موضوعات داغ

تمام ترفندها و نکته‌های iOS 11 که باید بدانید

عکس مطلب اول
نقدستان: جدیدترین به روزرسانی سیستم‌عامل ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه شرکت اپل یعنی iOS 11 قابلیت‌های جدیدی را پیش روی کاربران قرار داده است.
برای استفاده هرچه بهتر از قابلیت‌های iOS 11 ابتدا باید تغییرات این سیستم‌عامل را در مقایسه با آنچه پیش از این شاهد بودیم بشناسیم. با وجود این، برخی ویژگی‌ها هستند که کاملاً جدید بوده و برخی دیگر تا حدودی از چشمان کاربران مخفی هستند. با این تفاسیر، بدنیست در ادامه این مقاله و به به نقل از نقدستان، نگاهی به ترفندهایی اشته باشیم که می‌توانند بهره‌وری هرچه بهتر از iOS 11 را برای کاربران به همراه داشته باشند.

مرکز کنترل
مرکز کنترل iOS 11 با آنچه پیش از این شاهد بودیم متفاوت است. برای دسترسی به این بخش می‌توانید از کشیدن انگشت به سمت بالا، روی صفحه نمایش استفاده کنید. طراحی جدید، پشتیبانی از قابلیت لمس سه‌بعدی را فراهم کرده و امکان شخصی‌سازی هرچه بیشتر قسمت تنظیمات را نیز مطابق با میل خود خواهید داشت.

پاک‌کردن هشدارها
به‌منظور پاک کردن هشدارهای دریافتی تنها کافی است گزینه X را لمس کنید تا گزینه Clear All Notifications در مقابل شما قرار گیرد.

کشیدن و رها کردن (Drag and Drop)
در iOS 11 می‌توانید آیتم‌های مختلف را با کشیدن و رها کردن، جابه‌جا کنید. به این ترتیب حتی انتقال اطلاعات بین دو اپلیکیشن نیز با استفاده از این راهکار، ممکن خواهد شد. این قابلیت، بهترین عملکرد را روی آیپدهای اپل به نمایش می‌گذارد اما روی آیفون نیز تا حدود زیادی قابل استفاده است.

حاشیه‌نویسی روی اسکرین‌شات‌ها
برای اعمال تغییرات یا حاشیه‌نویسی، نیاز به بازکردن اسکرین‌شات‌ها در هیچ اپلیکیشن اضافی نخواهد بود. به این منظور می‌توانید در iOS 11 با بازکردن اسکرین‌شات، از گزینه حاشیه‌نویسی استفاده کرده و آن‌را با دیگران به اشتراک بگذارید. به این منظور کافی است نمایه بندانگشتی (Thumbnail) اسکرین شات را در قسمت پایین، سمت راست صفحه‌نمایش لمس کرده و حاشیه‌نویسی را آغاز کنید. با اتمام فرایند به اشتراک گذاری اسکرین شات می‌توانید آن‌را خیلی سریع از طریق همان رابط کاربری قبلی، حذف کنید.

حالت مزاحم نشوید! هنگام رانندگی
در صورتی که با سرعت بالایی رانندگی می‌کنید، آیفون شما حالا پیشنهاد می‌کنید تا حالت Do Not Disturb While Driving را فعال کنید. در غیر این‌صورت بازهم می‌توانید با مراجعه به مرکز کنترل، این قابلیت را فعال کرده تا در صورت دریافت پیام‌ها یا تماس از دیگران، تمرکز خود را روی سطح جاده گذاشته و حتی پاسخ خودکاری را برای آن‌ها ارسال کنید.

راهنمای کوچه‌ها برای اپل مپس
در صورتی که از اپل مپس در iOS 11 استفاده کنید حالا این امکان فراهم شده تا از قابلیت راهنمای کوچه‌ها نیز استفاده کنید. این قابلیت، ویژگی جذاب و جدید است.

نقشه‌های داخلی
با استفاده از iOS 11 دیگر در مکان‌های عمومی، کتابخانه‌ها و فرودگاه‌ها گم نخواهید شد زیرا این نسخه از سیستم‌عامل همراه اپل به نقشه‌های داخلی مجهز شده است. البته درنظر داشته باشید که قابلیت یادشده هنوز برای استفاده در کشور ما به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

ضبط محتویات صفحه‌نمایش
امکان ضبط محتویات صفحه‌نمایش و آنچه روی آن در جریان است نیز قابلیتی است که از طریق مراجعه به مرکز کنترل، پیش روی شما خواهد بود.

خواندن کدهای QR
اگرچه خیلی دیر، اما اپل بالاخره دست به کار شده و امکان خواندن کدهای QR را برای آیفون‌های خود به ارمغان آورده است. به این ترتیب، برای اسکن کدهای یادشده، دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های طرف ثالث نخواهید داشت.

اسکن مستندات
برای اسکن مستندات نیز دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های طرف ثالث نخواهید داشت زیرا این قابلیت نیز در اپلیکیشن Notes ادغام شده است.

مدیریت فضای ذخیره‌سازی
مدیریت فضای ذخیره‌سازی نیز در به روزرسانی iOS 11 تا حد زیادی ارتقا یافته است. به این ترتیب، نسخه جدید سیستم‌عامل همراه اپل نه‌تنها شما را از پرشدن فضای ذخیره‌سازی داخلی باخبر می‌کند اما راهکارهایی را هم برای برطرف کردن مشکل ارائه می‌دهد. در بخش تنظیمات نیز حالا گزینه Storage با جزئیات بیشتری از آنچه فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما را اشغال کرده است و راهکارهایی که برای خالی کردن این فضا در اختیار دارید همراه شده است.

اپلیکیشن Files
در صورتی که به روزرسانی جدید را دریافت و نصب کرده باشید حتما از اضافه شدن اپلیکیشن Files به طیف برنامه‌های پیشین سیستم عامل iOS آگاه شده‌اید. نرم‌افزار مدیریت فایل شرکت اپل، گزینه‌ای ویژه و البته کاربردی برای استفاده هرچه بهتر از گوشی و تعامل با داده‌ها خواهد بود.

ارسال فرامین صوتی به سیری
مطمئنا همیشه این امکان وجود ندارد تا از طریق فرامین صوتی، از قابلیت‌های سیری استفاده کنید. از همین رو اپل تصمیم گرفته راهکار جدیدی را ارائه دهد که در قالب آن می‌توانید فرامین متنی را به این دستیار دیجیتالی هوشمند ارسال کنید. به این منظور کافی است به قسمت تنظیمات مراجعه کرده، منوی سیری را بازکرده و گزینه Type to Siri را فعال کنید.

ترجمه‌های فوری سیری
سفرهای خارج از کشور شما حالا با استفاده از iOS 11 به مراتب ساده‌تر خواهد شد. این امر را باید مدیون هوشمندی هرچه بیشتر سیری و امکان ترجمه سریع و بدون وقفه آن در آیفون‌های اپل بدانید. البته برای استفاده از این قابلیت، به ارتباط اینترنتی نیاز خواهید داشت.

تم تاریک
برای فعال‌سازی تم تاریک یا همان دارک مد در iOS 11که حال و هوای تازه‌ای به رابط کاربری گوشی شما می‌دهد کافی است به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و با انتخاب گزینه Accessibility، گزینه Smart Invert را انتخاب کنید. البته این حالت، به‌طور تمام و کمال تم تاریک را در مقابل شما قرار نمی‌دهد ولی حداقل رنگ‌های موجود در رابط کاربری را برای شما معکوس خواهد کرد.

تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش
قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش یا همان Auto Brightness حالا به قسمت Accessibility در منوی Display Accommodations انتقال یافته است. این مورد را گفتیم تا بتوانید راحت‌تر به گزینه جذاب و کاربردی تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشید.

صفحه‌کلید مخصوص کار با یک دست
نسخه پلاس آیفون‌های اپل از ابعاد بزرگی برخوردارند و مطمئنا کار با یک دست با این آیفون‌ها، به ویژه هنگام تایپ کردن پیام‌ها، سخت و دشوار خواهد بود. در صورتی که دستان شما کمی کوچک‌تر از سایر کاربران باشد، این مشکل دوچندان خواهد شد و حتی ممکن است در آیفون‌های معمولی و کوچک‌تر اپل نیز به چشم بیاید. برای رفع این مشکل، حداقل هنگام استفاده از صفحه‌کلید باید از گزینه‌ای که در کلید سلکتور یا اموجی مخفی شده است استفاده کنید. با لمس و نگه داشتن این کلید می‌توانید صفحه‌کلید را مطابق با میل خود، به طور تمام و کمال شخصی‌سازی کنید.

تنظیمات جدید SOS
اگرچه این گزینه در کشور ما کاربردی نیست اما در صورتی که در ایالات متحده آمریکا در موقعیتی اورژانسی بودید و نیاز فوری به کمک داشتید می‌توانید با پنج بار فشردن کلید کناری آیفون یا همان کلید خاموش و روشن، تماس سریع با 99 را ممکن سازید.

به اشتراک گذاری گذرواژه وای فای
استفاده از گذرواژه‌هایی امن و قدرتمند برای شبکه وای‌فای، امری کاملاً پسندیده است اما ترکیب‌های چند ده کاراکتری برای گذرواژه‌ها می‌توانند به اشتراک‌گذاری این رمز عبور را با دوستان یا مهمانان شما دشوار سازند. از این رو می‌توانید از گزینه به اشتراک گذاری سریع گذرواژه در iOS 11 استفاده کنید. به این ترتیب، وقتی دوست یا فامیل شما سعی می‌کند به شبکه وای فای شما متصل شود کافی است گوشی او را در نزدیکی گوشی یا کامپیوتر خودتان که به شبکه متصل است نگه داشته و با مشاهده هشداری مبنی بر امکان به اشتراک‌گذاری سریع گذرواژه دسترسی به وای‌فای، این گزینه را تایید کنید.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/7
چه ربطی به خودرو و اتوموبیل داشت ؟!!!!
1396/7/7
فکر کنم منظورشون اینه که با پول گوشی ای که ios11 باشه میشه یک پراید دست دوم.خرید .
1396/7/7
بسیار سپاس گزار
1396/7/7
رپورتاژه؟
سهم منو بریزید به کارت!
1396/7/7
درود بر شما
به خودرو هم ربط دارد!
با سپاس
1396/7/9
اون گزینه sos که گفتین ایران کاربد نداره امتحان کردم به حلال احمر زنگ زد😐👌🏻