
با استفاده از قطعات فیبرکربنی بیشتر برای ساخت این خودرو، حداکثر وزن خشک اتومبیل به 1248 کیلوگرم می‌رسد که نسبت به نسخه استاندارد خود حدود 10 کیلوگرم سبک‌تر بوده و می‌تواند یک نسبت قدرت به وزن 345 اسب بخاری به تن داشته باشد که حالا به لطف آنان، حداکثر سرعت اتومبیل به مرز 315 کیلومتر بر ساعت رسیده است که باعث شده این خودرو تبدیل به سریع‌ترین خودروی لوتوس باشد که تاکنون ساخته شده است. هرچند یک نسخه سبک وزن هم از این خودرو ساخته شده است که با حذف برخی از قسمت‌های بدنه، وزن آن حدود 100 کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند، اما به دلیل حذف برخی از قسمت‌های آیرودینامیکی اتومبیل سقف سرعت آن بر روی 305 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

لوتوس اوورا GT430

لوتوس اوورا GT430

تاکنون تصویری از داخل کابین این خودرو منتشر نشده است، اما لوتوس ادعا می‌کند که کابین هر دو نسخه سبک وزن و معمولی GT430 اسپرت به یک شکل خواهد بود و هر دو از صندلی‌های اسپرت "Sparco"، روکش‌های چرمی "آلکانتارا" بر روی صندلی، غربیلک فرمان، پنل‌های درب‌ها و یا حتی بر روی کنسول مرکزی سود می‌برند، هرچند تجهیزات یک خودروی استاندارد هم داخل این خودرو دیده می‌شود که نمونه آن می‌تواند صفحه نمایشگر لمسی مجهز به بلوتوث، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین دید عقب و همچنین قابلیت اتصال به اپل کارپلی باشد.
در پایان شرکت خودروسازی لوتوس اعلام کرده است که نسخه‌های لوتوس اوورا GT430 اسپرت با قیمت پایه 104 هزار و 500 پوند (حدود 136 هزار دلار) به مشتریان عرضه خواهد شد که فعلا بازار داخلی انگلستان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/19
نه بابا موتور فقط المان ژاپن چیه اصن تویوتا ماشینای بی روح و بد قیافه و با موتور درب و داغون و اقتصادی فقط بلد بسازه داره lfa و gtr و nsx هم ک اصلا ماشین نیست فقط کره 😂( بزودی در کامنت ها )