موضوعات داغ

بررسی نقاط مثبت و منفی رنو مگان 2017

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در صنعت خودروسازی، بازار فروش در سگمنت خودروهای هاچ بک و سدان بسیار داغ است و به همین منظور، شرکت‌های سازنده سعی دارد علاوه بر تولید یک خودروی هاچ بک، نسخه سدان آن را هم تولید و روانه بازار کنند یا بلعکس. حال این موضوع می‌تواند تاحدودی در مورد "رنو مگان" هم صادق باشد، زیرا نسل جدید این خودرو در دو سبک بدنه "سدان" و "هاچ بک" آماده عرضه به مشتریان شده است تا کسانی که دوست دارند فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب خود و یا حتی یک صندوق بار داشته باشند، نسخه‌های سدان را انتخاب کنند. حال اخیرا یک دستگاه رنو مگان سدان در مدل‌های 2017 در اختیار کارشناسان "کار ادوایس" قرار گرفته است تا معایب و مزیت‌های این اتومبیل را مورد بررسی قرار دهند.
با وجود جمعیت بسیار زیاد خودروهای سدان در صنعت خودروسازی، رنو مگان 2017 با تمام قدرت وارد میدان شده است که مهم‌ترین ویژگی آن در همین ابتدای کار می‌تواند طراحی ظاهری بسیار خوب آن باشد. طرحی که بر روی دیگر محصولات نسل جدید رنو همچون "تالیسمان" و "کولیوس" هم شاهد هستیم و بدون شک یکی از زیباترین‌های صنعت خودروسازی به شمار می‌رود که حالا بر روی نسل جدید رنو مگان نقش بسته است. البته این موضوع می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد، زیرا خیلی‌ها طراحی ظاهری رنو مگان را پر از تناقض می‌دانند و اعتقاد دارند که الگوهای طراحی این خودرو با یکدیگر همخوانی ندارد که باز هم به سلیقه افراد برمی‌گردد.

رنو مگان 2017

رنو مگان 2017

از خودروی مگان 2017 در نسخه سدان، طبق گفته کارشناس "کار ادوایس" تنها دو مدل ساخته شده است که یکی از آنان تحت عنوان "Zen" شناخته شده و دیگری با نام "Intens" به مشتریان عرضه می‌شود. شما برای خرید تیپ "Zen" می‌توانید هزینه 27 هزار و 490 دلار را پرداخت کنید که حدود 4000 دلار کمتر از نسخه دوم است، اما در مقابل شما تجهیزات مهمی همچون سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، سنسورهای پارک جانبی!، شیشه‌های ویژه و همچنین رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی را از دست خواهید دارد، اما در مقابل همچنان سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، چراغ‌های جلو خودکار، سیستم کنترل هوای دوکاناله و همچنین سیستم راهیاب ماهوره‌ای را به عنوان تجهیزات استاندارد در اختیار خواهید داشت، هرچند می‌توان با پرداخت 700 دلار هزینه بیشتر به شرکت سازنده، از سیستم ترمز اضطراری و همچنین سیستم هشدار برخورد از جلو بهره‌مند شد.

رنو مگان 2017

رنو مگان 2017

همانند نسخه هاچ بک، رنو مگان سدان هم به یک موتور بنزینی توربوشارژر با حجم 1.2 لیتری مجهز خواهد شد که یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به آن متصل شده و می‌تواند یک عملکرد مطلوب برای اتومبیل داشته باشد. در ادامه نیز گفتنی است که طول این خودرو به چیزی حدود 5 متر می‌رسد.
با ورود به داخل کابین رنو مگان 2017، در حقیقت یک تجربه هیجان انگیز نخواهد داشت، زیرا فضای داخل کابین این خودرو به شدت تاریک و دلگیر طراحی شده است و پلاستیک‌های بکار رفته در قسمت‌های مختلف کابین هم این احساس را به شما تلقین می‌کند که گویا از پلاستیک‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت ساخته شده‌اند، به همین دلیل پس از چند دقیقه ممکن است که تصمیم به ترک اتومبیل بگیرید.

رنو مگان 2017

رنو مگان 2017

به غیر از این موارد، کیفیت مواد بکار رفته در قسمت‌های دیگر اتومبیل بسیار خوب هستند و کنسول مرکزی اتومبیل هم با یک ایده خلاقانه طراحی شده است که در قسمت بالای خود از یک صفحه نمایشگر 7 اینچی سود می‌برد، اما همین سیستم سرگرمی دارای 2 سوکت USB، جک AUX و همچنین سوکت برق 12 ولت است که با استفاده از آن می‌توان تلفن همراه خود را شارژ کرد. علاوه بر این‌ها، سیستم سرگرمی اتومبیل به یک سیستم صوتی Arkamys مجهز شده است که دارای 8 بلندگوی مجزا بوده و می‌توان از طریق کلیدهای تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان، نسبت به کم و زیاد کردم حجم صدای خروجی این سیستم اقدام کرد.
صفحه نمایشگر 7 اینچی کنسول مرکزی، به رابط کاربری R-LINK 2 مجهز شده است که پاسخ آن نسبتا سریع خواهد بود، اما چند مورد نقص در این سیستم دیده می‌شود که ممکن است حین استفاده شما را ناامید کند. به محض ورود به داخل کابین هم با صدای نسبتا بلندی به شما خوش آمد گفته می‌شود که برای هر بار ترساندن شما ایده بسیار جالبی است!. بر روی کنسول مرکزی هم تا حد امکان سعی شده از کلیدهای فیزیکی استفاده نشود، ولی بجای آنان کلیدهای لمسی قرار گرفته است که هربار شما را به چالش می‌کشد، بویژه در جاده‌های ناهموار که شما را برای لمس یکی از آنان اذیت می‌کند.

رنو مگان 2017

رنو مگان 2017

بزرگ‌ترین چالش پیش روی رانندگان هم می‌تواند زمانی باشد که در حال کار با سیستم ناوبری اتومبیل و یا در صفحه اصلی سیستم سرگرمی این اتومبیل هستید. طبق ادعای کارشناس "کار ادوایس"، هنگام کار با سیستم ناوبری اتومبیل برخی از اطلاعات نشان داده نمی‌شود و یا این صفحه نمایشگر به صورت پیشفرض ساعت را برای شما در صفحه منو نشان نمی‌دهد، به همین دلیل لازم است تا یکی از کلیدهای صفحه نمایشگر را لمس کنید تا ساعت آنالوگ برای شما نشان داده شود!.
در عقب تومبیل، شرکت سازنده تنها 2 نقطه ISOFIX در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از جایگاه تعبیه شده در قسمت عقب کابین، صندلی کودکان خود را در این نقاط نصب کنید. به غیر از این‌ها، قسمت عقب اتومبیل دارای سیستم تهویه بوده، از یک سوکت برق 12 ولت برای شارژ تلفن همراه بهره می‌برد و همچنین یک فضای پای کافی در اختیار سرنشینان بزرگسال عقب قرار می‌دهد. پشت صندلی‌های جلو نیز با یک "وینیل نرم" پوشانده شده و دارای جیب‌های بزرگ است که می‌توانید وسایل دم دستی خود را داخل آن قرار دهید. سرو صدای داخل کابین به انداره کافی آرام است تا کودکان شما در حین رانندگی توانایی خوابیدن داشته باشند و یا ارتباط کلامی با صدای کمتر میان 2 نفر برقرار شود.

رنو مگان 2017

رنو مگان 2017

حجم فضای بار رنو مگان سدان معادل 503 لیتر عنوان شده است که نسبت به خودروی هوندا سیویک سدان، چیزی حدود 16 لیتر حجم کمتر دارد، اما می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب و دسترسی به فضای بیشتر کابین، حجم صندوق بار اتومبیل را به 987 لیتر افزایش داد. در قسمت زیرین صندوق بار هم یک لاستیک زاپاس قرار دارد.
در بخش فنی اتومبیل، شرکت سازنده از یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر استفاده کرده است که دارای 130 اسب بخار قدرت در کنار 205 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که با ارسال این نیرو به سمت چرخ‌ها بوسیله جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، می‌توان این خودروی حدودا 1.3 تنی را در عرض 10.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رساند. باتوجه به آزمایشات صورت گرفته از سوی کارشناسان "کار ادوایس"، این خودرو می‌تواند مصرف سوخت 6 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر داشته باشد، اما در محیط‌های شهری مصرف سوخت ماشینتان حتی به 8.6 لیتر هم خواهد رسید.
در پایان هم کارشناسان "کار ادوایس" پس از بررسی قسمت‌های مختلف این اتومبیل، نمراتی برای بخش‌های مختلف این خودرو داده‌اند که به ترتیب می‌تواند نمره 7 برای کارایی و اقتصاد، نمره 8 برای فضای کابین و راحتی، نمره 7.5 برای تکنولوژی و قابلیت اتصال، نمره 7.5 برای قیمت و امکانات و همچنین در پایان نمره 7.5 برای سطح رانندگی و هندلینگ رنو مگان 2017 سدان باشد که از مجموع آنان و تقسیم بر تعداد، عدد نهایی 7 بدست می‌آید.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/21
سلام،من که خوشم نیومد ازش، یه جوری نا متعارفه
1396/7/21
ببینید تورو خدا اینا سدان های معمولی رو به بالا شون اینه که هر خانواده ای راحت با اطمینان سوارش میشه ولی واسه ما سمند تو این رنج هست که 18 ساله داره تولید میشه بدون هیچ تغییری!!!!
1396/7/21
مدل فول اين ماشين ( كه از نظر شتاب ال ٩٠ رو نميگيره و مصرفش هم بيشتره ) با دلار ٤٠٠٠ تومنى در خارج از ايران ميشه ١٢٦ ميليون
بعد چه جورى بعضى دوستان ميگن مگان يا خودروهاى مشابه رو ميشه با قيمت ماشيناى ايرانى ينى ٥٠ - ٦٠ ميليون خريد ؟
1396/7/22
اینا حقوق یک کارمند معمولیشون به پول ما حدود8 ملیونه درصورتی که ایران 1.5 ملیون پس این یک سدان خانوادگی با نه قیمتی زیاد و نه قیمتی کم عرضه میشه که یک خانواده با حدود3تا4 سال کار میتونه بخردش
1396/7/24
in mashin dar manategh azat gheymate hodod 80m dare va shetabesham fogholadast
1396/7/21
خیلی ضعیفه موتورش. اگه موتور تالیسمان روش بود که 190 اسب باشه با قیمت 150 ارزش داره. وگرنه 100تومن هم نمی ارزه.
1396/7/22
دوست عزیز، این متن ترجمه یک نقد و بررسی در کار ادوایس هست که خود اون نقد، بهش انتقاداتی وارده،
اما در مورد موتور قرار هست برای ایران با یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی با 140 اسب بخار عرضه بشه و این موتور روی اون نخواهد بود.
در ضمن شما با 100 تومن اگه ماشین وارداتی مناسب پیدا کردی اونم صفر سلام ما رو هم بهش برسون، همین کپچر با 4 ایربگ و خیلی امکانات کمتر از همین مگان با همین موتور 1.2 لیتری توربو رو ایران خودرو داره 119 می فروشه اونم تحویل یک ماهه،
البته که ما هم امیدواریم قیمتش کمتر از این چیزی که میگن باشه و خوشحال هم خواهیم شد.
1396/7/22
اگر يکم براي طراحي خرج ميکردن بد نبود همون تاليسمان رو کوچيکترش کردن
1396/7/22
فرانسویام شورشو دراوردن از بس حجم موتور ماشیناشونو کم کردن. این موتور با این حجم پایین و توربو چون تحت فشاره و فرانسویام همینطوریشم معروفن به استهلاک به احتمال زیاد تو ایران دوام نمیاره. تویوتا با اون عظمت هنوز اکثر ماشیناش تنفس طبیعیه.
1396/7/22
رنو هم کارایی میکنه ها !!!!
دقیقا همون تالیسمانه فقط اسمشو عوض کردن!