موضوعات داغ

مرسدس بنز از سوپراسپرت 1000 اسبی خود رونمایی کرد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از ماه‌ها انتظار، شایعات بسیار زیاد و انتشار تصاویر پیش نمایش، در نهایت پروژه پرحاشیه و هایپرکار منحصربه فرد مرسدس AMG و اولین خودروی استاندارد دارنده موتورهای فرمول 1 تحت عنوان " Project On" رونمایی شد تا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان بر روی سکوی معرفی مرسدس AMG قرار گرفته و اول از همه مخاطبان این نمایشگاه را به سمت غرفه مرسدس بنز هدایت کند.
با تایید شرکت خودروسازی مرسدس بنز و AMG، این خودروی هایپرکار منحصربه فرد در بخش فنی خود از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر شش سیلندر و همچنین 4 موتور الکتریکی سود می‌برد که پیشرانه درون سوز آن از خودروهای فرمول 1 برداشته شده و حالا با ایجاد یکسری تغییرات بر روی آن، قابل استفاده بر روی خودروهای استاندارد جاده‌ای شده است و همچنین موتورهای الکتریکی آن در نوع خود شگفتی ساز بوده که قادر به فعالیت تا 50 هزار دور بر دقیقه خواهند بود، این درحالیست که قدرتمندترین موتورهای الکتریکی موجود در بازار تنها می‌توانند 20 هزار دور بردقیقه گردش و تولید نیرو محرکه داشته باشند.

مرسدس بنز Project One

مرسدس بنز Project One

به طور کلی باتوجه به اعلام کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و AMG، از دو موتور الکتریکی بر روی محور جلو اتومبیل استفاده شده است، درحالی که موتور الکتریکی سوم بر روی توربوشارژر اتومبیل نصب شده و همچنین موتور الکتریکی چهارم نیز به طور مستقیم بر روی پیشرانه درون سوز و میل لنگ آن نصب شده است تا عملکرد و نیرویی حیرت انگیز بدست آید.
هریک از موتورهای نصب شده بر روی محور جلو باتوجه به اعلام شرکت سازنده، دارای حداکثر 160 اسب بخار قدرت است و موتور نصب شده بر روی میل لنگ اتومبیل هم دارای همین مقدار نیرو خواهد بود، اما یکی از موتورهای الکتریکی که بر روی توربوشارژر اتومبیل نصب شده است، حداکثر 120 اسب بخار قدرت دارد که در مجموع با در نظر گرفتن خروجی قدرت پیشرانه درون سوز اتومبیل، در نهایت 1000 اسب بخار قدرت برای هایپرکار منحصربه فرد مرسدس AMG بدست می‌آید.

مرسدس بنز Project One

مرسدس بنز Project One

اجرای ایده هیبریدی بر روی این هایپرکار به هیچ وجه طبیعی نیست، زیرا مهندسین مرسدس و AMG یک سطح کاملا جدید از خودروهای هیبریدی را ارائه کرده‌اند که برای اولین بار است به جاده‌های عمومی راه پیدا کرده است، اما در مورد عملکرد آن چه فکری می‌کنید؟. در این خصوص کمپانی خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرده است که این خودرو تنها قادر به ثبت سرعت 350 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که پیش از این اعلام شده بود، اما حالا اطلاعات جدیدی بدست آمده و آن هم شتاب گیری Project One خواهد بود که در کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون قادر به ثبت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت است.

مرسدس بنز Project One

مرسدس بنز Project One

علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود که خودروی Project On قادر به طی کردن مسافت حدودا 25 کیلومتری تنها با استفاده از سیستم محرک الکتریکی خود خواهد بود که نیروی خود را از باتری‌های لیتیوم یونی دریافت می‌کند. سیستم خنک کاری پیشرانه درون سوز اتومبیل هم تاحدودی مثل ماشین‌های فرمول 1 خواهد بود و همچنین به سیستم احیای شارژ مجدد باتری‌ها مجهز شده است که در حالت رانندگی عادی قادر به تامین 80 درصد از انرژی مصرف شده باتری‌ها قادر بود.
در خصوص پیشرانه درون سوز، می‌توان گفت که نیروی خود را تنها به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند و در این راه از یک جعبه دنده 8 سرعته اتومات با قابلیت تعویض دنده دستی استفاده می‌کند که به طور اختصاصی برای خودروی Project One توسعه پیدا کرده است.

مرسدس بنز Project One

مرسدس بنز Project One

در پایان هم لازم به ذکر است که خودروی Project One تنها به تعداد محدود 275 دستگاه تولید خواهد شد و هر یک از آنان به قیمت تنها 2.7 میلیون دلار به علاقه مندان ارائه خواهد شد، اما فعلا به این زودی ها نباید منتظر حضور این خودرو در خیابان‌ها بود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/22
اینم از رقیب آی 8 بی ام و ... ساله دیگه هم احتمالا تو ایران بیاد با قیمت 3-4 میلیارد تومن خخخ ولی جدا از شوخی ماشین خیلی عالی هس از آی 8 که خیلی بهتره درهاش ادمو یاد مکلارن میندازه چراغای عقبش هم شبیه لامبورگینی شده چراغای جلوشم شبیه کوینگ زگ شده ولی در کل عالیه چون هیچ کدوم از اون ماشینا رو نمیشه ایران اورد ولی اینو میشه :-)
1396/6/22
زير ٢٥٠٠ سي سي هست و تنها ١٦٠٠ سي سي حجم داره ... با اين تفاسير ميتونه ايران بايد😎 😂😂😂
1396/6/22
بهترین خودرو ساز تاریخ ... .
1396/6/23
خط و نشان مرسدس بنز براي هايپر كار هاي بازار! به طور كاملا واضح به اين مقوله مي پردازد كه توليد ١٢٠٠ تا ١٥٠٠ اسب بخار توسط موتوري ١٦ سيلندر ٨٠٠٠ سي سي كواد توربو هنر نيست! بلكه هنر توليد ميزان مشابهي از نيرو بوسيله موتور ٦ سيلندر ١.٦ ليتري توربوشارژ بهمراه مولد هاي الكتريكي است