موضوعات داغ

بررسی نمونه‌هایی از ماکت‌های موجود در بازار (قسمت پنجم)

عکس نویسنده
فربد امینی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
بی ام و سری 3 یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین اتاق های بی ام و است. به طوری که نه تنها درایران بلکه در دنیا نیز طرفداران بسیاری دارد.
اولین ماکتی که بررسی خواهیم کرد مدل 2002 است که می توان گفت این اتاق آغازگر راهی است که به تولید سری 3 منجر شد.این مدل در سایز واقعی بسیار نزد ما ایرانی ها محبوب بوده و هنوز هم است. ماکت بی ام و 2002 را تنها 2 شرکت تولید کرده اند که یکی اتوآرت و دیگری کیوشو است که در حال حاضر هیچ یک از این دو برند به صورت نو در بازار ماکت یافت نمی شوند.

بی ام و 2002

بی ام و 2002

این ماکتی که تصاویر آنرا ملاحظه می کنید ساخت شرکت کیوشو است. این ماکت به تنهایی دارای جزییات خوب و ظریفی شامل آنتن، فنربندی واقعی، لوله ی باک در صندوق عقب، و غیره است ولی وقتی در کنار ساخته ی دست اتوآرت می گذارید متوجه می شوید که به اندازه ی اتوآرت ظرافت و دقت ندارد.

بی ام و 2002

بی ام و 2002

نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که تنوع بی ام و 2002 ساخت شرکت اتوآرت بیشتر است.به طوری که مدل های توربو؛Tii؛کروک و غیره به تولید رسیده اند ولی این طیف از تنوع را در ماکت های ساخت کیوشو نمی بینیم.

بی ام و 323i

بی ام و 323i

مدل بعدی بی ام و 323i است که ساخت شرکت اتوآرت می باشد.این ماکت حیرت انگیز بسیار شکیل و سنگین بوده و در عین سادگی بسیار زیباست و جزییات دقیق و بی نظیری را در خود جای داده است.

بی ام و 323i

بی ام و 323i

جزییاتی مثل همیشه کامل بوده ولی یکی از این جزآنها که بیشتر از بقیه خود نمایی میکند چیزی نیست جز آفتابگیر.این دقت در جزییات فقط در برخی از ماکت های اتوآرت قابل مشاهده است و روی هر مدلی نمیتوان دید.این مدل نیز هم اکنون در بازار موجود نیست و برای خرید آن باید بهایی بالای یک میلیون تومان را پرداخت کنید.

ماکت بی ام و M3

ماکت بی ام و M3

ماکت بعدی بی ام و M3 اتاق E30 می باشد که این ماکت نیز حاصل دست رنج اتوآرت است.باز هم طبق معمول ظرافت و دقت در جزییات حرف اول را می زند.این جزییات حتی در تودوزی و کمربند نیز نمود پیدا کرده است.این ماکت نیز در رنگ ها و مدل های مختلفی به تولید رسیده است.مدل مذکور فعلا در بازار موجود می باشد و میتوانید با پرداخت مبلغی حدود ۶۰۰ هزار تومان صاحب این ماکت شوید.

ماکت بی ام و M3

ماکت بی ام و M3

آخرین ماکت بی ام و M3 اتاق E92 است که ساخت شرکت کیوشو است.میتوان گفت یکی از بهترین ساخته های این شرکت است به طوری که میتوان ساعت ها از دیدن این ماکت لذت برد و خسته نشد! وقتی به درون ماکت دقت میکنید می بینید که تمامی دکمه هایی که در مدل اصلی بکار رفته در این ماکت نیز دیده می شود.این ماکت در رنگ های آبی؛قرمز؛سفید؛نقره ای و مشکی به تولید رسید که این رنگ ها شامل مدل های کروک نیز می شود. در پایان می توانید در گالری تصاویر جزییات این ماکت ها را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/9
درود
چطور میتونم BMW M3 که در تصاویر پست موجوده رو گیر بیارم..گشتم پیدا نکردم