موضوعات داغ

رنو مگان 2018 در نسخه RS رسماً معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از عکسهای جاسوسی بی شماری که از خودروی جدید "رنو مگان RS" در فضای مجازی و رسانههای فعال در صنعت خودرو منتشر شد، در نهایت کمپانی خودروسازی "رنو" تصمیم به رونمایی از این محصول در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان گرفت تا به شایعات و انتشار تصاویری جاسوسی بیشتر پایان دهد.
باتوجه به تصاویری که از این محصول پیش از معرفی رسمی منتشر شده است، می‌توان گفت که برای طراحی عقب خودرو از چراغ‌های کاملا جدید همچون دیگر محصولات رنو استفاده شده است که نمونه آن را بر روی رنو تالیسمان، رنو کولیوس و یا حتی نسل جدید رنو مگان شاهد هستیم تا حالا این طراحی بر روی هاچ بک اسپرت رنو مگان RS هم دیده شود، ولی دیگر قسمت‌های عقب اتومبیل همچون دیفیوزر زیر سپر، هدایت کننده‌های هوا بر روی سپر عقب، اسپویلر سقفی و یا حتی خروجی اگزوز ذوزنقه‌ای شکل که شبیه به سیستم اگزوز بوگاتی ویرون از آب درآمده است، یک طراحی اسپرت و بسیار جذاب در قسمت عقب مگان RS به نمایش گذاشته است.

رنو مگان RS

رنو مگان RS

علاوه بر قسمت عقب، در طراحی جلو هم نسل جدید طراحی رنو دیده می‌شود که با قالب گیری ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در اطراف سپر، بکارگیری چراغ‌های پیشانی تاریک، رینگ‌های اسپرت آلیاژی و همچنین با استفاده از یک سیستم تعلیق اسپرت، ارتفاع این خودرو نسبت به مدل‌های استاندارد کاهش بیشتری داشته است تا یک طراحی اسپرت و تهاجمی بر روی چهره این خودرو دیده شود.
در خصوص مشخصات فنی این خودرو هم علاوه بر سود جستن از سیستم فرمان پذیری چهارچرخ اتومبیل، رنو مگان RS از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژر تزریق مستقیم برگرفته از رنو "آلپین A110" استفاده شده است که حداکثر خروجی توان آن به مرز 280 اسب بخار رسیده و توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتومات دوکلاچه دریافت شده و به سمت چرخ‌های محرک این خودرو ارسال می‌شود. هرچند علاوه بر نسخه‌های استاندارد رنو مگان RS، گفته می‌شود که یک نسخه قوی‌تر از این خودرو تحت عنوان "مگان RS تروفی" در راه خواهد بود که دارای قدرت 300 اسب بخاری بوده و احتمالا ماه دسامبر سال جاری آماده رونمایی خواهد شد.

رنو مگان RS

رنو مگان RS

علاوه بر این‌ها، همانطور که گفتیم خودروی رنو مگان RS به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ اتومبیل موسوم به "4Control" مجهز شده است و همچنین از فشرده سازهای هیدرولیکی در سیستم تعلیق خود سود می‌برد تا جذب ضربات وارده از سطح زمین به اتومبیل راحت‌تر باشد. هرچند در کنار این موارد از صندلی‌های اسپرت برای سرنشینان جلو و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود برای ارسال نیروی اتومبیل به بهترین شکل ممکن استفاده شده است.
برای متوقف کردن اتومبیل هم از ترمزهای "برمبو" با دیسک‌های 355 میلی متری در جلو استفاده شده است که به دو صورت "آلومینیومی" و "چدنی" ساخته شده و مشتریان می‌توانند بنابر نیاز خود یکی از نمونه‌های ذکر شده را انتخاب کنند.

رنو مگان RS

رنو مگان RS

از دیگر ویژگی‌های رنو مگان RS هم می‌توان به 5 حالت مختلف رانندگی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، سیستم کمک پارک و دیگر سیستم‌های بروز صنعت خودروسازی اشاره کرد.
در پایان هم طبق اعلام شرکت سازنده، این خودرو در اکثر بازارهای اروپایی از اوایل سال 2018 میلادی در دسترس خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/6/23
ایرانم میاد ؟ چند ؟