موضوعات داغ

بررسی کامل هیوندای جنسیس G70 نسخه 2018

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به خاطر داشته باشید، خردادماه امسال خودروی G80 اسپرت توسط کارشناسان "موتور ترند" مورد نقد و بررسی قرار گرفت که گزارش کامل آن را در خودروبانک قرار دادیم، حال این بار خودروی جدید "جنسیس G70" نه به دست کارشناسان "موتور ترند"، بلکه به دست کارشناسان "کار ادوایس" افتاده است تا این خودروی سدان اسپرت تازه وارد جنسیس را مورد بررسی قرار دهند که جزییات این گزارش را می‌توانید در خودروبانک مطالعه کنید.
همانطور که گفتیم، سدان لوکس و تاحدودی اسپرت G70 محصول تازه وارد شرکت خودروسازی جنسیس به شمار می‌رود که برای آن یک آینده روشن پیش بینی شده است، اما آیا این خودرو می‌تواند خواسته‌های مشتریان خود را در این کلاس برآورده کند؟
برند تجاری "جنسیس" به عنوان یک واحد مستقل از سه ماهه اول سال 2018 میلادی کار خود را در کشور استرالیا آغاز خواهد کرد و مشتریان می‌توانند خودروی جنسیس G70 را در کشور استرالیا تجربه کنند، به همین دلیل نسخه‌های محدودی از این خودرو وارد استرالیا شده است تا خبرنگاران کشور استرالیا بررسی‌های خود را بر روی این خودرو انجام دهند، اما یک مشکل وجود دارد و آن هم حضور نسخه‌های فرمان چپ جنسیس G70 در کشور استرالیا برای آزمایشات جاده‌ای است که حالا یکی از نسخه‌های چهارچرخ محرک آن در اختیار کارشناسان استرالیایی "کار ادوایس" قرار گرفته است که دارای وزن بیشتری نسبت به نسخه‌های محور عقب محرک بوده و همچنین تاثیر خود را بر روی رفتار اتومبیل گذاشته است.

جنسیس G70

جنسیس G70

یکی از معایب‌ این خودرو که شاید برای خیلی‌ها مزیت باشد، سیستم تعلیق نرم آن خواهد بود که چندان مناسب بازار استرالیا نبوده و در این خصوص آلبرت بیرمن می‌گوید: ممکن است که شما احساس کنید کنترل شاسی و بدن اتومبیل کمی نرم و شل است، اما کره‌ای‌ها این نوع سیستم تعلیق را خیلی دوست دارند، زیرا به خوبی می‌تواند ضربه‌های شدید وارد شده به چرخ‌ها را دریافت کرده و از انتقال کامل آنان به داخل کابین جلوگیری کند، اما این نرمی بیش از اندازه باعث شده است تا شما احساس کنید که ماشین شما کمی شل و وارفته حرکت می‌کند!. با این حال، مدیر کمپانی خودروسازی هیوندای در کشور استرالیا اعلام کرده است که این خودرو در نسخه‌های راست دست و همچنین با یک سیستم تعلیق سازگار با کشور استرالیا آماده عرضه به مشتریان خواهد شد.
بیرمن در خصوص ویژگی‌های اسپرت این خودرو نیز اضافه کرد: این خودرو می‌تواند برای مشتریان خود یک اتومبیل سدان اسپرت لوکس تلقی شود، اما یک ماشین اسپرت با کارایی بالا نخواهد بود و بیشتر یک خودروی لوکس اسپرت است که می‌تواند شتاب و عملکرد خوبی در اختیار شما قرار دهد.

جنسیس G70

جنسیس G70

سیستم فرمان اتومبیل دقیق بوده و پاسخ مناسبی به درخواست‌های شما می‌دهد که در نسخه چهارچرخ محرک به دلیل افزایش وزن اتومبیل، عملکرد آن اندکی کم رنگ می‌شود. با این حال آقای "آلبرت بیرمن" ادعا می‌کند که این خودرو یک سدان لوکس اسپرت است، نه یک ماشین اسپرت با عملکرد بالا که بتوان با آن در مسابقات شرکت کرد و یا در کل کل‌های خیابانی مقابل ماشین‌های دیگر قرار گرفت و برد خود را تضمین کرد.
یکی از نکات برجسته "جنسیس G70"، میتواند پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر آن باشد که دست برتری شما در مقابل رقبا خواهد بود. به طور دقیق، این پیشرانه شش سیلندر 3.3 لیتری دارای 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور است، درحالی که با خرید یک دستگاه خودروی BMW 340i که به عنوان رقیب اصلی جنسیس G70 به شمار می‌رود و قیمت بالاتری هم دارد، دارای 321 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است. البته جدا از پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر، گویا یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است که دارای 255 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور است.
هر دو پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتومات متصل می‌شود که بر روی پیشرانه شش سیلندر و در کنار سیستم‌های کمک راننده بسیار مناسب است، هرچند به نظر می‌رسد که این خودرو در بازار استرالیا سیستم‌های کمک راننده نداشته باشد، اما نسخه‌های آزمایشی آن در استرالیا دارای سیستم‌های کمک راننده هستند و ما توانستیم در بزرگراه با استفاده از سیستم‌های مربوطه، بیش از 5 دقیقه دست به غربیلک فرمان نزنیم و خودش حرکت کند. موتور دارای قدرت و عملکرد بسیار خوبی است و صدای دلنشینی هم دارد. در 90 درصد موارد، قدرت اتومبیل کاملا نرم و هوشمندانه به سمت چرخ‌های اتومبیل منتقل می‌شود. با اهرم دنده اصلی نمی‌توان تعویض دنده دستی انجام داد، اما در پشت غربیلک فرمان این خودرو از پدل شیفت استفاده شده است که می‌توانید به صورت دستی و با حال و هوای خودروهای اسپرت اقدام به تعویض دنده اتومبیل کنید.

جنسیس G70

جنسیس G70

این خودرو به حالت‌های مختلف رانندگی مجهز شده است، همچون حالت رانندگی "اکو یا محیط زیست"، "راحتی"، "اسپرت"، "هوشمند" و در آخر حالت "دستی" که می‌توانید به صورت دستی تنظیمات ماشین خود را انجام دهید. صندلی‌های اتومبیل بسیار راحت هستند و می‌توانید آنان را در موقعیت دلخواه خود تنظیم کنید، اما طبق گفته کارشناس "اتو اکسپرس"، برخی از همکاران وی قادر به تنظیم صندلی اتومبیل در موقعیت دلخواه خود نشده‌اند.
فضای داخل کابین برای سرنشینان جلوی اتومبیل می‌تواند مناسب باشد، اما سرنشینان بزرگسال در قسمت عقب اتومبیل شاید با مشکل مواجه شوند، زیرا چندان فضای زیادی برای پای سرنشینان عقب در نظر گرفته نشده و ممکن است که یک فرد قد بلند در قسمت عقب کابین دچار مشکل شود. بویژه تونل میل گاردان که در داخل کابین دیده می‌شود و می‌تواند برای سرنشینان آزار دهنده باشد. به غیر از این مورد، روکش‌های اتومبیل از چرم بوده و در کنار اهرم دنده بر روی کنسول مرکزی از قاب‌های آلومینیومی استفاده شده است. سقف اتومبیل پانوراما بوده و صندلی‌های جلوی آن مجهز به گرمکن و سردکن هستند، اما صندلی‌های عقب تنها مجهز به گرمکن هستند. علاوه بر این‌ها، غربیلک فرمان اتومبیل دارای گرمکن بوده و همچنین از یک شارژر بی‌سیم در کنار یک پورت شارژ USB استفاده شده است که می‌توانید با استفاده از آنان تلفن همراه خود را شارژ کنید. در مقابل، دیگر بخش‌های کابین شاید چندان باکیفیت ساخته نشده باشند و این حس را به شما منتقل کنند، همچون کلید سیستم تهویه مطبوع کابین که از پلاستیک ساخته شده است. سیستم چند رسانه‌ای اتومبیل هم به یک صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی مجهز شده است که قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و شاید آندروید را خواهد داشت.

جنسیس G70

جنسیس G70

در ادامه کارشناس کارادوایس عنوان کرد: باوجود اینکه ویژگی‌های این اتومبیل با استانداردهای بازار استرالیا همخوانی ندارد، ولی می‌توان انتظار یک بازار فروش بسیار خوب را برای این خودرو در بازار استرالیا داشت که قطعا نسبت به محصولات لکسوس، جگوار و یا حتی اینفینیتی در اولویت قرار خواهند گرفت.
در پایان طبق عادت همیشگی، به بخش‌های مختلف یک خودرو نمراتی از 1 تا 10 اعطا می‌شود که در رابطه با جنسیس G70 می‌توان به نمره 8.5 برای کارایی و اقتصاد، نمره 7 برای فضای کابین و راحتی سرنشینان، نمره 8 برای تکنولوژی و قابلیت‌های اتصال و همچنین در پایان می‌توان به نمره 7 برای سطح رانندگی و هندلینگ اتومبیل اشاره داشت که در مجموع نمره 7.5 برای محصول تازه وارد "جنسیس" بدست آمده است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/22
واقعا چی میشه گفت به این همه تلاش و پیشرفت هیوندای ، همینکه کار ادوایس بی ام و سری 3 رو رقیب جنسیس میدونه همین برای اثبات پیشرفت روزافزون هیوندای کافیه و جالب اینه که پیشرانه هویوندای قویتر از اون باشه . کیفیت از سر و روی این ماشین میباره
1396/7/22
تا جاییکه می دونم پلت فرم این خودرو با کیا استینگر مشترکات فراوانی داره. مهمتر اینکه G70 زیبا و خوش تراش محور محرک عقب هستش با قابلیت انتخاب سیستم چهار چرخ محرکه(دقیقا مثل استینگر) و این برای دوستداران واقعی خودرو خیلی مفهوم داره. در صورتیکه اوضاع واردکنندگان بخش خصوصی مثل الان نبود میشد تصور کرد که به زودی شاهد تردد نمونه های چهار سیلندر توربوش تو جاده های کشور باشیم. اما حالا که تنها کرمان موتور و پاکرو به واردات هیوندای و احتملا جنسیس دسترسی دارند این موضوع متاسفانه خیلی دور از ذهنه ....
1396/7/23
جلوش رو از مازراتی گیبلی برداشته عقبشو از سری یک داخلشم تا حدودی مثل آئودی حتی فرمونش دقیقا کپی آئودی هستش
1396/7/24
داشتم نگران میشدم که از کارشناس های طراحی خبری نیست تا شما این چرندیات رو نوشتی ، آلبرت بیرمن رو میشناسی بچه جان اندازه سنت خودرو طراحی کرده پس با این چرت و پرت گفتن باعث خنده همگان نشو
1396/7/23
ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تشکر بابت مطالب به روز شما،
متاسفانه به تازگی کلمات و جملات اشتباه زیادی در متون مطالب مختلف خودرو بانک دیده میشه! من تقریبا هر روز در مطالب مختلف شما یکی دو مورد اشتباه تایپی یا املایی یا گرامری پیدا می کنم که این برای یک سایت قدیمی و صادق که خوشبختانه هنوز گرفتار رشوه گیری نشده و بیشتر حقایق رو می نویسه مناسب نیست.
خواهش می کنم لطفا کمی بیشتر در ویرایش مطالب دقت بفرمایید.
با تشکر